דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חמדנות זוגית ומהו ההבדל בין רוצה לבין אוהב? 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 3827 פעמים ]

מהי חמדנות זוגית ומהו ההבדל בין "רוצה" לבין "אוהב"?

 

 

אל תחמוד

 

חמדנות היא תכונה שלילית, כי היא מביאה לתוצאות גרועות והרסניות בחיים. חמדנות זוגית פירושה לרצות מישהו, אבל לא בהכרח לאהוב אותו, לכבד אותו או להבין אותו - יותר לרצות להשיג אותו, לעצב אותו ולהפוך אותו למשהו אחר, משהו שהאגו רוצה, משהו שלנו יהיה יותר נוח איתו.

 

אנשים שהם חמדנים זוגיים הם אנשים שמתבייתים על מישהו, "מתלבשים" עליו, עושים הכל כדי להשיג אותו, מוכנים להקריב את עצמם עבורו - אבל המניע שלהם אינו בריא ואוהב אלא זהו מניע חמדני ואגואיסטי.

 

 

 

מניע אגואיסטי

 

מניע אגואיסטי הוא מניע שנועד עבור עצמנו בלבד. אנשים שמאוד "רוצים" מישהו ורודפים אחריו ועושים הכל בשבילו - הם אנשים אגואיסטים, כי הם פועלים מהרצון להשיג מישהו אבל ממניע ערכי אמיתי.

 

זוגיות טובה אינה מבוססת על מניעים אגואיסטיים אלא על אהבה וערכים של נתינה. פירושו של דבר שכשאדם באמת אוהב מישהו, ללא קשר למה יש לו להשיג מכך, אז המניע שלו אינו מניע אגואיסטי ואנוכי אלא אהבה. אבל, כשהבסיס לקשר הוא חמדנות, רצון חזק או דחף כפייתי שאין מאחוריו כוונה רוחנית או אהבה - הקשר יהיה גרוע או שהוא יהפוך במהירות לקשר כפייתי בעל תוצאות טראגיות.    

 

 

 

כפייתיות, עיוורון, רצון להשיג ולכבוש - אבל היכן האהבה?

 

הרבה אנשים רודפים אחרי בני זוג, מנסים להשיג אותם בצורה עיוורת, ממוקדים בצורך שלהם לכבוש אותם. אנשים כאלה נתפסים כביכול כמוכי אהבה וכמי שפועלים ממקום של אהבה.

 

אבל, לאמיתו של דבר, הם אינם פועלים ממקום של אהבה אלא ממקום אגואיסטי. הם מונעים על יד הרצון להשיג ולכבוש, לשלוט ולהיות הבעלים של אותו בן או בת זוג. הם חומדים את בני הזוג שלהם יותר מאשר הם אוהבים אותם. וחמדנות אינה מובילה לדברים טובים כי היא אינה אמיתית.

 

 

 

אהבה אינה נובעת ממניע אגואיסטי חמדני

 

כשאתם אוהבים מישהו - אתם אינכם אגואיסטים לעצמכם. אתם פועלים ממקום של דאגה, אכפתיות, נתינה אבל גם העדר כפייתיות או אבססיביות לבן הזוג. לעומת זאת, כשאתם חומדים מישהו - אתם מאוד טריטוריאליים וקנאיים אליו, אתם מאוד ממוקדים בצורך שלכם להיות איתו ולהשיג אותו, לשפץ אותו ולתקן אותו, אבל אינכם קשובים כלל אליו, למי שהוא, למה שהוא.

 

חמדנות זוגית נוצרת ממקום אטום, מהמקום האנוכי שלכם, ממקום אגואיסטי לחלוטין. חמדנות אינה אהבה, ולכן בדרך כלל היא עמוסה שקרים עצמיים והיא מובילה לתוצאות גרועות. אהבה היא המוכנות לעשות טוב לאדם שממול או לרצות את הטוב עבורו, גם אם הוא לא יהיה שלנו וגם אם הוא אינו מעוניין או רוצה בנו. אהבה פירושה לאהוב ולהעריך מישהו גם כשאנחנו יודעים שאיבדנו אותו והוא כבר אינו שייך לנו. חמדנות אינה מסוגלת להבין כיצד איבדנו את בן הזוג שלנו. חמדנות אינה מוכנה לקבל או להכיר באובדן של בן הזוג והיא דוחפת אנשים לפעול בצורה קיצונית, בצורה קניינית, בצורה כפייתית ובצורה שתלטנית כלפי בני זוג במטרה לשמור עליהם, לנכס אותם לעצמנו, לדאוג לכך שלא יעזבו אותנו.

 

 

 

לחמוד זה אף פעם לא לאהוב

 

לרצות מאוד שמישהו יהיה שלנו זה לא נחשב לאהוב אותו, זה נקרא לחשוב על עצמנו ולהיות ממוקדים במה שאנחנו רוצים - לאו דווקא במה שהוא רוצה. חמדנות זה לרצות מישהו מאוד, בלי קשר אם הוא באמת באמת רוצה בנו.

 

חמדנות מובילה לאטימות. השאלה האם הצד השני מעוניין בקשר אינה רלבנטית, אלא רק השאלה מה אנחנו רוצים ואיך אנחנו עומדים להשיג את זה. לעומת זאת, באהבה המושג של אגו אינו קיים. לאהוב פירושו להפסיק לרצות ולהתחיל להקשיב, לכבד ולהכיר ברצונות של הצד השני.

 

 

וטיפ לסיום: אם המניע שלכם הוא חמדנות - קרוב לודאי שהזוגיות שלכם תהיה גרועה כי היא מושתת על אגואיזים ועל מה שחשוב לכם. לעומת זאת, אם המניע שלכם הוא אהבה ונתינה - הזוגיות שלכם תהיה נפלאה כי היא באה ממקום נדיב ושופע והיא מבוססת על הרצון להיטיב.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב