דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיהו איש משפחה, מה משמעות הבחירה במשפחה וכיצד ניתן להבטיח הצלחה משפחתית? 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3113 פעמים ]

מיהו איש משפחה, מה משמעות הבחירה במשפחה וכיצד ניתן להבטיח הצלחה משפחתית? 

 

 

מהי הטעות הבסיסית של מרבית האנשים?

 

הטעות הבסיסית של מרבית האנשים בעידן המודרני היא הרעיון המוטעה שניתן להקים משפחה מוצלחת ואוהבת גם מבלי להקריב את עצמך עבור המשפחה ולשים את החיים האישיים שלך בצד.

 

כתוצאה מטעות זאת, אנשים מתחתנים ללא מחשבה, מביאים ילדים ללא הבנה, מתגרשים ללא כל התחשבות בתוצאות מעשיהם ומופתעים כל פעם מחדש מדוע המשפחה שלהם מפורקת, מסוכסכת, מלאה פגמים ומאבקים פנימיים.

 

 

 

הקרבה עצמית בשביל המשפחה

 

בחירה במשפחה פירושה להקריב את העצמי עבור המשפחה - לתמיד. זה דומה לקריירה - כדי להצליח בקריירה חייבים להקריב את החיים האישיים ואת הגחמות האישיות, אחרת אין סיכוי להצליח בקריירה כי כל דבר בחיים שרוצים להצליח בו מחייב השקעה והקרבה אדירה.

 

אנשים שיש להם משפחה משגשגת, פורחת ואוהבת יודעים כי זוהי תוצאה של השקעה אדירה מצידם. הם הקריבו את עצמם כל חייהם, נתנו הכל לילדים, דחו את הסיפוקים האישיים והאגואיסטים של עצמם וכתוצאה מכל המאמץ האדיר הזה - התוצאה היא משפחה למופת.    

 

 

 

כישלון משפחתי הוא תוצאה ידועה מראש

 

אולם חלק גדול מהאנשים אינם כאלה, ולכן המשפחה שלהם היא סיפור של כישלון. אנשים אלה, משוכנעים, או שהם שכנעו את עצמם, שניתן גם לחיות כמו שאתה רוצה וגם להקים משפחה למופת, גם להיות אגואיסט וגם לגדל משפחה מלוכדת וחמה.

 

האשליה הזאת, גם אם לוקח זמן כדי לראות את זה, מתנפצת אל מול העיניים. לא ניתן להקים משפחה למופת ללא הקרבת החיים עבור הילדים. זה בלתי אפשרי, כי ברגעי האמת יש לבחור - או הילדים או אני, או המשפחה או הבילויים שלי, או הטיפול בבית ובמשפחה או המימו העצמי שלי, או שימור הנישואים והמסגרת או החלומות הפרטיים שלי והפנטזיות שאני רוצה לממש.

 

 

 

הדרך להצלחה

 

ישנה סתירה מובנית בין האושר של הילדים לבין האושר של ההורים. העובדה שההורים מאושרים אינה תורמת לאושר של הילדים, אם פירושו של דבר שההורים מתגרשים, או שיש להם דברים חשובים יותר מאשר להיות עם הילדים ולהשקיע בהם, או שהקריירה שלהם חשובה יותר מהילדים או שהם פשוט לא רוצים להיות עם הילדים כי נמאס להם ויש להם דברים אחרים בראש.

 

הדרך להצלחה משפחתית - למי שבוחר ללכת בדרך הזאת - היא להשקיע בילדים ללא סוף, לתת להם הכל, להיות זמינים לילדים, לעולם לא לנטוש אותם וגם לא לפרק את הבסיס שלהם. רק ההשקעה הטוטאלית הזאת, כמו כל השקעה טוטאלית ומשמעותית אחרת בחיים, יכולה להבטיח  מראש את ההצלחה המשפחתית.

 

 

וטיפ לסיום: עבור אנשים משפחתיים זה ברור שהמשפחה קודמת לכל - כל הזמן ולתמיד. עבור אנשים שעושים משפחה "על הדרך" - המשפחה חשובה "לפעמים", המשפחה באה אחרי האגו והעצמי, המשפחה חשובה אבל לא יותר ממימוש עצמי וממציאת אהבה גדולה. זה ההבדל הבסיסי בין אנשי משפחה לאנשים שיש להם משפחה. אנשי משפחה מחוייבים טוטאלית למשפחה. אנשים שיש להם משפחה מחוייבים לעצמם ורק אחר כך למשפחה ולילדים. לכן, אנשים שיש להם משפחה בדרך כלל יפרקו אותה אם יבוא להם משהו טוב יותר בחיים (הצעת עבודה, רומן מזדמן, אפשרויות אחרות) ואילו אנשי משפחה לעולם לא יפרקו אות המשפחה שלהם, לא משנה מה המחיר. 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב