דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חוקי המשחק הזוגי השתנו מהקצה לקצה - מהו העולם החדש? 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2870 פעמים ]

חוקי המשחק הזוגי השתנו מהקצה לקצה - מהו העולם החדש?  

 

 

שליטי העולם

 

לאורך כל ההיסטוריה כמעט - גברים שלטו בעולם. בדומה לתקופת הדינוזאורים - גברים התהלכו בעולם ללא תחרות מצד נשים, ללא איום מצד נשים, ובחופש רב לפעול ולהוביל על פי תפיסתם.

 

את המציאות הזאת - שהעניקה את עיקר היתרון לגברים - גברים הפנימו מאוד חזק לתוך האישיות שלהם ולתוך מערכת האמונות והעמדות שלהם. עד היום, גברים מחונכים על פי תפיסה זאת והם מניחים שהם עדיין "המין החזק" אשר מחליט וקובע את חוקי המשחק.  

 

 

 

הנשים בכיס הקטן

 

מתוך תפיסה של כוח ויתרון, גברים רבים משוכנעים שהנשים אינן מסוגלות לפעול באופן עצמאי, אינן מסוגלות לנקוט ביוזמה, אינן מסוגלות לדאוג לעצמן ואינן יכולות לבצע מהלכים משמעותיים ללא השפעתו והכרעתו של הגבר.

 

אלא שהמציאות המסורתית הזאת השתנתה באורח קיצוני. כיום, נשים הן עצמאיות, תחרותיות, תוקפניות ובעלות דעה וערך משל עצמן. הן מזמן כבר לא נשים קטנות, וגברים הם מזמן לא הגברים החזקים.    

 

 

 

עולם אחר לגמרי

 

העולם השתנה לבלי היכר. נשים אינן מובילות את העולם, אבל הן אינן כוח שולי או חלש. חוקי המשחק בין גברים השתנו מהקצה לקצה עקב כך, ואת העובדה הזאת גברים לא הבינו עדיין וגם לא הפנימו.

 

רוב הגברים בטוחים שחוקי המשחק הישנים עדיין בתוקף. אולם בפועל אין זה כך. נשים יכולות לפרק נישואים ללא כל סיבה ובהינף החלטה של רגע. הן מסוגלות וחופשיות לעשות ככל העולה בדעתן מבלי לשלם על כך מחיר חברתי או כלכלי כבד. הן אינן כפופות כמעט לשום מגבלה על החופש להרגיש ולפעול בהתאם לכך. לכן, ביחסים שבין גברים ונשים המציאות נפרצה, וגברים לא הבינו שחוקי המשחק השתנו והם כבר לא ברורים.

 

 

 

משחק חופשי

 

בעבר, היחסים בין גברים ונשים היו במסגרת של כללי משחק ברורים. כל צד ידע מהו תפקידו וכל אחד מילא את חלקו פחות או יותר. כיום, אין חוקי משחק ברורים, ולכן כל צד פועל לפי מיטב הבנתו ולפי האינטרסים והצרכים האישיים שלו. 

 

למרבית הפלא, מרבית הגברים עדיין פועלים במסגרת חוקי המשחק הישנים - והם אינם מעודכנים בחוקי המשחק החדשים. זו הסיבה שרבים מהם מופתעים בכל פעם מחדש כיצד הם מאבדים מערכות יחסים, נכשלים בשיטה הזוגית הקיימת ולא מצליחים למצוא את מבוקשם.

 

 

וטיפ לסיום: האירוניה היא, שדווקא גברים מנסים ליצור עם נשים חוקי משחק ברורים, והם מופתעים בכל פעם מחדש כאשר חוקי משחק אלה מופרים על ידי הנשים. הסיבה לכך היא פשוטה: נשים אינן כפופות לשום חוקי משחק, ולכן הן פועלות לפי איך שהן מרגישות ולפי האמת שלהן. גברים כבר אינם מכתיבים את חוקי המשחק הזוגי ולכן הם גם אינם שולטים בו אלא בצורה חלקית בלבד.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב