דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסטה, הליך בישול פשוט וקל 

מאת    [ 16/11/2011 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 4558 פעמים ]

כשאתם רעבים או סתם בא לכם להתפנק אין כמו פסטה טעימה בכדי למלא את מבוקשכם. והאמת לא מדובר באופרציה מסובכת מדי אלא בהליך בישול קל ופשוט. בישול פסטה מצריך רק סיר, מלח וזהו. טעות היא להוסיף להליך הבישול שמן מכל סוג, הוא לא גורם לשום הפרדה בין הפסטות ולציפה כלשהי. בישול פסטה אורך מספר דקות בלבד והוראות ההכנה מצויות בפירוט על פני אריזות היצרן. עם זאת ישנם מספר כללים שעליכם להקפיד בכדי להכין פסטה כמו באיטליה, פסטה ברמת הכנה אל דנטה, משמע מבושלת עם זאת עדיין מעט קשה.

ראשית אל תתקמצנו במים, כאשר היחס הוא לרוב ליטר מים עבור 100 גרם פסטה. הרתיחו את המים בסיר, הכניסו לפני הכנסת הפסטה מלח שיסייע לשמירת על חום המים, והכניסו לאחר מכן את הפסטה למים אחרי הרתחה. היחס של המלח הוא כפית אחת לכל ליטר מים, כך שכל מאה גרם פסטה דורש כפית מלח אחת. המלח מסייע כאמור לשמירת חום המים לאחר הכנסת הפסטה שמורידה את הטמפרטורה וכן מונע הידבקות והיצמדות של הפסטה. במהלך זמן הבישול על הסיר להיות ללא מכסה פתוח לאוויר הצח. לאחר בישול הפסטה ובטרם היא מבושלת מדי, מורידים אותה מהסיר, ומסננים ממנה את המים, אך לא שוטפים אותה. לאחר מכן מכניסים את הפסטה לרוטב שכבר הוכן מראש. ומדוע? היות ופסטה חמה קולטת היטב את הטעמים המצויים ברוטב. אם טרם הגיעו האורחים אפשר להניח את הפסטה בסיר עם קרח בטרם הבישול הסופי, לקרר אותה ואז כשבאים האורחים לתת לפסטה מכת חום במשך כדקה ואז לשלבה עם הרוטב.

פסטה מוצעת במגוון סוגים כאשר עליכם להתאים את סוג הפסטה לרוטב. לדוגמא פסטה פוזילי המסולסלת בצורת ביסלי מתאימה במיוחד לרטבים כבדים עם תכולה כדוגמת אצות, ירקות וכו', היות והיא תופסת את הרוטב, כך גם במקרה של פסטה פנה. כמו כן ישנם סוגים נוספים כמו המקרוני המפורסם החלק שמתאים לרוטב חלק, ניוקי, ספגטי ועוד.

פסטה יכולה להיות משולבת במגוון מאכלים, בסלטים, כמנות אישיות, ביניים ועיקריות וכן גם באחרונות. פסטה מקורה כאמור באיטליה אך ההשפעה היא עולמית הרי הסינים אוכלים אטריות העשויות מביצים וקמח, פסטה בינלאומית.

כיום החלו להציע גם פסטות להכנה ביתית המשלבות מראש פסטה עם רוטב מוכן, כדוגמת רביולי ברוטב פיצה, רביולי ברוטב עגבניות, גבינות ועוד. דבר זה מאפשר לכל אחד להכין פסטה בקלות ובפשטות, רק לעקוב אחר הוראות הכנת היצרן והנה מוכנה לכם ארוחה מפנקת בתוך דקות לכל המשפחה. הילדים רעבים, אתם חוזרים מהעבודה עייפים ורצוצים ואין לכם כוח עכשיו להכין רוטב עגבניות במשך כשעה, אין בעיה, פסטה מוכנה בשניות, פסטה שעברה הליך בישול מקדים וצינון כך שניתן להכינה בדקות וליהנות מאיכות ומטעם נפלא. המטבח האיטלקי מזין ובריא, ניתן לשלב את הפסטה עם יקרות מזינים, בשר, עוף ועוד, ולשמח יחדיו את כל המשפחה כולה. אתם תוכלו לצרף גם את הילדים לחוויית ההכנה להנאת כולם. בתיאבון.

רם כהן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב