דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זה הזמן לבדוק את מחירי הדירות 

מאת    [ 20/11/2011 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2300 פעמים ]

מהו מחירון דירות וכיצד זה עובד?

הרעיון הבסיסי של מחירון דירות הוא לתת תמונת מצב טובה עבור משקיעים ואנשים המחפשים דירות לרכישה מסיבות אחרות לגבי מחירי נדל"ן באזור מסוים. מחירי נדל"ן מושפעים מגורמים רבים ולא תמיד קל לאמוד מחירי נדל"ן של נכסים מסוימים, אולם, בדרך כלל מצב מחירי דירות באזור מסוים יכול לשקף טווח מחירים עבור דירות. כאשר אתם מחפשים דירות להשקעה או אפילו דירות מגורים, חשוב לבחון היטב את מצב השוק באותו איזור בו אתם מתכוונים להשקיע.

האתרים המפעילים מחירון דירות – בדרך כלל אתרי בנקים למשכנתאות או בעלי עניין אחרים בתחום הנדל"ן אוספים נתונים על עסקאות שבוצעו באזור המסוים ואלה הנתונים שאנחנו רואים: עסקאות על דירות שיצאו לפועל ובאיזה מחיר. מחירון דירות מקבל את הנתונים לעתים ממרשם המקרקעין ומפרסומים שונים. מחירון דירות הוא כלי ראשון במעלה עבור כל מי שמתעניין לרכוש דירות לכל מטרה.

מה משפיע על מחירי דירות בכלל?

רמתם של מחירי דירות מושפעת מגורמים רבים. מחירי דירות ואמדן המחיר מושפע מפרמטרים הקשורים בנכסים עצמם כגון: מצב הנכס מבחינת תחזוקה, מידת ההשקעה הדרושה בשיפוץ הנכס (אם בכלל); מפרמטרים עקיפים הקשורים בנכס עצמו, כגון: מיקום הנכס ומצב השכונה באופן כללי, וכן מפרמטרים כלליים המשפיעים על כלל השוק, כגון: האטה במספר העסקאות המבוצעות ובבסיסו של דבר – ביקוש והיצע באזור מסוים. לכן, איזורי מגורים מבוקשים בדרך כלל יגרמו לכך כי מחירי דירות באותם אזורים יהיו גבוהים ומכאן אנחנו למדים כי דירות יש להעריך באופן רציני ומעמיק, כדי להבין עד כמה העסקה כדאית.

מצב השוק הנוכחי נתפס בעיני רבים כמצב בעייתי אשר לא בטוח כי כדאי, במציאות הזאת, להשקיע ברכישת דירות הן להשקעה והן למגורים. אנשים רבים רוצים לראות מה יילד יום ולהבין מה המגמה הכללית של השוק. אמנם, היסטורית, מחירי נדל"ן תמיד עולים ובסופו של דבר בטווח הארוך סביר ביותר להניח – במיוחד במדינה כמו ישראל אשר איננה עשירה בנכסי נדל"ן לסחור בהם – כי יהיה להם ביקוש גבוה יותר ולכן מחירם יעלה. עם זאת לא די להיוועץ במחירון וכדאי לבצע מחקר מעמיק יותר סביב דירות שאנחנו מתעניינים בהן כאפיק להשקעה או רכישה למגורים.

מובן גם כי מטרת הרכישה משפיעה מאוד על כדאיות העסקה. דירות להשקעה הן דירות אשר צריך לשקול בהן מכלול גדול יותר של נתונים ובכלל זה גם את היכולת להשכיר את הנכס ולהשביח אותו. אנחנו רוצים למצוא דירות אשר בעזרת השקעה קטנה ככל הניתן ישיבו לנו רווח גדול. ייתכן כי דווקא בעת הזאת, עבור המשקיע החכם שעוקב אחר מצב השוק, תימצאנה הזדמנויות ייחודיות המבטיחות את שילוב הזהב בין מחירי נדל"ן נמוכים (יחסית) ובין אטרקטיביות העסקה. 

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושאי צרכנות, צרכנות חכמה, ודרכים יעילות לחסוך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב