דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע זה בלתי אפשרי להתאהב בצורה בטוחה? 

מאת    [ 07/12/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2359 פעמים ]

מדוע זה בלתי אפשרי להתאהב בצורה בטוחה? 

 

 

כל התאהבות כרוכה בסיכון

 

התאהבות, מטיבה, כרוכה בסיכון, בריגוש, במצב לא ברור ולא וודאי. אי אפשר להתאהב "בצורה בטוחה" מכיוון שהתאהבות היא סכנה וביטחון הוא וודאות ושני הדברים סותרים אחד את השני.

 

התאהבות זה לזרום ולהתמסר. ביטחון זה לעצור ולבדוק. התאהבות זה לשחרר את הרגש. ביטחון זה לשלוט ברגש. התאהבות זה ללכת אחרי ההפתעות של החיים. ביטחון זה ליצור תוכניות לחיים.

 

 

 

קשר בטוח אינו מבוסס על התאהבות אלא על בטיחות

 

קשר בטוח מבוסס על בטיחות, היגיון ויציבות. כל מהותו היא ליצור מקום שפוי, מקום רגוע, אזור בטוח שניתן לצפות אותו והוא אינו נתון לסיכון או לתנודתיות רבה. במידה רבה, קשר בטוח דומה לחיים כשכיר - עבודה מסודרת, בטוחה, צפויה ומוגנת עם אופק ברור קדימה.

 

לעומת זאת, קשר המבוסס על התאהבות אינו קשר בטוח - בהגדרה. הוא דומה למצב של עצמאי, שחי ללא ודאות ברורה, שהחיים שלו הם הרפתקה, שכל חודש הוא מתחיל מחדש בלי לדעת מה יהיה ואיך יהיה, ללא בטחונות וללא שום וודאות.    

 

 

 

המוכנות להיפגע או להסתכן מחייבת בחירה מודעת

 

למי שמחפש ביטחון בחיים יש פחות סיכוי להתאהב ולהיות באהבה גדולה. למעשה, מי שמחפש ביטחון בחיים אינו באמת מעוניין בהתאהבות גדולה אלא בביטחון, במשהו שיגן עליו, במישהו שיהיה ידוע ולא יפתיע.

 

לעומת זאת, מי שמוכן ורוצה להתאהב חייב גם להיות מוכן להיפגע, להסתכן, לחוות אי וודאות בחייו, ללכת אל הלא נודע ולסמוך על עצמו שיהיה בסדר, שהדברים יסתדרו, שהכל בסופו של דבר יעבוד איכשהו.

 

 

 

התאהבות היא בחירה מודעת ללכת אחרי הרגש

 

התאהבות, כמו כל צורה של התמסרות, היא ההחלטה המודעת ללכת אחרי הלב ולשים את הרגש מעל לשיקולים של השכל. ההיגיון, החששות, הפחדים והשיקולים אינם מאפשרים היסחפות רגשית אלא בדיוק ההיפך - הם מגבילים את המנעד הרגשי ואינם מאפשרים ביטוי רגשי מלא.

 

רק בחירה מודעת ברגש ובלב וההעדפה של התחושות על פני התכנונים והחשיבה פותחים את הדרך להתאהב, להתרגש, לקחת סיכונים ולבטא את מלוא קשת הרגשות בצורה מלאה וחופשית.

 

 

 

למי שחי את העכשיו קל יותר להתאהב

 

אנשים שמתאהבים נוטים לחשוב יותר על הכאן ועל העכשיו - ופחות על העתיד הרחוק. הם אינם מתכננים את העתיד הרחוק, אלא נמצאים בחוויה של ההווה.

 

למי שחי בחששות, בפחדים, במחשבות על העתיד, בניסיון לתכנן את החיים ולוודא מה יקרה בכל שלב ושלב - יהיה קשה להתאהב, כי התאהבות היא משהו מפתיע, בלתי צפוי, לא בטוח, שיכול לשאוב למקומות בלתי ידועים.

 

 

וטיפ לסיום: התאהבות היא תוצאה של המוכנות לחיות את ההווה ולא את העתיד, לקחת סיכונים ולהיפגע במקום לגונן על עצמך, ללכת אל הלא נודע מבלי לחפש אחר דרך ידועה מראש, לסמוך על עצמך שבכל מקרה יהיה בסדר ולהניח את הפחדים ואת ההגנות בצד.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב