דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ערב גיבוש - הסדנאות שהובילו את שנת 2011 

מאת    [ 06/12/2011 ]

מילים במאמר: 874   [ נצפה 2757 פעמים ]

 

איזו שנה זאת הייתה למנחי הקבוצות

אין ספק כי הרבעון הראשון לשנת 2011 היה הטוב מבחינה פיננסית לחברות והדבר נתן רווח גבית להפקת ערב גיבוש לצוותים. צריך לדעת כי תקציב הרווחה נקבע לרוב בתחילת השנה ואצל ארגוני המורים ובמוסדות אקדמיים בספטמבר.בכלל למנחי קבוצות חודשים דצמבר-ינואר הם חודשים עמוסים שבהם מחלקות וחטיבות צריכות "לבזבז" עודפי תקציב שנשארו. במשך השנה יצרו קשר מספר רב של חברות בבקשה לקבל רעיונות לפעילות מגוונת לעובדים. חלק ממנהלות משאבי אנוש, מנהלות רווחה, וראשי הצוותים ידעו כבר מה הם רוצים. לפניכם רשימה ובה סדנאות שארגונים, משרדים וחברות רצו עליהם פרטים.

 

ההבדל בין הנאה לבין גיבוש

אם תיקחו את העובדים/ות למופע סטנד אפ קורע קיים סיכוי סביר שכל עובד/ת ייהנו אך האם זה הופך אותם ליותר מגובשים - התשובה היא לא !.גיבוש איכותי הוא כזה שגורם לצוות להרגיש תחושה של שותפות. ערב גיבוש איכותי גורם לחשיפה אישית גדולה יותר, להזדהות ואמפטיה כלפי שאר החברים בצוות. הצחוק וההנאה חשובים להצלחת האירוע אך אם הם מגיעים כשהצוות הוא זה שצחוק על עצמו היו בטוחים שערב הגיבוש עובד.

 

מאסטר שף I N סדנאות שוקולד OUT

עד שתוכנית מאסטר שף לא פרצה לתודעה בתחום הקולינארי סדנאות שף שבהם העובדים היו מגיעים למטבח ומכינים בעצמם את האוכל בהדרכת שף נחשבו כסדנאות יוקרה. כיום מספר גדל והולך של מנהלים/ות מזמנים סדנת שף לעובדים שלהם.. על פי הסכום שיש לאדם ניתן להרכיב מנה שאותה העובדים יבשלו ויוכלו. ישנם חברות כמו "נילי אפייה ארגונית" שמתמחות בשילוב של עבודת צוות לצד אפיה ובישול.מי שהוסיף גם תחרות בין צוותים  הדבר נותן "אקסטרה" גם מבחינה שיווקית וגם יכול לעזור לגיבוש הקבוצתי. תודו שיש משהו בשוקולד שעושה את זה "ביג טיים". סדנאות שוקולד שמוזמנות לערב גיבוש הופכות את האירוע לשונה ומיוחד שמשאיר טעם מתוק בפה. (תזכורת סקסולוגיות טוענות כי שוקולד זה תחליף לסקס).. היתרון בסדנת שוקולד שניתן להכין בזוגות כשלכל אחד יש את התפקיד שלו. לסיכום הפריים טיים של תוכניות הבישול גרמו לסדנאות האוכל לקבל את תנופה אדירה.הכבוד המגיע להם.

 

סדנאות יוגה צחוק

סדנאות אלו עשו חיל בשנת 2011. בצבא ובמוסדות בטחונים אחרים מצאו כי אחת מהדרכים לנצח את הלחץ והשחיקה זה דרך סדנת צחוק. מהות הסדנה בעשיית תרגילים מצחיקים אשר גורמים לעובדים להתפקע מצחוק לדוגמא : "כל אחד מדמה שיש לו כוס ביד והוא שופך אותו על החבר שלו". תפקיד חשוב נוסף לסדנה זאת בכך שהיא "מוציאה מהקופסה". המנהלים והעובדים משתוללים, מדברים שטויות, משחקים בכריות, ופשוט משתובבים. (תחשבו על מנהלים שפשוט צוחקים ונקרעים).

 

סדנאות משחקי ילדות

הרטרו חזר ובגדול. יש לי חבר כבן 46 שהיה נפגש עם קבוצה של חברים בגן מאיר בתל אביב והם פשוט היו משחקים משחקי ילדות. המשחקים כוללים גולות, מחבואים, מחניים, שק קמח, קפיצת חמור ועוד. אין ספק כי "אבן יהו מספרים המנצח בין השתיים" הולך חזק בסדנת מנהלים. בכלל נמצא קשר בין הנאה ומשחק לשיפור ביצועים בעבודה. אז קדימה בסוף כל שבוע הביאו משחק ילדות ושתפו את העובדים/ות.

 

סדנאות גרפולוגיה

סדנאות וותיקות וטובות אשר מתאימות לצוות וותיק. מי לא אוהב לדעת על עצמו יותר או לדעת כל החבר/ה לעבודה כמה פרטים פיקנטיים. אם למשל באבחון של חתימה מול הצוות נמצאו סימנים לאדם שהוא "חופר קצת" אך הצוות לא מכיר האחד את השני יש טעם של פספוס. לכן חשוב מאוד במיוחד אם הצוות חדש להוסיף משחקי כתיבה בזוגות אם בקבוצות כדי לעודד את ההכרות בין חברי הצוות. צוות וותיק וודאי ייהנה מציורים ובדיקת יצרים וטיפים על זוגיות במיוחד (הרווקים והרווקות).

 

סדנאות שפת גוף ותקשורת

שילוב מנצח בין הנאה לטיפים שיעזרו בעבודה. סדנאות שבהם הצוות נחשף לאומנות הפיתוי על פי שפת הגוף. רושם ראשוני, פלרטוט בין גברים לנשים, סימנים לעצבנות וחוסר יושר לצד משחקי תקשורת בין אישית. משחקי זוגות, משחקי קבוצה לשיפור התקשורת הבין אישית הופכות את הסדנה לחוויה מהנה עם הרבה מאוד "תובנות גופניות".

 

סדנאות אימפרוביזציה

סדנאות שבהם העובדים/ות מנהלים/ות מוצאים את השחקן שבהם. תרגלי אלתור ואסוציאציה, דיבור משכנע בצורת ג'יבריש, מופע שכולו בפנטומימה, תחרות בין קבוצות על ההצגה הקצרה ביותר, משחקי מילים, שאלות, השלמות משפטים, משחקי תפקידים. כל מה שיגרום לעובדים/ותל להפוך ולו לרגע קט לשחקנים.

 

סדנאות לרוץ אל המיליון

לאחרונה ערוץ שתיים החזיר את הסדירה "לרוץ על המיליון". פעם בתור ילד היינו משחקים את המשחק "החבילה הגיע" שהומצאה על ידי אפרים קישון. במשחק העולה החדש היה צריך להוציא ת"ז אבל הוא היה צריך להצטלם כדי להצטלם היה צריך כסף אז הוא היה צריך למצוא עבודה. בילדותי בימי ההולדת היינו נותנים מטמינים רמזים במסלול מסוים ועל החברים היה ללכת במסלול ולמצוא את הרמזים עד "להפתעה הגדולה". ישנם חברות הפקה שמתמחות בסדנאות שבהם ישנה תחרות בין קבוצות וכנראה שזאת תהיה סדנה פופולארית בתחילת שנה 2012. (פעילות יותר מתאימה לימי גיבוש וכיף).

 

סדנאות הישרדות

התוכנית של ערוץ עשר "הישרדות" תפסה מעריצים רבים. מי רוצה להיות האריק אלפר הבאה - סדנה שבה קבוצות לעבודה מתחרות אחת בשנייה הופכת למעניינת אותה עם מוסיפים לה טעם של הישרדות.

גם פה ישנם חברות הפקה שמתמחות בסדנה ייחודית זאת. (פעילות יותר מתאימה לימי גיבוש וכיף).

 

אז רגע לפני שאתם מחליטים/ות על תקציב הרווחה לשנת 2012 לפניכם מספר טיפים להפקת ערב גיבוש

1.בדקו איזה פעילות הצוות עבר בשנתיים האחרונות.

2.אפינו את הצוות על פי וותק.

3.ערכו תאום ציפיות ביינכם לבין הצוות לגבי הפעילות.

4.היו אסרטיביים/יות לגבי הצורך בפעילות חברתית.

5.בדקו מי המפעיל/ה שכבר נמצאים במערכת.

6.כתבו מה המטרה המרכזית של ערב גיבוש מבחינתכם.

7.תנו כמה שיותר מידע לגבי הצוות שלכם למפעיל/ה.

 

לקבלת רעיונות אודות פעילויות, סדנאות וכן ערבי גיבוש לשנת 2012 אל תהססו להתקשר. משרד 03-5590868 או ישירות לנייד 050-5711160

יובל בן בסט - מנחה קבוצות וגרפולוג. עורך סדנאות בתחום גרפולוגיה, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, גרפולוגיה, צחוק והומור, לחץ ושחיקה, ניהול זמן, עבודת צוות, שפת גוף בין גברים לנשים. כתובת האתר  http://www.graphologia.net טלפון 050-5711160




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב