דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעות גדולה שעושים חלק ניכר מרוכשי הדירות 

מאת    [ 27/11/2011 ]

מילים במאמר: 726   [ נצפה 2449 פעמים ]

מהי הטעות הגדולה שעושים רוב רוכשי הדירות ?

רוב גדול מבין רוכשי הדירות עושה טעות גדולה ומשמעותית בעת רכישת נכס. מהי הטעות ?  כמובן שאינני פסיכולוג אך על פניו נראה שהטעות נובעת כתוצאה מהלחץ הרב שבו נתון הרוכש לקראת העסקה: אם בגלל החשש להפסיד אותה לרוכש אחר, אם כתוצאה של הסידורים הרבים שיש לבצע (טאבו, בנק למשכנתאות, עו"ד, אישור נוטריוני ועוד), או הרתיעה מהוצאה כספית נוספת (הוצאה שולית מאד, דרך אגב) ואולי כל הסיבות שמניתי גם יחד.

מהי הטעות המשמעותית כל כך ?

הטעות היא ההחלטה על רכישת הנכס ללא ביצוע בדיקה מינימאלית של מצבו הפיזי, כלומר, מצב השלד (יסודות, קירות, תקרה, רצפה), האינסטלציה, החשמל ועוד. כאשר אני מדבר על בדיקה מינימאלית אין המדובר בסיבוב קצר שעושים בדירה ומעיפים מבט לתקרה כדי לגלות סימני רטיבות. אני מתכוון לבדיקה מקצועית ומעמיקה של המבנה ע"י מהנדס בניין שזוהי התמחותו.

בדיקה זו נקראת: בדק בית.

ישנן כמובן בדיקות רבות שתוכלו לעשות בעצמכם ופירטתי על כך במאמר שפרסמתי בזמנו ב- YNET:  כך תאתרו בעצמכם ליקויי בניה בדירה, אך אם החלטתם, בסופו של דבר, לרכוש את הדירה חובה להזמין מהנדס בדק בית לשם ביצוע בדיקה מקצועית, נרחבת ומעמיקה.

כדאי שתדעו: ברוב המקרים הבדיקה לא תכשיל את העסקה. הבדיקה תיתן לכם תמונה ברורה על מצב הדירה, תגלה לכם היכן אתם עומדים, תאפשר לכם להתמקח על המחיר ואם מדובר בקניה מקבלן תאפשר לכם לתבוע ממנו לתקן את הליקויים או להפחית מן המחיר בהתאם. הבדיקה גם תמנע הפתעות לא צפויות בהמשך ותפחית את אי הוודאות.

 

מדוע בכלל צריך בדק בית ?

יש צורך בביצוע בדק בית כדי להיכנס לדירה חדשה או דירה מיד שנייה, בביטחון ובשקט נפשי. בדק בית הוא לא רק צורך אלא חובה בתהליך כלשהו של קניית בית או דירה חדשה או מיד שנייה, במיוחד אם מדובר במבנה ישן. בדק בית הוא שלב הכרחי ביותר לפני ביצוע רכישה כזו, משום שהיא מהווה את ההשקעה הכספית הגדולה ביותר. לקונה, הבלתי מנוסה במצבים כאלה, אין את הידע והניסיון הדרושים לאבחון מצבו הפיזי של מבנה והליקויים העשויים להיות בו, במיוחד אם הם נסתרים. בדק בית הוא מתכון בדוק למניעת עוגמות נפש עתידיות, כתוצאה מגילוי מאוחר של ליקויי בנייה. דו"ח בדק בית ישמש, במידת הצורך,  לפנייה לקבלן לצורך ביצוע התיקונים הנדרשים, לפנייה לערכאות משפטיות לצורך הגשת תביעת ליקויי בניה כנגד קבלן הבניין במקרה רכישת בית חדש, או לקבלת סקר על מצבו הפיזי של המבנה בעת רכישת דירת יד שנייה.

מטעמים אלו, חשוב לבצע בדיקה מקיפה ע"י מומחה הבקיא באיתור ליקויי בניה או מפגעים אחרים, קיימים או צפויים, במערכות ובאלמנטים השונים של הבית. במדינות רבות בעולם בדק בית הוא תהליך בלתי נפרד, ולעיתים אף מעוגן בחקיקה, מתהליך רכישת בית חדש או מיד שנייה.

 

מה בודקים ומה מקבלים בתהליך בדק בית ?

נבדקים התאמה למפרט טכני, תכניות מכר, חוק מכר הדירות, תקנות התכנון והבנייה, תקנות הג''א, הוראות מתקני תברואה, תקנים ישראליים ועוד.

נבדק מצבו הפיזי של המבנה וחלקיו השונים לאיתור ליקויי בניה: שלד הבית, ריצוף, גג, קירות, חלונות, דלתות, פיתוח, תקרות, אינסטלציה,חשמל, ציפויים וחיפויים, רטיבות ועוד.

נבדק קיומם של מפגעים תרמיים ואקוסטיים.

נכתב פירוט התיקונים הנדרשים במבנה כולל הערכת זמן לביצוע התיקונים.

ניתנת הערכת נזקים וליקויי בנייה בעבודות שיפוץ ותוספות בנייה.

ניתנת הערכת נזקים עקב פעילות השכנים והשוכרים, אם היו כאלה.

כך מקבלים תמונה מלאה על מצבו הפיזי של המבנה, המאפשרת הערכה מדויקת יותר של שווי הנכס, מציאת פתרונות לתיקון ליקויי בניה, כולל צפויים/עתידיים, עלותם ומשך ביצועם.

כלי משפטי למקרה הצורך בתביעה נגד הקבלן בבית המשפט ושקט נפשי.

 

דוגמאות לליקויי בניה

ישנן למרבה הצער דוגמאות רבות לליקויי בניה:

רטיבות היא הבעיה הישראלית הנפוצה ביותר, צנרת ישנה וחלודה העשויה להתבקע ברגע הכי פחות מתאים ולגרום לנזילות קשות בתוך הבית, מערכת חשמל פגומה או חלשה מדי העשויה לגרום לקצר או לנפילות תכופות או אף לסכנת חיים עקב התחשמלות, בעיות ריצוף, בעיות אינסטלציה, בעיות בידוד נגד קור, חום ורעש, הופעת חורים וסדקים, אבני חיפוי הנופלות ממקומן, לדוגמא אבני צפחה שהותקנו בבתים רבים, שימוש בחומרים זולים, בעיות בשלד המבנה העשויות במקרים קיצוניים להביא להתמוטטות הבית או חלקים ממנו ועוד. לעיתים גם מתגלים ליקויי בניה עקב בניה שלא על פי התקנים המחייבים.

 

לסיכום

כדי להיות סמוכים ובטוחים שאכן קיבלנו תמורה מלאה עבור סכומי הכסף הגדולים שהשקענו, ביצוע בדק בית הוא כלי חשוב והכרחי על מנת לקבל תמונה ברורה ומלאה על הבית שאנו שוקלים לקנות.

 

בהצלחה.

בדק בית פריזמה

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירות ובתים פרטיים וכן בניינים משותפים.


www.prizma-peles.com 


טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב