דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול מאורגן למזרח 

מאת    [ 01/12/2011 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 2346 פעמים ]

טיול מאורגן למזרח

כל טייל מכיר את ההתלבטות האם לצאת לטיול לבד או לצאת במסגרת טיול מאורגן. היתרונות והחסרונות לכל אפשרות ברורים. טיול עצמאי מעניק חוויות ייחודיות, נותן גמישות אין-סופית בתכנון ובביצוע. ונותן גם חוויה מסוימת של "רובינזון קרוזו" אופיינית דהיינו הצורך להסתדר לבד במרחב לא מוכר. לעומתו הטיול המאורגן מתוכנן יותר, הזמן מנוצל באופן טוב יותר ולחווית הטיול מתווספת חוויה חברתית מהנה.

כששוקלים טיול מאורגן למזרח מתווספים מאפיינים ויתרונות נוספים שלא קיימים בטיולים אחרים.

בטיולים לארצות מערביות או תיירותיות כמו קנדה, ארה"ב ארצות אירופה ועוד.. הנוחות והקלות של אירגון טיול עצמאי מזמינות תיירים רבים לבחור בצורת טיול זו. לא כן בטיול למזרח כאן הצורך להתמודד עם תרבות זרה, מחסום שפה, ותנאים מאולתרים לא מתאימים לכל תייר שיכול למצוא את עצמו במקום בטיול מהנה במסע הישרדות מפרך. טיול למזרח הופך מעוד אופציה לדרך היחידה האפשרית לגבי חלק מהמטיילים.

מה הם המאפיינים המיוחדים לטיול מאורגן למזרח?

    • מחסום תרבות – התרבות המערבית מוכרת לנו הישראלים מאמצעי התקשרות, מהאינטרנט ובכלל מחיי היום יום בישראל המושפעים רבות ממנה. במזרח התרבות שונה מאוד. מושגי המקום והזמן, האמונות הודעות, הנימוסים וכו.. די אם נאזכר את צורת האכילה בסין עם מקלות כדי שנבין עד כמה הפער התרבותי גדול ומשמעותי. טיול מאורגן למזרח מציע התמודדות טובה יותר עם הפער התרבותית והופך את המפגש למעניין ומרתק.
    • מחסום שפה – ארצות המזרח כגון לאוס, קמבודיה ווייטנאם הם ארצות שהשפה האנגלית לא מדוברת בהם כמעט אפילו לא במלונות. מחסום השפה הופך לקריטי כשמדובר על יציאה לטרקים או טיולים בטבע שם  יש לוודא שמכירים היטב את הוראות הבטיחות מהמקומיים. טיול מאורגן למזרח נעשה על ידי חברות שיש להם קשרים עם מדרכים מקומיים שמתווכים ומגשרים על הפער הזה.
    • הכרת אזורי היעד – החומר הלימודי שניתן לקבל על אתרי היעד בארצות המזרח הוא קטן יותר בהשוואה למה שניתן להשיג בארצות מערביות. המקומיים בד"כ לא מתחזקים אתרי אינטרנט ויש הרבה מקומות ופנינות חמד שמגיעים אליהם רק על ידי קשרים וניסיון אישי. בטיול עצמאי הסיכוי להגיע למידע זה תלוי בהשקעה מאוד גדולה של תחקור מטיילים ומקומיים. בטיול מאורגן למזרח יש מספיק ניסיון מצטבר וידע נרכש שמשמש את המטיילים ומעניק להם אפשרות להתרכז בחוויית הטיול במקום לעסוק זמן רב באיסוף מידע, ניתוחו ועיבודו.

רבים מתייחסים לטיול מאורגן כאל טיול בו אין חופש בחירה ואין ביטוי לרצונות של חברי הקבוצה המתארגנת אך דעה זו שגוייה שכן ישנם טיולים מאורגנים אשר נעשים בהתאמה לפי צרכי הקבוצות היוצאות. טיולים בהתאמה אישית הינם טיולים מאורגנים בהם סוגי האטרקציות, המלונות, המסלולים והאוכל נקבעים ביחד עם מדריך מומחה כך שהרצונות, ההעדפות והצרכים של הקבוצה מקבלים ביטוי במהלך בניית הטיול.

טיולי בוטיק קולינריים עם השף שלום שטרית. טיול לוייטנאם קמבודיה ולאוס, טיולים קולינריים לאיטליה ,צרפת ,סלובניה וקפריסין הכוללים מפגש עם המטבח המקומי ולימוד רזיו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב