דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היבטי מס בהכנת צוואה של תושב חוץ שיש לו יורשים תושבי ישראל 

מאת    [ 15/11/2011 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 2845 פעמים ]

יהודים מבוגרים רבים תושבי מדינות זרות ( דוגמת ארה"ב , לונדון ועוד ) הינם בעלי משפחה בישראל , כגון בן , בת ואף למעלה מזה . כמו כל אדם גם הם מבקשים להתכונן ללאחר 120 באמצעות הכנת צוואה . אלא , שכמו כל מסמך משפטי הנוגע לנכסים וסכומי כסף גדולים טומנת בחובה הכנת צוואה סכנה ל " תאונות מס " , אם עורך הצוואה לא היה ער לבעיות המס השונות העשויות לצוץ . רבים מעורכי הצוואות ואפילו אם הם נעזרים בעורכי דין ישראליים אינם מודעים לסכנות אלו של " תאונות מס " . אחת הסיבות לכך הינה חסרונו של מס עיזבון בישראל .

בישראל בשונה ממדינות רבות בעולם ובכללם ארה"ב אין מס עיזבון . מחמת סיבה זו , רבים נוטים לחשוב כי העברת נכסי הירושה ליורש לא טומנת כל סכנה לתשלום מס , קיומו של מס עיזבון משמש זרז לאנשים לבחון את כל היבטי המס של ההורשה , חסרונו , יוצר מצג מוטעה כאילו לא יכולות להיות תוצאות מס חמורות להליך הורשה ולא היא .

ניקח לדוגמא תושב חוץ בעל דירה בחו"ל שנרכשה בשנות ה - 30 . לאחר 120  - בשנת 2007 נפטר תושב החוץ ובצוואתו נכתב כי הוא מוריש את הדירה לבנו הישראלי . פעולת העברת הנכס על שמו של היורש והוצאת צו ירושה אכן אינה מחייבת את היורש במס . מסיבה זו כולם שאננים . יחד עם זאת כאשר יבוא היורש למכור את הדירה , הוא יגלה שהוא חייב לשלם עליה מס בגין כל הרווח שצברה הדירה מאז שנות ה - 30 !!!!! דין דומה יחול ביחס לסוגים שונים ונוספים של נכסים ואף ביחס למתנות !! . מודבר באחוז ניכר מערך הדירה במועד המכירה .

תכנון נכון של הליך ההורשה בעוד המוריש בחיים !!! יכול למנוע " תאונת מס " כמו זו שתוארה לעיל . באותו מקרה אם היה המוריש מתייעץ עם מומחה ישראלי למיסוי , ניתן היה בקלות ועל ידי תכנון נכון להביא לכך שמכירת הדירה על ידי היורש הישראלי לא היתה מתחייבת כלל וכלל במס .

הפתרונות האפשריים המצויים בידי עורכי הדין בישראל הינם רבים ומגוונים ויש להתאים את הפתרון הנכון בכל מקרה ומקרה בהתאם לנסיבותיו . בחלק מן המקרים ניתן לפתור את בעיית המס העתידית על ידי הקמת נאמנות ומתן ההוראות הנכונות לנאמנים . בחלק אחר ניתן להימנע מהטלת המס העתידית על ידי ניסוח נכון של הוראות הצוואה ומתן הוראות מדוייקות למנהל העיזבון . בחלק אחר של המקרים ניתן למנוע את תשלום המס העתידי על ידי מתן הוראות בצוואה לעניין חלוקת הנכסים בין היורשים השונים בהתאם לסיווגיהם השונים של הנכסים ( מזומן , מקרקעין , מיטלטלין וכו' ) כל אלו יכולים למנוע הטלת מס עתידית על אותם יורשים תושבי ישראל .

לסיכום תושב חוץ שחלק מצאצאיו  - יורשיו העתידיים , יושבים בישראל , נכון יעשה אם במהלך הכנת הצוואה יתייעץ עם מומחה מס ישראלי .

עוסק במיסוי בינלאומי, מיסוי נאמנויות, מיסוי מקרקעין, מע"מ, ירושת וצוואות - לרבות הלבנת הון, מיסוי יהלומנים, מיסוי ענף ההי-טק, רילוקיישן( relocation) ועוד. מחבר הספרים: "אמנות מס - 111 טבלאות השוואה"; אנציקלופדיית אמנות מס כרך ב'; "נאמנויות ומיסוי נאמנויות" ; '"חוק מס הבולים"; סדרת ספרי מס ערך מוסף (כרכים א'-ד'); בעל מדור קבוע: לתכנוני מס בירחון "ידע למידע". ובעיתון "ליצואן" של מכון היצוא הישראלי, מחברם של עשרות פרסומים בירחונים מקצועיים; מרצה ב: לשכות עורכי הדין, רואי החשבון ומכון היצוא הישראלי. מ"מ יו"ר ועדת המיסים וסגן יו"ר ועדת הנאמנויות בלשכת עוה"ד בת"א. ליצירת קשר - טל: 077-7051717; E- mail: officehref="mailto:office@atax.com">@atax.com, מקור המאמר באתר המשרד - http://www.atax.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב