דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויטמין D - תנו לשמש לעלות.. 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 343   [ נצפה 3136 פעמים ]

ישראל היא מדינה חמה, לוהטת, ולא רק מבחינת המזג החם של תושביה אלא ממש מבחינת הטמפרטורות ומזג האוויר. מראה של שמש במשך רוב חודשי השנה הוא לא דבר נדיר או מוזר במיוחד ואפילו החורף הישראלי מספק יותר ימי שמש חמים ונעימים מימים סגריריים וחורפיים. אחד היתרונות הבולטים לחיים באקלים שכזה הוא האספקה המתמשכת והקבועה של ויטמין D, שנוצר, כמעט לחלוטין, מקרני השמש ומקרינתה.

ויטמין די, כמו שאר הויטמינים החיוניים לגוף האדם, מספק לנו אלמנטים בריאותיים המסייעים לפעילות מערכות הגוף. ויטמין D אחראי, הלכה למעשה, על חוזקן של העצמות בגוף האדם ומחסור בו יכול להביא למצב של דלדול העצם ולאוסטיאופורוזיס שהוא בריחת סידן מהעצמות בגוף. תסמינים נוספים הנמנעים על ידי קיומו של ויטמין D הם התגלעות סוגי סרטן שונים, סוכרת מבוגרים ונעורים ועוד מחלות הפוגעות במערכת החיסונית שלנו, כך שאי אפשר להפריז ואסור להמעיט בחשיבות קיומו של הויטמין הזה בגוף.  

לכאורה, תושבי ארצות החום, וישראל בתוכם, אמורים להיות בעלי רמת ויטמין D גבוהה ולכן חסינים מרוב המחלות הללו, אך, למעשה, בעידן המודרני שבו במשך רוב שעות היממה אנו נמצאים בתוך מסגרת סגורה וחסרת גישה לקרני השמש, בין אם במוסד החינוכי, בעבודה ואפילו בבית הפרטי, גם החשיפה שלנו לקרני השמש הולכת ויורדת. נוסיף על כך גם את השימוש ההולך וגובר בקרמים מונעי שיזוף ובשמנים מיוחדים שאינם מאפשרים לקרינת השמש לחדור מבעדם, ונראה כי אנו מצמצמים יותר ויותר את רמות ויטמין די בגופנו עד כי רבים מאיתנו זקוקים לתוספי מזון ולתרופות מיוחדות המכילות את הויטמין הזה. ויטמין D אינו נמצא במזונות רבים ורובם הם דגים כגון סרדינים, צלופחים, סלמון וטונה (אשר עשירים דווקא בערכים בריאותיים חשובים אחרים כמו אומגה 3 לדוגמא וכו'). במידה מעטה ניתן למצוא ויטמין די גם בביצים ובכבד עוף, אך צריך לצרוך כמות רבה ממזונות אלו על מנת לספק את הנדרש לנו, בעוד שרק עשר דקות בשמש יכולות לספק את כל הכמות הנדרשת לנו ביום או לחילפין להיעזר בפתרון הנפוץ כיום- תוספי תזונה מתאימים.

אז חשוב להיות מוגנים מהשמש ולשמור על העור מפני הקרינה המסוכנת, אך, באותה מידה, חשוב להבין כי לקרני השמש ולקרינתה גם השפעות חיוביות ואסור לוותר על ההנאה המלווה כל יציאה החוצה, אל המרחבים ואל השמש המזמינה ומבריאת הנפש.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב