דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל הדרכים ללמוד טכנאות מחשבים 

מאת    [ 11/12/2011 ]

מילים במאמר: 684   [ נצפה 4958 פעמים ]

טכנאי מחשבים הוא מקצוע מבוקש ופופולארי ביותר. מידי שנה פונים צעירים רבים ללמוד את התחום, כדי לרכוש לעצמם מקצוע מכניס בתוך פרק זמן קצר יחסית. טכנאי מחשבים יכול לעבוד כשכיר בכל חברה כמעט והוא יכול אף להיות עצמאי. כך למשל, ניתן לראות כי בוגרי קורס טכנאי מחשבים פותחים חנויות מחשבים ומעבדות ומצליחים יפה בעסקיהם. בוגרי קורסים אחרים פונים ללימודי המשך ולומדים קורס סיסקו או קורס MCITP .כאשר חושבים על לימוד תחום טכנאות המחשבים, נידמה כי האלטרנטיבה הראשונה שעולה במוחנו היא קורס טכנאי מחשבים במכללה מקצועית. אבל למי שמעוניין לעבוד בתחום זה, ישנן אלטרנטיבות נוספות לרכישת יסודות המקצוע שאותן נסקור להלן.

למעשה קיימות כמה דרכים לקבל הכשרה מקצועית כטכנאי מחשבים.

האלטרנטיבה הנפוצה ביותר היא, כמובן, השתתפות בקורס טכנאי מחשבים. מדובר בקורס הנערך במכללה או בית ספר למחשבים והמציע מסלול שנבנה במיוחד כדי לתת לתלמיד את הכלים להצליח במקצוע. קורס טכנאי מחשבים כולל, בין יתר הנושאים הנלמדים: סוגי מערכות הפעלה ודרך פעולתן, רכיבי המחשב וחומרה, תוכנות מסוגים שונים ודרכי פעולתן, אבטחת מידע, עקרונות בתקשורת מחשבים ורשתות תקשורת, עקרונות האינטרנט, שדרוג מחשבים, תחזוקה ופתרון תקלות. התלמיד בקורס טכנאי מחשבים מתנסה בעבודה בפועל, באמצעות פרויקטים ועבודות גמר. ניסיון מעשי זה הנו בעל חשיבות רבה ביותר לתלמיד. כדי לבחור קורס טכנאי מחשבים ברמה טובה, רצוי לפעול על סמך המלצות. ניתן לשאול חברים וקרובי משפחה העובדים בתחום המחשבים, אם יש קורס טכנאי מחשבים מסוים שהם ממליצים עליו. לחילופין, כדאי מאוד לקבוע פגישות בכמה מכללות המציעות קורס טכנאי מחשבים ולברר כמה שיותר פרטים: כמה תלמידים יש בכל כיתה? מיהם המורים (חשיבותם של מורים טובים הנה קריטית)? האם מכין הקורס לקראת קבלה של הסמכות מקצועיות? האם ישנה תעודת סיום בסוף הקורס? האם ישנם קורסי המשך כגון קורס MCITP? כל אלו הם עניינים שיש לתת עליהם את הדעת, טרם ההחלטה באיזה מכללה לבחור.

 

דרך אחרת ללמוד את נושא טכנאות המחשבים היא באמצעות לימוד עצמי. שיטה זו מתאימה במיוחד לאלו שיש להם ידע מוקדם כלשהו בנושא מחשבים ואנגלית ברמה טובה. כמו כן נדרש התלמיד הלומד בלימוד עצמי למשמעת עצמית גבוהה, התמדה ועקביות. ניתן לרכוש בחנויות הספרים ספרות עזר רבת ערך ללימוד עקרונות הפעלת המחשב, חומרה, מערכות הפעלה ותיקון תקלות. מי ששולט היטב באנגלית יכול אף להזמין ספרות מקצועית מחנות אינטרנט כמו למשל אמאזון. המבחר בחנות זו הוא עצום ומכסה כל אספקט בעולם המחשבים האישיים. טוב יעשה הבוחר בלימוד עצמי, אם יזמין גם חלקי מחשב (ממעבדה או מספק רכיבים) וייצור לעצמו מעין מעבדת מחשבים, בה יוכל להרכיב ולשדרג חלקים ואביזרי מחשוב ולעשות סימולציות של פתרון תקלות. כדאי גם למצוא בבית חדר או פינה שקטה וליידע את בני הבית לא להפריע, בשעה שלומדים או שמתעסקים בציוד המחשבים. מקור נוסף של חומר לבוחר בלימוד עצמי הנם פורומים מקצועיים ברשת האינטרנט ואתרים מיוחדים לטכנאי מחשבים. אתרים ופורומים כאלה קיימים הן בעברית והן באנגלית וניתן באמצעותם לקבל תשובות לשאלות, להתייעץ, לקבל משוב מהמשתתפים ועוד.

 

דרך נוספת לרכישת מקצוע טכנאות מחשבים היא באמצעות קורס און-ליין. קיימים כמה קורסים כאלה, בשפה האנגלית, המספקים לתלמיד הכשרה מקצועית מפורטת בכל אספקט של עולם טכנאי המחשבים. דוגמה לקורס און-ליין כזה הוא קורס הקרוי CompTIA? A+ Certification Training. הקורס כולל חומר בהיקף של 150 שעות לימוד, והוא מכסה נושאים כמו: לוחות אם של מחשבים, רכיבי זיכרון, תחזוקת חומרה, מערכות הפעלה והתקנתן, דיסקים והתקני זיכרון ניידים, מחשבים ניידים, תקשורת מחשבים קווית ואלחוטית, יסודות רשת האינטרנט, כרטיסי וידאו וקול ועוד. בסיום הלימודים ניגשים התלמידים לבחינה כדי לקבל הסמכה מקצועית. למעשה, מהווה קורס און-ליין כזה מעין דרך ביניים, בין לימוד עצמי לחלוטין ולימוד קורס טכנאי מחשבים במכללה. אם קורס און ליין כזה ניראה לכם, מומלץ מאוד לערוך חיפוש באינטרנט ולהשוות בין המוסדות השונים המציעים קורסים כאלה.

אז באיזה אפשרות כדאי לבחור?

אם אתם מחפשים את הדרך הקלה והנוחה ביותר ללמוד את תחום טכנאות המחשבים ראוי שתבחרו ללמוד קורס טכנאי מחשבים במכללה בעלת מוניטין. מדובר אמנם באלטרנטיבה היקרה מכולן, אבל יש לה יתרונות לא מבוטלים בהשוואה לשאר האלטרנטיבות: הדרכה אישית מקצועית, הסבר ועזרה למתקשים, התנסות מעשית מודרכת, חומרים בעברית (עד כמה שניתן), אינטראקציה עם תלמידים אחרים, ופעמים רבות גם עזרה מעשית במציאת עבודה למסיימי הקורס. מצד שני, אם טכנאות מחשבים היא תחום שמעניין אתכם אך אינכם מתלהבים מלימודים פרונטאליים (בכיתה) או שאין לכם תקציב לקורס טכנאי מחשבים במכללה, יכולות האלטרנטיבות האחרות לבוא בחשבון. הן בדרך כלל זולות יותר, אך מחייבות משמעת עצמית לא מבוטלת כדי להצליח.

 

המרכז הישראלי לטכנולוגיה ותקשורת מציע מגוון קורסי מחשבים וביניהם קורסי סיסקו כגון קורס הסמכה CCNA, קורס CCIE והיצע רחב של קורסי מחשבים נוספים. פנו אלינו כדי שנתאים לכם את מסלול הלימודים שישתלם לכם ביותר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב