דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות למיקום מקרן בבית 

מאת    [ 12/12/2011 ]

מילים במאמר: 893   [ נצפה 3820 פעמים ]

עצות למיקום מקרן בבית

אם ברצונכם להשתמש במקרן בעיקר עבור צפייה בסרטים ושידורי ספורט בלילה, ולא עבור שימוש יומיומי, האפשרות הטובה ביותר היא למקם את המקרן על גבי שולחן או משטח ישר אחר בעת ההקרנה ולאחסן אותו בארון או שידה בשאר הזמן. זכרו: מקרן לא משדר צליל, כך שבכדי לצפות בסרט יהיה עליכם לחבר גם מערכת שמע לשקע הפלט במקרן ולכוון אותה לפי תדר ה-A/V של המקלט. בנוסף לכך, אם המקרן יהיה ממוקם בקרבתכם בעת ההקרנה, חפשו אחר דגם בעל מאוורר קירור שקט.

 

אם ברצונכם להשתמש במקרן לשימוש יותר תדיר (או אם ברצונכם להרחיק את מיקום המקרן מהישג ידם של ילדים) אתם יכולים למקם את המקרן על גבי התקרה.  ארגון זה יוצר התקנה נקיה ומסודרת אך דורש מעט מיומנויות הרכבה. אנו מספקים מתקני הרכבה תקרתיים עבור רוב המקרנים שברשותנו, כך שנקודה זו אינה מהווה בעיה עבורכם. אך בעת ההתקנה חשוב לזכור כי המקרן זקוק גם לחשמל, בנוסף לכבל קלט וידאו המחובר למקור הפלט המשדר. התקנה זו לא מהווה בעיה עבור בניינים בבניה, או אם אתם מבצעים שיפוץ בחדר בו מותקן המקרן, אך יכולה להוות בעיה כאשר מדובר בחדר בנוי (במיוחד כאשר אין עליית גג מעל החדר). בדקו את המדריך שלנו לעצות להתקנת כבלים בתוך הקיר.

 

התמונה המופקת מן המקרן אינה עוקבת אחר עדשת המקרן בקו ישיר כמו, לדוגמה, אלומת אור מפנס. כיוון התמונה נטוי במקצת בכדי לפצות על מיקום המקרן על גבי שולחן או על גבי התקרה. משמעות הדבר היא כי התמונה מוגבהת במקצת בעת מיקום המקרן על גבי שולחן (ראו תיאור באיור הקודם) או מונמכת, באותה מידה, בעת התקנת המקרן על גבי התקרה (ראו תיאור באיור הבא). בעת התקנת המקרן על גבי התקרה אתם תתקינו את המקרן במהופך.

 

מעבר מהיר על שיקולים בעת התקנה

כאשר אתם משווים בין מאפיינים של מקרנים שונים, טוב גם לזכור מספר נקודות חשובות לגבי התקנת המכשיר. ראשית, עליכם לעצב רעיון כללי לגבי גודל התמונה שברצונכם להקרין, כיוון ששאלה זו תשפיע על המרחק בין המקרן והמסך. בכל המקרנים, ככל שתרחיקו את המקרן מן המסך, כך תגדל התמונה. ההבדל הוא שמקרנים שונים יאופיינו ב"יחסיות הקרנה" שונה. "יחסיות ההקרנה" היא הקשר בין מרחק המקרן מן המסך לגודל התמונה. מקרן עם עדשת "יחסיות קצרה" מקרין תמונה גדולה יותר ממרחק נתון מן המסך, כך שהוא מהווה בחירה טובה יותר עבור חדרים קטנים בהם המקרן יהיה ממוקם קרוב יותר יחסית למסך. מקרנים בעלי "יחסיות ארוכה" טובים יותר למקרים בהם נדרשת התקנה על גבי התקרה, כאשר המקרן יהיה ממוקם בקצה החדר מאחורי עמדת צפייה.

 

אם המקרן אותו אתם מתכוונים לרכוש יהיה מותקן על גבי התקרה, חשוב לוודא כי העדשה תהיה מקבילה למסך. מיקום נכון של המקרן ימנע עיוות של התמונה. אם עדשת המקרן לא תהיה מקבילה למסך התמונה שתתקבל תהייה טרפזית במקום מלבנית, כלומר – חלקה העליון  של התמונה יהיה רחב מן החלק התחתון או שחלקה הימני יהיה רחב מחלקה השמאלי – לדוגמה.

 

למרבה המזל, קיימות שתי צורות לתקן את צורת התמונה: הזזת העדשה ותיקון תמונה פנימי. הזזת העדשה מאפשרת לכם לשנות את כיוון העדשה בתוך המקרן כך שניתן יהיה לפצות על חוסר מרכוז קל בין המקרן למסך. תיקון תמונה פנימי (keystone correction), לעומת זאת, מתאים את צורת התמונה בעזרת עיבוד תמונה פנימי, תהליך אשר עשוי לפגוע במעט באיכות התמונה. כמעט כל המקרנים מאפשרים פעולת תיקון תמונה פנימי, אך רק מספר קטן של מקרנים מאפשר הזזת עדשה. כך שאם ברצונכם לקבל מעט גמישות בעת התקנת המקרן, במיוחד כאשר אתם מתכוונים להתקין את המקרן על גבי התקרה, שקלו לבחור דגם אשר מאפשר הזזת עדשה, כך שתוכלו לבצע תיקון תמונה בלי לפגוע באיכות התמונה המוקרנת.

 

ולסיום, היכן שלא תבחרו למקם את המקרן שרכשתם, זכרו להשאיר הרבה מקום חופשי מסביבו בכדי לוודא אוורור תקין של המכשיר בעת הפעלתו.

 

מספר מילים לגבי מסכים – בחירת סוג וגודל

כיוון שחלק זה אינו מכיל חלקים אלקטרוניים, מסך מקרן יכול להיות דק כמו נייר, תרתי משמע. בין אם המסך שברשותכם בעל מעמד עצמאי, מותקן על גבי הקיר, או מסך נסוג המותקן על גבי התקרה, הוא יחסוך שטח רב בהשוואה לטלוויזיה בעלת גודל מסך דומה. כאשר הדבר נוגע לגודל מסך, אנשים רבים חושבים כי גדול יותר משמעו תמיד גם טוב יותר, אך זהו אל המקרה. הקרנת תמונה גדולה מדי תפיק תמונה בעלת בהירות נמוכה, או בעלת חדות תמונה נמוכה (מבנה פיקסלים גלוי).

 

גודל התמונה קובע גם כמה רחוק רצוי שתשבו מן המרקע בכדי להשיג חווית צפייה אופטימלית. עבור מקרן בעל יכולות שידור HD, כלל האצבע למרחק הצפייה הרצוי אומר בין½ 1 פעמים גודלו האלכסוני של המסך  - כך שאם גודל המסך שברשותכם הוא "98 (2.43 מטר) תרצו לשבת במרחק של כ- ½ 3 מטרים מן המסך. כמובן שמרחק הצפייה הוא בכל זאת דבר יחסי. אחרי הכל, באולם קולנוע יושבים הצופים במרחקים שונים מן המסך, מן השורה

 

 

 

מומלץ לקנות את המקרן לפני שרוכשים מסך – במיוחד אם זוהי חווית הצפייה הראשונה שלכם עם מקרן. התקינו קודם את המקרן שברשותכם, צפו מעט בתמונה המתקבלת רק בעזרת הקיר ולאחר מכן החליטו מהו גודל המסך הרצוי והמתאים ביותר לצורכיכם.

 

תמונת המסך משמאל מציגה הקרנת תמונה ביחסיות 16:9 כאשר היא מוקרנת ביחסיות 4:3. תמונת המסך משמאל מציגה הקרנת תמונה ביחסיות 16:9 כאשר היא מוקרנת במקרנים ישנים ביחסיות 4:3. 

כל המקרנים שברשותנו  מסוגלים להציג תמונה גם בפורמט 4:3 וגם בפורמט 16:9.כולם משתמשים במכשיר הדמיה בעל "יחס גובה-רוחב מקורי" (native aspect ratio) של 16:9, משמעות הדבר שכל הפיקסלים בתמונה יוצגו בעת הצגת תמונה בפורמט רחב, אך הצגת תמונה בפורמט 4:3 תכבה את הצגת הפיקסלים בצדי התמונה כך שתראו פסים שחורים אנכיים מימין ומשמאל לתמונה. למידע נוסף, קראו את המאמר שלנו לגבי "יחסיות גובה-רוחב" תמונה.

 

 

 

נכתב ע"י אלינור בן חמו
מנהלת שיווק ומכירה
אורגניקס פתרונות מתקדמים
http://www.ar-go.net
1599-597-779
0504332232




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב