דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח מנהלים- מנהלים ביטוח בחוכמה 

מאת    [ 22/11/2011 ]

מילים במאמר: 363   [ נצפה 4267 פעמים ]

בעבר היה הזוי להניח כי למחפש עבודה, בדרג שאינו בכיר ומעלה, יש בכלל אופציה לבקש הטבות ותמלוגים מעבר לשכר שהוצע לו. בתקופה המודרנית, בה לעובדים יש זכויות ואפשרויות מקצועיות רבות ומגוונות, גם המעסיקים מבינים כי על מנת להעסיק את הטובים ביותר יש צורך להציע להם הטבות שכר ובונוסים מפתים כמו אחזקת רכב, החזרי הוצאות, קרן פנסיה, קרן השתלמות או ביטוח מנהלים שמטרתם הבטחת הון עתידי וצבירתו לקראת שנות הפנסיה והגמלאות.

למרות שמו, ביטוח מנהלים אינו ביטוח הנועד למנהלים בלבד והוא פתוח לשכירים ולעצמאיים, בכל דרג ובכל שלב בקריירה. זהו חיסכון פנסיוני מוכר ומאושר על ידי משרד האוצר ומס הכנסה ומכיל מסלול של חיסכון לגיל הפנסיה וגם מסלול של ביטוח כנגד אובדן כושר עבודה או מוות. מסלול הצבירה הוא, בדומה לשאר הקרנות הפנסיוניות, בשיטת הפקדה חודשית של המעביד ושל העובד, כאשר הפקדות המעביד גבוהות יותר ולא פוגעות בשכר הנטו החודשי של העובד. הטבה נוספת במסלול זה נעשתה בשנת 2005, כאשר משרד האוצר אישר שינויים בתקנות ביטוח מנהלים הנוגעים לאחוזי ההפרשות המותרות, מבלי שהדבר יהווה פגיעה בהטבות המס הניתנות לחוסכים במסלול זה.

כמו כל הסכם פיננסי בשוק הישראלי, גם פוליסות ביטוח מנהלים הן, בסופו של דבר, כפופות לחוק ההסדרים המסמיך את משרד האוצר ואת מס ההכנסה לנהל אותן מבחינה בירוקרטית וטכנית. מדובר על חוזה כלכלי לכל דבר ועניין בין שלושה גורמים שהם העובד שהוא המבוטח, המעסיק שהוא בעל פוליסת ביטוח המנהלים וחברת או סוכנות ביטוח שהיא הגורם המבטח. ביטוח מנהלים ניתן להפעיל בשני מסלולים ייעודיים- קרן הונית וקרן קצבה, ששמם מעיד על ההבדלים בדרך משיכת כספי הפוליסה בסופו של דבר. מסלול הוני יאפשר את משיכת הכסף באופן חד פעמי אחריו תיסגר הקרן להפקדות נוספות ואילו מסלול קצבה משמעו אפשרות למשיכת קצבה חודשית קבועה וקצובה, בהתאם לסכום המצטבר, עם אפשרות להמשיך ולהפקיד בקרן.

היום חייב כל מעסיק, ובטח ובטח שכל מועסק פוטנציאלי, להבין את כללי המשחק ולדעת מהם היתרונות והחסרונות בכל מסלול פנסיוני משום שמדובר על הרבה מאוד כסף, וחשוב מכך, מדובר על כסף שנועד לשמור על אורח החיים ועל איכותם בשנות הזקנה שלנו. מסלול של ביטוח מנהלים הוא אטרקטיבי יותר ממסלול פנסיוני משום שהסכומים מבוטחים ובטוחים למשך כל חיי המבוטח, בעוד שקרנות פנסיה יכולות לצבור יותר אך גם להפסיד לא מעט.

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב