דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביצוע בדיקה כלכלית לעלויות של החתונה שלכם 

מאת    [ 19/11/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2518 פעמים ]

ההצעה

לפני שנה הצעתי נישואין לחברה שלי, ועולמי התחיל להתהפך. כמובן שלא מהבחינה האישית, אלה מהבחינה הכלכלית. החתונה מחברת את הכלכלן הרווק אל חיי הנישואין באמצעות התשלומים המטורפים שמושתים עליו ועל משפחתו, וללא הכנה.

 

בזמן ההצעה לא ידעתי למה אני נכנס, וכאשר מצאתי את עצמי בתוך מערבולת התשלומים האינסופית, הייתי צריך למצוא את דרכי בתוך המבוך – הכלכלי, כמובן. לכלכלנים יש יתרון משמעותי על פני בעלי מקצוע אחרים: הם מסוגלים לנתח הקצאת משאבים בדרך אשר רבים אינם יודעים שקיימת. מאידך, כאשר מדובר בחתונה שלך, האם אפשר לבצע ניתוחי עלות-תועלת, או שהגירושין יגיעו עוד לפני החתונה?

 

הבדיקה הכלכלית

בתור כלכלן, מיד רשמתי לפני את כל הנושאים שידרשו הוצאה כספית: גן אירועים + קייטרינג, כולל תשלומים למלצרים ולברמנים; תאורה והגברה בגן האירועים (לפעמים משולב);  די-ג'יי כולל תשלום לאקו"ם על זכויות לשימוש במוזיקה;  צלם + צלם וידאו;  שמלת כלה ובגדי חתן; טבעות; תשלומים לרבנות (ולרב..); אלכוהול; שטויות למהלך הריקודים – גומי, משקפיים וכובעים וכו'; מוניות בחזרה לכל מי ששותה; ועוד כמה נושאים קטנים.

 

לאחר מכן יצרתי קובץ אקסל מסודר אשר מחבר את כל העלויות המוערכות. לדוגמא, הנחנו שכל מנה בחתונה תעלה 280 ש"ח, שהצלם יעלה 8,500 ש"ח, שהדי-ג'יי יעלה 7,000 ש"ח וכך הלאה. כך, קיבלנו הערכה כוללת של עלות החתונה הסופית – שבסופו של דבר הייתה מדויקת ביותר. ברגע שהתחלנו לראות מקומות יכולנו להזין את הנתונים שקיבלנו לתוך האקסל והתמונה התבהרה ככל שהתקדמנו ובחרנו את הספקים לכל השירותים שברשימה. חברתי אינה בוגרת של לימודי כלכלה אך ברגע שראתה את הקובץ עם הפרטים השונים היא הודתה שיכלה לבחור בין הספקים באופן שמייצר לנו את החתונה המושלמת, ללא בזבוז סתמי על דברים שפחות חשובים לנו. כך ויתרנו על צלם המייצר תמונות עם מגנטים, ויתרנו על סידורי פרחים נוספים וחסכנו כסף יקר עבור ירח הדבש המיוחל.

 

כלכלה וצרכנות

עבור כלכלנים היכולת לנתח הוצאות מגיעה בראש ובראשונה מלימודי הכלכלה, ולמעשה כבר בשנה הראשונה ללימודים. אף על פי שסיימתי את לימודי הכלכלה שלי מזמן, ואני כבר עסוק וטרוד בעבודתי הנוכחית, הבנתי שאסור לשכוח את העקרונות הכלכליים הבסיסיים, אשר יכולים להביא ל"הקצאה אופטימאלית" גם בחיי היום-יום, ואשר במקרה שלי, עזרו להורינו להבין שהיינו אחראים לגבי העלויות בהן הם לקחו חלק עיקרי.

 

מאז ועד היום העברתי את קובץ האקסל (עם הנתונים) לרבים מחבריי. גם בעלי מקצוע שאינם כלכלנים עשו בו שימוש וקיבלו תמונה טובה יותר לגבי המחירים הגבוהים-במיוחד שספקים שונים מבקשים כאשר הם שומעים את המילה חתונה. אם כלכלנים ימצאו מוצרים נוספים אשר לדעתם המחירים המבוקשים גבוהים מדי (ראו המאבק בתנובה), כדאי ומומלץ לייצר מכשירים ביתיים אשר עוזרים לצרכנים לבצע רכישות חכמות. לדומגא: רכישת דירה, רכישת רכב, רכישת חופשות לחו"ל וכדומה. עצם מילוי הפרטים בקובץ מסודר הופך אתכם לחלק מהמאבק הכלכלי הצרכני אשר תופס תאוצה בתקופה האחרונה, ובצדק.

 

לפרטים נוספים בנוגע לקריירה ולימודי כלכלה, מומלץ לפנות לאתר כלכלנים המספק מידע השוואתי בנושא לסטודנטים ולכלכלנים מן השורה.

בהצלחה!

 


אבי הלוי – כלכלן בשירות המדינה, בעל ותק של מעל 5 שנים בתפקידים שונים ונשוי טרי



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב