דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סילביו ברלוסקוני - סופו של הטפלון - יורי גנקין 

מאת    [ 17/11/2011 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 2306 פעמים ]

סילביו ברלוסקוני - סופו של הטפלון - יורי גנקין

השבוע נפל דבר באיטליה. סילביו ברלוסקוני בן ה-75, ראש הממשלה ואחד האנשים העשירים ביותר ביותר במדינה, הודיע על התפטרותו, וזאת בכפוף להעברתן של רפורמות הצנע בפרלמנט האיטלקי. ברלוסקוני אף הכריז כי אין בכוונתו להתמודד בבחירות אשר ייערכו קרוב לוודאי בחודש פברואר. בכך הגיעו לסיומן קרוב ל-20 שנה של שליטה כמעט מוחלטת בפוליטיקה האיטלקית.

ברלוסקוני נבחר לראשונה לפרלמנט האיטלקי עוד בשנת 1994 והפך לראש הממשלה זמן קצר לאחר מכן. מאז סיום כהונתו הראשונה (ב-1995) ועד היום הספיק ברלוסקוני לכהן בשתי קדנציות נוספות. גם כאשר הפסיד ברלוסקוני ליריבו המר רומנו פרודי – הקפיד האדם שמחזיק באינספור תחנות רדיו וטלויזיה באיטליה – להיות זה שימשוך בחוטים של הפוליטיקה האיטלקית מאחורי הקלעים.

סילביו ברלוסקוני הוא בראש ובראשונה איל הון שהפך ברבות השנים לאדם המשפיע ביותר על הנעשה באיטליה. הסיבה לכך הייתה העובדה שמאז ומתמיד התמקד ברלוסקוני ברכישתם של ערוצי מדיה אשר איפשרו לו להפיץ את משנתו – וחשוב מכך -  להצניע את הביקורות כנגדו.  לאורך הדרך הוא נכנס גם לעסקי הביטוח, ההשקעות והספורט – בכל זאת, כל אדם צריך קצת גיוון בחיים. השליטה בקודקודים רבים כל כך חייבה אותו להקים קבוצה אחזקות שקשורה כיום במישרין או בעקיפין לכל פינה במשק האיטלקי.

כשראש הממשלה הוא גם אחד הטייקונים החזקים ביותר במשק – אך טבעי הוא כי יצוצו שמועות בדבר מעשים לא כשרים כאלה ואחרים. ברלוסקוני הכיר את זה כבר מהרגע הראשון - באמצע שנות ה-90 הורשע ראש הממשלה בעבירות מרמה והפרת אמונים ונידון לשנתיים מאסר אך זוכה בערעור. המאבקים המשפטיים הללו חישקו את ברלוסקוני ולא בכדי מדובר באחד מהפוליטיקאים הממולחים ביותר בתבל -  מאז תחילת הקדנציה הנוכחית שלו (אמצע שנת 2008) שרדה ממשלתו לא פחות מ- 50 הצבעות אי-אמון.

במהלך חלקו הראשון של העשור הקודם הכל נראה טוב עבור ראש הממשלה האיטלקי. ברלוסקוני היה בן בית אצל ג'ורג' בוש הבן והיה לבעל ברית אסטרטגי במלחמה בטרור שתפסה את מירב סדר היום. השינוי הגיע בשנת 2009 עת הואשם ברלוסקוני בריש גלי בשחיתות, בקשרים למאפיה (שעליהם היו שמועות עוד בשנות ה-90) ובקיום מסיבות חשק חוזרות ונשנות שהפכו את איטליה לבדיחה. אם כל זה לא הספיק הרי שגם אשתו של ברלוסקוני באותה עת, ורוניקה לאריו, הגישה תביעת גירושין רשמית שפגעה במעמדו וזמן קצר לאחר מכן נחשפה הפרשה החמורה ביותר עד עכשיו – קיום יחסי מין (בהסכמה) עם רובי - קטינה בת 16.

הסקנדלים התחילו להיערם ובמקביל גם המצב הכלכלי של איטליה החל להתדרדר. השילוב בין הפרטים העסיסיים מחדר המיטות של האיש החזק במדינה לבין צמיחתם של החוב הלאומי, האינפלציה והאבטלה הפכו לתמהיל מסוכן שבגינו סיים ברלוסקוני השבוע את דרכו הפוליטית. לעת עתה. ב-17 השנים האחרונות הרבה מאוד פרשנים ומחוקקים הקפידו להספיד את סילביו ברלוסקוני אך זה חזר פעם אחר פעם לזירה הפוליטית עם ידו על העליונה. מוקדם מדי  לקבוע האם ברלוסקוני יתאושש גם מהמשבר האחרון שפקד אותו אך מה שבטוח הוא שטרם נשמעה מילתו האחרונה.

 

כותב הפוסט הוא יורי גנקין – יועץ אסטרטגי המתמחה בתחום המיתוג האישי והעסקי ומייסד הבלוג The Brand – המיתוג שלכם מתחיל כאן

 

מתמחה במתן ייעוץ בתחום המיתוג האישי והעסקי. מנהל בלוג פוליטי בכתובת: http://www.yurigankin.com בוגר תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת ותואר שני בדיפלומטיה מאוניברסיטת תל אביב.. לשעבר עוזר ליועצה הפוליטי הבכיר של שרת החוץ ציפי לבני, עוזר אישי למנהל האגף לקשרי חוץ באוניברסיטת תל אביב ומנהל תוכן בחברת TOP-G העוסקת בייצוג בכירים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב