דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אם אינכם מסוגלים להגיד לא - אינכם יודעים מהם העקרונות והקווים האדומים שלכם 

מאת    [ 24/11/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2478 פעמים ]

אם אינכם מסוגלים להגיד לא - אינכם יודעים מהם העקרונות והקווים האדומים שלכם

 

 

אומרים כן - הכל אפשרי

 

יש אנשים שאינם יודעים להגיד לא. הם יודעים להגיד כן כמעט לכל דבר, אבל את המילה "לא" קשה לקבל מהם. אנשים כאלה הם אנשים שבאמת מאמינים שהכל אפשרי, שהכל ניתן לעיצוב, שאת הכל ניתן לקמבן ולסדר.

 

אנשים כאלה צוללים הרבה פעמים עמוק לתוך מציאות הזויה, מציאות קשה, מציאות בלתי אפשרית, מציאות של "ראש בקיר" ושל "אף אחד לא יגיד לי לא ולא יעצור אותי" - כי הרי הכל אפשרי. 

 

 

 

לא הכל אפשרי, לא הכל נכון, לא הכל בסדר

 

להגיד כן לכל דבר זה בעצם להאמין שהכל - אבל הכל - ניתן לעיצוב ולשינוי. אבל, האמת היא שזוהי גישה נפסדת ולא אמיתית. במציאות האמיתית - יש כן ויש לא ולכל אחד מהם מקום מכובד משלו.

 

לא הכל אפשרי - יש דברים שאינם אפשריים. לא הכל נכון או מתאים - יש דברים שלא מתאימים. לא הכל בסדר - יש דברים שהם פשוט לא בסדר והם לא במקומם.    

 

 

 

דרך הלא לומדים הרבה על הכן

 

אם יש לכם עקרונות מנחים, אמונות, עמדות מוצקות, קווים אדומים - זוהי צידה מעולה לחיים. מי שמסוגל להגיד לא הוא מי שמכיר את עצמו ויודע מה מתאים לו ומה לא. מי שאומר רק כן - אינו יודע מי הוא בעצם, מהי הזהות שלו ומהי הייחודיות שלו.

 

למדו מה חשוב לכם באמת ועל זה אל תוותרו - לא משנה מה. עמדו על העקרונות שלכם - ועולם חדש יפתח עבורכם. עולם מדוייק ונכון יותר. עולם שבו תוכלו למשוך אליכם את מה שבאמת מתאים לכם, טוב לכם, עושה אותכם מאושרים ומסופקים. את כל מה שלא מתאים לכם - ה"לא" שלכם ממילא ירחיק מכם, הוא יגן עליכם מפני מצבים לא נכונים, בעייתיים ולא אפשריים מצידכם.

 

 

 

העקרונות המנחים לחיים הם הבסיס שלכם להצלחה

 

אם אתם אומרים כן להכל - אתם תיכנסו לפלונטרים רציניים בחיים שלכם. אם אתם מסכימים להכל - אתם תמצאו את עצמכם במקומות שאינכם רוצים להיות ולא תבינו למה.

 

אם אינכם מסוגלים להגיד לא, אם אינכם יודעים להגן על עקרונות הבסיס שלכם, אם אתם מסרבים לעמוד על מה שבאמת חיוני ומהותי לכם - אתם מפקירים את הנפש ואת הנשמה שלכם לכל אחד, לכל אחת, לכל הזדמנות ולכל שטות.

 

 

וטיפ לסיום: יש ערכים ועקרונות שאתם פשוט לא יכולים לוותר עליהם. גם אם אתם מקווים שתוכלו להסתדר בלעדיהם - תגלו ברבות הזמן שאינכם יכולים, שאינכם גמישים כמו פלסטלינה, שגם לכם יש עמוד שדרה נוקשה שאי אפשר לכופף אותו, שיש גבול כמה שפגט אתם מסוגלים לעשות.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב