דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות של שימוש בשילדת אופניים מקרבון (סיבי פחמן) והאם היא מתאימה לך? 

מאת    [ 21/11/2011 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 2607 פעמים ]



אם החלטת לקנות אופניים חדשים, ישנם כמה גורמים שאתה צריך לקחת בחשבון עוד לפני שאתה יוצא לחפש את האופניים ועושה סקר שוק.

על מנת לרכוש את האופניים המתאימים ביותר לצרכיך, אתה צריך לקבוע כמה זמן אתה רוצה להמשיך ולהשתמש באופניים, סוג הקרקע עליה תרכב במשך רוב זמן הרכיבה שלך, ואיזו רכיבה אתה רוצה לעשות.

 יש אנשים שאוהבים להתחרות במירוצי אופניים. זה ספורט תחרותי שפופולרי יותר בחו"ל ודורש סוג מסויים של אופניים עם  גלגלים אשר נועדו לעזור לך מהירות. אופניים כאלו לא יהיו אופניים טובים אם אתה רוצה לעשות טריקים ופעלולים כמו אלה שעושים מי שבוחרים באופני BMX או באופני פעולים. ישנם כמובן סוגים נוספים של רכיבה כמו רכיבת כביש, רכיבת שבילים, רכיבת קרוס קנטרי, רכיבת אסטרים של דאון היל ועוד.

סיווג השימוש (האמיתי!!! לא זה שאתה אולי מפנטז עליו...) יעזור לך כדי לצמצם את הבחירה בסוג המסגרת/שילדה, וההחלטה האם שילדה מקרבון מתאימה לצרכי הרכיבה שלך.


אחד היתרונות העיקריים של רכישת שילדת אופניים מקרבון הוא שהשילדה עמידה מאד. כאשר אתה רוכש אופניים, אתה רוצה שהם יחזיקו מעמד במשך שנים ויוכלו לעמוד בנפילות או תאונות.

אתה רוצה שהשילדה תתמוך במשקל שלך ותספק לך קילומטרים רבים של רכיבה מהנה על האופניים.

מסגרת אופניים מקרבון יכולה לשאת את הלחץ ולקבל מכות רבות מבלי להישבר, מה שהופך אותה לשילדה כמעט בלתי ניתנת להריסה (רק כמעט – לעיתים ישנם סדקים או קרעים בגלל המבנה שלה שדומה לבד יצוק בתוך אפוקסי, וצריך לשמור עליה ולבדוק אותה מדי פעם לסימני סדקים).

שילדה מקרבון משמשת גם כסופגת זעזועים.

אחד מן הגורמים החשובים ביותר בקניית אופניים היא היכולת שלהם לספוג זעזועים למניעת מכות צורמות ומזעזעות לשילדת ולגוף הרוכב במהלך נסיעה קופצנית במיוחד. מסגרת מקרבות יכולה לספוק את רוב ההלם וכך הרוכב מקבל חווית רכיבה חלקה ומהנה יותר.

מאחר שאנשים רבים רוצים לשמור על אופנייהם במשך שנים, הם יצטרכו לבחור שילדת אופניים שתעמוד ב"צוק העיתים", דהיינו עייפות החומר וחלוקה.

שילדה מקרבון היא חומר שאינו מתאכל כך שלא משנה איזה סוג של מזג אויר שורר בחוץ אופניים חשופות כאלו לא ידרדרו ויחלידו – ועם זאת חשוב לשמוע על האופניים כיוון שחלודה בחלקים הכן מחלידים של האופניים כמו מעבירי הילוכים, שרשרת, דוושות ועוד עשויה לפגוע בנקודות החיבור ולפגום בשילדה.

בכל מקרה המשמעות היא כי למרות ששילדות הקרבון יקרות יותר משילדות מחומרים אחרים, לטווח הארוך אתה מקבל את ההשקעה שלך בחזרה, בפרט אם אתה רוכב קצת יותר מקצועי מרוכב השבתות הממוצע.

עבור אנשים שמעוניים להיכנס למירוצי אופניים (מקצועיים או חובבים ובין חברים...) המשקל של המסגרת חשוב מאד. מסגרת כבדה מאיטה את האופניים ומקשה על התמרון. סיבי פחמן הם חומר גל שגורים לאופניים קלים יותר שקל יותר להעביר ממקום למקום ולתמרן איתם.

לסיכום

לשילדה מקרבון יתרונות רבים, היא עמידה יותר, קשיחה יותר וסופגת זעזועים. על אף שהיא בדרך כלל יקרה יותר מחומרים אחרים, היא הבחירה ההגיונית ואפילו החסכונית עבור הרוכב המקצועי יותר.

בהצלחה.

בית האופניים והממונעים.

 

על הכותבים:


בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים  (כגון טרקטורון לילדים, אופנוע לילדים, , ג'יפים ממונעים לילדים ועוד), אופני נשים, אופניים חשמליות, אופניים מתקפלות, אופניים חשמליות מתקפלות , תלת אופן ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב