דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם הדולר נתקל בקו ההתנגדות שלו? 

מאת    [ 23/11/2011 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 2060 פעמים ]

נדנדת הדולר שקל שוב מצליחה לטפס אל גבהים חדשים: ביום ראשון ננעל שערו היציג של המטבע האמריקני על 3.741 ש"ח לאחר שב-12 החודשים האחרונים הצליח הדולר להעפיל לגבהים אלו רק פעם אחת, בשני ימי המסחר הראשונים של חודש אוקטובר. מצד שני, במסחר אמש מיהר הדולר לשנות כיוון ולרדת חזרה לעבר שער יציג של 3.732 ש"ח. האם זהו סימן לכך שהנדנדה שינתה כיוון, לאחר שהדולר מיצה את פוטנציאל העלייה שלו? או שמא הדולר רק עצר "לקחת אוויר", ומגמת העליות עתידה להתחדש בהקדם? השורות הבאות נכתבו על מנת לעזור לכם, הסוחרים, למצוא תשובה מושכלת לשאלות אלו.

 לפני הכול, הנתונים: ב-12 החודשים האחרונים רק בימים ספורים הצליח הדולר להיסחר בגבהים שמעל ל-3 שקלים ו-70 אגורות. ברוב הפעמים זה קרה ליום מסחר אחד או שניים, ואז מיד חזר המטבע האמריקני והתקרר. זה היה נכון גם לגבי ראשית התקופה, לפני שנחלש הדולר לעבר העמקים של 3.40 ש"ח ואף למטה מזה, וזה גם נכון לחודשים האחרונים, מאז שהתחזק המטבע האמריקני. באורח פלא, ההתחזקות תמיד נעצרת קצת מעל ל-3 שקלים ו-70 אגורות. במילים אחרות כבר כעת נמצא הדולר בנקודה קריטית, נקודת מבחן – האם ההתחזקות תיעצר שוב, או שהדולר ימשיך במסעו צפונה וישבור שיאים חדשים?

 על מנת להבין את המתרחש במסחר בדולר חשוב להכיר מונח בסיסי מתחום הניתוח הטכני: קו התנגדות. סוחרים מנוסים בוודאי מכירים את המושג היטב, אך לכולנו שווה להתעכב עליו וללמוד אותו קצת יותר לעומק. קו התנגדות הוא קו דמיוני שמגביל את גרף העלייה של נכס פיננסי – זהו רף פסיכולוגי, שנדמה כ"בלתי עביר" בעיניהם של משקיעים רבים, ובכך הופך לנבואה המגשימה את עצמה. ככל שיותר משקיעים מצפים לכך שאותו נכס פיננסי (מט"ח, מניה, מדד, או כל נכס אחר) ייעצר לפני קו ההתנגדות, כך גדלים הסיכויים שהציפיות יתממשו. וכל פעם שאותו נכס מבצע סיבוב פרסה לפני קו ההתנגדות, כך גדלה החשיבות הפסיכולוגית של אותו רף דמיוני.

 זהו בדיוק מה שקורה כעת לשער הדולר: לאחר  כל כך הרבה פעמים בשנה האחרונה בהן נעצר הדולר באזור ה-3.71-3.72 ש"ח, ולאחר שרק פעם אחת בלבד בתחילת אוקטובר העפיל המטבע האמריקני לעבר שער של 3.763 ש"ח וגם אז מיהר לשנות כיוון ולרדת בחזרה, המשקיעים כבר סקפטיים לגבי יכולתו של הדולר להיסחר ברמות אלו לאורך זמן. הפסיכולוגיה של המשקיעים היא כבר חלק מהנתונים הממשיים של המסחר: משקיעים רבים מוכרים את הדולרים שברשותם כשהמטבע האמריקני מתקרב ל-3.71 ש"ח, אחרים מהמרים כנגד הדולר בעסקאות שורט (מכירה בחסר), או פשוט נמנעים מלרכוש דולרים גם אם הם זקוקים למטבע לצורך נסיעה לחו"ל או ייבוא מוצרים וחומרי גלם. כך מגשימה הנבואה את עצמה, והדולר אכן מבצע את אותה פניית הפרסה לה מצפים המשקיעים.

 האם מדובר במעגל סגור, שממנו אין אפשרות יציאה? עולם ההשקעות היה הרבה יותר רגוע ומשעמם אם התשובה הייתה חיובית. למזלנו, הסוחרים אשר חיים את השוק ונהנים מהריגושים שהוא מספק, בעיקר במסחר אונליין, יודעים שבמסחר אין אף פעם פרות קדושות שלא נשחטות, ושום קונספציה לא מחזיקה מעמד לנצח.

 מה יקרה אם וכאשר יעבור הדולר באופן משמעותי את הרף הנוכחי, ויעבור גם את השיא של 3.763 ש"ח אותו רשם בתחילת אוקטובר? הניתוח הטכני מלמד אותנו שאז יהפוך קו ההתנגדות לרמת תמיכה – לקו פסיכולוגי מסוג הפוך, כזה שמגביל את הירידה בערכו של נכס פיננסי, כזה שהמשקיעים מצפים שהנכס לא יחזור להיסחר מתחתיו. גם רמת תמיכה פועלת באותו אופן פסיכולוגי, והופכת לנבואה המגשימה את עצמה. סוחרים שיצליחו לחזות את המגמה של הדולר יוכלו להרוויח תשואה גבוהה במסחר באופציות בינאריות.

 מה יכול לתת לדולר את הדחיפה הדרושה על מנת לחצות ולשבור את רף ההתנגדות, ולצאת ולחפש גבהים חדשים? סביר להניח שמצבו הכלל עולמי של המטבע האמריקני יהיה זה שייתן לדולר את הדחיפה הדרושה. אילו הדולר יתחזק באופן משמעותי למול מטבעות מובילים אחרים בעולם, נניח אילו שער היורו יירד אל מתחת ל-1.35 דולר, סביר להניח שגם מול השקל הישראלי ישבור הדולר את כל קווי ההתנגדות האפשריים. בינתיים, נכון ליום אתמול, נראה שגם בעולם הדולר לא מצליח לשבור את ההתנגדות: רק אמש התאושש היורו בחזרה 0.2% למול הדולר, והוא נסחר כעת בתמורה ל-1.352 דולר ארה"ב. המשקיעים ביורו דולר יוכלו להרוויח 85% תשואה במסחר באופציות דיגיטליות באתר איזיטרייד.

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב