דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקנות חדשות פיצול דירה - הוראת שעה 2011 

מאת    [ 01/12/2011 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 5192 פעמים ]

תקנות חדשות פיצול דירה – הוראת שעה 2011

 

רבות דובר בעניין האפשרות שרשויות התכנון והבניה, יאפשרו חלוקת דירות באופן חוקי וכשר, במקום להילחם בתופעת פיצול הדירות, זאת במסגרת הגדלת היצע הדירות כחלק ממערך הטיפול במחירי הנדל"ן הגבוהים.

 

ובכן, ביום 20.11.2011 פורסמו תקנות התכנון והבנייה (סטייה ניכרת מתכנית) (הוראת שעה), התשע"ב-2011 (להלן: "התקנות החדשות") אשר מאפשרות פיצול דירות באופן חוקי.

 

להן נסקור בקצרה את התקנות החדשות.

 

מהו תוקפן של התקנות החדשות?

 

תחילתן של התקנות החדשות מיום 20.12.2011 (30 ימים לאחר פרסומן) ולתקופה של 5 שנים. 

 

 

מהם התנאים לפיצול דירה?

 

התקנות החדשות קובעות כי תנאי לחלוקת דירה הוא ששטח הדירות המחלוקות לא יקטן מ- 30 מ"ר לכל דירה, וכי סך הוספת הדירות בכל הבניין לא יהא יותר מ- 30% מעבר לדירות הקיימות. ככל ותוכנית הבניין מאפשרת לבנות על המגרש מספר דירות גדול יותר או נמוך יותר מהבנויות בפועל, הרי שהתקנות קובעות כי יתירו הגדלה של 30% לפי מספר הדירות הנמוך מבין שני נתונים אלו. כמו כן, אם יש בבניין פחות מ-3 דירות יאפשרו הוספת דירה אחת באמצעות פיצול.

אופן הפיצול יהיה באמצעות הגשת בקשת הקלה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה, ותנאי נוסף הוא שמהנדס הוועדה יחתום על חוות דעת הקובעת כי התמהיל המתקבל בבניין לאחר פיצול הדירות נותן מענה לצרכים הנובעים מתוספת הדירות. יודגש בעניין זה, כי הוועדה המקומית יכולה להפוך את החלטת המהנדס ולקבוע הפחתה של מספר הדירות שניתן להוסיף, או לחלוטין לשלול פיצול דירות כלשהו. 

 

האם דרושה הסכמת כל הדיירים?

 

באופן עקרוני דרושה בהתאם לתקנות החדשות הסכמה של כל בעלי הדירות (או כל בעלי הזכויות במגרש), ואולם בתקופת השנתיים הראשונות של תחולתן תסתפק הוועדה בהסכמה של 75% מבעלי הדירות (או בעלי הזכויות במגרש).  

 

האם התקנות החדשות חלות באופן רטרואקטיבי?

 

לפי הפרקטיקה הנוהגת בדיני התכנון והבניה ניתן עקרונית ניתן לקבל היתר בניה רטרואקטיבי להקלה, וזאת בהליך של הכנת תוכניות ע"י אדריכל והגשת בקשת הקלה לעירייה תוך השגת הסכמת בעלי הדירות הדרושים לעניין זה. ואולם, אדגיש ואציין שתי הערות לעניין זה: ראשית, ככל וכנגד הדירה המחולקת נפתח תיק במחלקת הפיקוח על הבנייה ו/או חמור מכך הוגש כתב אישום, הרי שקשה לראות כיצד תאפשר העירייה לדחות את מיצוי ההליך המשפטי לתקופה ארוכה, כל עוד המצב בדירה לא הושב לקדמותו ו/או הוכשר באופן חוקי. שנית, גם אם לא נפתח הליך משפטי כנגד הדירה, לא ברור האם העירייה תאפשר הכשרה רטרואקטיבית של דירה מפוצלת מבלי לדרוש את קנסות והיטלים אשר היא יכולה לגבות בהתאם לדין במסגרת הליך משפטי.  

 

 

 

רשימה זו הינה למידע כללי וראשוני בלבד ואינה נועדה בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. הדברים נכונים למועד כתיבתם בלבד, ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

 

 

הכותב הינו בעל תואר ראשון ותואר שני במשפטים, בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים (L.L.B, L.L.M) מקים ובעלים של משרד עורכי דין עמית דביר, המתמחה בעיקר בדיני מקרקעין ונדל"ן, ייצוג בבתי משפט ומשפט מסחרי. _____________________ עמית דביר - משרד עורכי דין טל: 077-4501516 פקס: 153-77-4501516 http://www.amit-adv.co.il amitdvir@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב