איך מודדים ומנתחים את התנועה לאתר? לפניך שורת כלים בולטים למדידה וניתוח התנועה באתר:
• Google Webmaster Tools - מספק כלים לבדיקה טכנית של האתר, זמני טעינה ועוד - tinyurl.com/1050-gwt
• גוגל אנליטיקס - כלי עוצמתי לניתוח אתרים, שנותן מידע כמו כמה משתמשים נכנסו לאתר, איזה עמודים באתר הם הכי נצפים ומהן מילות החיפוש הפופולאריות שמביאות משתמשים לאתר. השירות חינמי ומצריך רק הרשמה לחשבון בגוגל. השירות גם שולח התראות, אם ישנו שינוי משמעותי בדפוסי המידע - google.com/analytics
• גוגל Web Optimizer - כלי המוצע בחינם לכל בעל חשבון בגוגל אדוורדס, שמאפשר לבדוק השפעת אלמנטים שונים באתר לפי יחס ההמרה, ובכך לסייע להגדיל את התנועה אליו -
google.com/websiteoptimizer
• ClickTale - תוכנה זו מאפשרת לבעל האתר לראות את המסלול שעשה הגולש באתר ועל מה הוא לחץ. בנוסף, היא אוספת מידע סטטיסטי לגבי תכנים שנקראו הרבה, לעומת תכנים שרבים דילגו עליהם - clicktale.com
• All Facebook Stats - תוכנה שיודעת לנתח מספר דפי עסק גדול בפייסבוק ולהציג ניתוחים שונים על אודות פעילות ה-Fans בדפים הללו - allfacebookstats.com
• Social Bakers - ניתן להשתמש בשירות בחינם על-ידי הרשמה דרך חשבון הפייסבוק, ולקבל מידע דמוגרפי על המשתמש, כמו ארץ מוצא וגיל - socialbakers.com
• LinkedIn Analytics - בלינקדאין התווספה אופציה לראות נתונים סטטיסטיים לגבי הצפיות בעמוד העסק. בקישור הבא, סרטון המסביר כיצד להציג נתונים אלו בטבלת Excel -
tinyurl.com/linkedin-excel-stats
• YouTube Insight - ניתן לראות סטטיסטיקות לגבי צפיות בסרטון ביוטיוב, בכניסה לערוץ היוטיוב, לחיצה על Account ואז Insight. בין היתר, תכונה זו מאפשרת לראות על מפה גלובלית, מאיזה ארצות הגיעו הכי הרבה צופים וכן מאפיינים דמוגרפיים.
• Twitter Web Analytics - כלי חדש שמאפשר לבעלי אתרים, לנתח ולהבין את תנועת הגולשים שמביאה הפעילות בטוויטר, לאתר - tinyurl.com/1043-12-TWA
בחינם!!! - עוד המלצות פרקטיות על טכנולוגיות שימושיות - www.pCon.co.il/Free4
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.