דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית של שוק ההון 13.11.2011 

מאת    [ 13/11/2011 ]

מילים במאמר: 706   [ נצפה 1691 פעמים ]

תל-אביב: מקווים לפתיחה ירוקה

לאחר שבוע תנודתי שבסופו חזרו המדדים בתל-אביב לאותה נקודת פתיחה, יקוו הבוקר המשקיעים בבורסה שברחוב אחד-העם לראות את תחילתו של גל ירוק חדש. לתקוות החדשות יש על מה להתבסס, לאור הנעילה הירוקה בוול-סטריט וברחבי הגלובוס ביום שישי, ולאור ההתפתחויות החיוביות מאיטליה, שם אישר הפרלמנט את תוכנית הצנע והקיצוצים שאמורה לסייע למדינה להתמודד עם משבר החוב שלה.

שאלת השאלות היא כמובן כמה זמן יחזיק מעמד גל העליות שעשוי להיפתח הבוקר בבורסה המקומית. סוחר נבון זוכר בוודאי כי בתקופה האחרונה עברו השווקים מתקופות של אופוריה לתקופות של דיכאון וחוזר חלילה, ללא התראה מוקדמת.

כאמור, את שבוע המסחר החולף סיימו המדדים של ת"א ללא שינוי ניכר בערכם. ביום המסחר האחרון של השבוע נרשמה תנודתיות רבה אך הוא ננעל דווקא בעליות, כאשר מדד ת"א 25 מטפס 1.2% וחוזר לרמה שמעל 1,100 נקודות, ומדד ת"א 100 עולה 1% וחוזר לרמה שמעל 1,000 נקודות.

על רקע התאוששות היורו אל מול הדולר במסחר בעולם, רושם שוק המט"ח המקומי את ההתאמות הנדרשות. במהלך המסחר של יום שישי בבוקר, רשם היורו היציג עלייה של לא פחות מ-0.6%, ושוויו עומד כעת על 5.0816 ש"ח. הדולר האמריקני רשם נסיגה של 0.1%, ושערו ננעל על 3.721 ש"ח. בסיכום שבועי, הצליח הדולר דווקא להתחזק קלות אל מול המטבע הישראלי.

בעולם: תקווה איטלקית להתחלה חדשה

לאחר שבוע פסימי ביותר, חזרו לקראת סוף השבוע המשקיעים ברחבי העולם לאהוב את החדשות המופיעות באתרים הכלכליים: ממשלה חדשה שהושבעה ביוון, אישור תוכנית הצנע האיטלקית בידי שני בתי הפרלמנט במדינה, התפטרות צפוייה של ראש ממשלת איטליה ברלוסקוני וצפי להרכבה מהירה של ממשלה איטלקית חדשה שתורכב ברובה מטכנוקרטים ולא פוליטיקאים – כל אלה מחזירים את הצבע הירוק ללחיים של סוחרים ומשקיעים בכל רחבי הגלובוס.

כאשר שורות אלו נכתבות, ההצבעה בפרלמנט האיטלקי הסתיימה, ותוכנית הקיצוצים אשר אמורה לסייע לאיטליה להתמודד עם משבר החוב ולהימנע מפשיטת רגל, זכתה לרוב גורף של הקולות. בהמשך הלילה אמור ראש הממשלה ברלוסקוני להכריז על התפטרותו, כפי שהבטיח לעשות עוד באמצע השבוע. אם ברלוסקוני הפתיע ועיכב את התפטרותו, הדבר עלול להעיב על פתיחת המסחר גם בת"א. ואילו ההכרזה על ממשלה חדשה תגיע מוקדם מהצפוי, הדבר עשוי לתת דחיפה ירוקה נוספת למדדי המניות. במילים אחרות: בימים הקרובים, יותר מתמיד, כדאי לסוחרים, כולל במסחר אונליין להתעדכן ללא הרף באתרים הכלכליים והחדשותיים.

עוד ביום שישי, לאחר השבעת הממשלה היוונית החדשה ולאחר ההצבעה הראשונית בסנאט האיטלקי על תוכנית הצנע, עברו השווקים בעולם לעליות שערים שסייעו למחוק את ההשפעות השליליות משל שאר השבוע התנודתי. בוול-סטריט רשם הדאו ג'ונס זינוק של 2.2% בשישי ועלייה של 1.4% בשבוע, ה-S&P 500 עלה 2% בשישי ו-0.9% בשבוע, ואילו הנאסד"ק עלה 2% בשישי אך ירד 0.3% בשבוע.

תמונה דומה נרשמה באירופה, שם ננעלו את השבוע מרבית המדדים בעליות, לאחר קפיצות חדות ביום שישי – הדאקס הגרמני והקאק הצרפתי, למשל, רשמו ביום שישי עליות שערים של 3.2% ו-2.8%, בהתאמה. יוצאות דופן היו הבורסות באסיה, שבה העליות ביום שישי לא הצליחו למנוע מהשבוע כולו להינעל בירידה: הניקיי היפני, לדוגמא, טיפס 0.2% בשישי אך איבד 3.3% בשבוע כולו.

עליות יום שישי בעולם הושפעו גם מפרסום מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, המנסה למדוד את הסנטימנט הצרכני של אזרחי אה"ב. המדד רשם המפתיע עלייה משמעותית, לעומת תחזיות הכלכלנים לשינוי קל בלבד בערכו.

כאמור, בשוק המט"ח התאושש השבוע היורו אל מול הדולר. המטבע האירופי נסחר כעת בתמורה ל-1.375 דולר.

כדאי לשים לב השבוע: האם הנפט יחצה את רף ה-100 דולר?

בשבועות האחרונים אנו עוקבים אחר העלייה המפתיעה במחיר הנפט, בניגוד למגמה הכללית בשווקים. כפי שכתבנו בעבר, הנפט נחשב לסחורה מחזורית, כזו שעולה כשהמחזור עולה – סחורה שרושמת עליות כאשר המניות עולות, וכאשר המצב הכלכלי משתפר. זאת בניגוד לזהב, שנחשב לסחורה אנטי-מחזורית – כזו שמטפסת דווקא כשכל דבר אחר יורד.

לאחר עליות מפתיעות שנרשמו גם בשבוע השפל בשוקי המניות, המשיך השבוע הזהב השחור בדרכו מעלה והפעם עם רוח גבית. מחירו של חוזה על חבית נפט למסירה בדצמבר ננעל בבורסת הסחורות של ניו-יורק ביום שישי על 98.99 דולר. מדובר בעלייה של 1.21 דולר ביום שישי, ושל 5% בשבוע כולו. עד לאן יטפס הנפט? האם יחצה בקרוב את רף ה-100 דולר? ואיך יגיב הנפט אם תשתנה בחזרה המגמה הכללית בשווקים? התשובות הנכונות לשאלות הללו יהיו שוות לכם השבוע הרבה מאוד כסף.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב