דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הגודל הטבעי שלנו ומה הגודל המזוייף שלנו? 

מאת    [ 03/11/2011 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2065 פעמים ]

מה הגודל הטבעי שלנו ומה הגודל המזוייף שלנו?  

 

הגודל הטבעי

 

לכל אדם יש את הגודל הטבעי והאמיתי שלו. גודל טבעי הוא העוצמה, הכוח, האפשרויות והיכולת האמיתית והייחודית של כל אדם, והוא אינו קשור לאף אחד אחר.

 

הגודל הטבעי נמדד במונחים של "מה אני שווה ומהן היכולות שלי, למה אני מסוגל ומה אני יכול לעשות לבד בלי שום עזרה, שום תמיכה, שום קישור לאף אחד אחר וללא סיוע של אף אחד אחר בעולם?". 

 

 

 

הגודל המזוייף

 

הגודל המזוייף הוא בדרך כלל הגודל המוגדל שלנו, כשאנחנו לוקחים בחשבון דמויות אחרות בחיינו כמו הורים, אבא, אימא, בני זוג, אחים או קשרים חברתיים או אישיים.

 

באמצעות הישענות או היעזרות או שילוב כוחות עם דמויות אחרות אנו מסוגלים להיות הרבה יותר גדולים ממה שאנחנו באמת. אנחנו יוצרים לעצמנו גודל מזוייף שהוא בעצם אינו קשור אלינו, אינו באמת משקף אותנו, וחמור מכך - הוא מאוד מטעה והרסני עבורנו.  

 

 

 

המחשבה שהגודל המזוייף הוא הגודל הטבעי שלנו - היא הרסנית

 

אדם שמאמין שכוחו ויכולותיו עצומים ממה שהם באמת - חי בסרט. כתוצאה מכך, הוא עושה מהלכים מוטעים, הוא עלול לזלזל באחרים, הוא עלול לחשוב שהוא מסוגל לדברים שהוא אינו מסוגל להם באמת והוא יחיה דימוי שהוא שקרי.

 

גודל מזוייף, כשמו כן הוא. זהו גודל מזוייף ומטעה שאינו תורם לביטחון העצמי שלנו אלא פשוט מנפח אותו ומעניק לנו אשליה שאנחנו גדולים מכפי שאנו. צמיחה אישית אף פעם אינה מבוססת על גודל מזוייף אלא על הגודל הטבעי, ועל התפתחות אמיתית של הגודל האמיתי.

 

 

 

לכל אחד גודל טבעי - וחשוב לדעת זאת

 

גודל טבעי הוא דבר משתנה - אם אנחנו, ורק אנחנו, מחליטים לפתח אותו ולהצמיח אותו. למשל, אם אדם מסויים היה בעל גודל טבעי מסויים, יכולות מסויימות וכישורים מסויימים - והוא עבד על עצמו ופיתח את עצמו וקפץ מדרגה בחיים - אז הוא שינה את הגודל הטבעי שלו.

 

אבל, אם הקפיצה הזאת הייתה תולדה של שילוב כוחות עם אחרים ויצירת גודל מזוייף - הרי שבמקרה של בעיה או כישלון או ניתוק מאותם כוחות - אותו בנאדם צונח חזרה אל הגודל הטבעי שלו, גודל קטן בהרבה ממה שהוא חשב שהוא.

 

 

וטיפ לסיום: כל היופי בתהליך של צמיחה אישית הוא לגדול בעצמנו, להצמיח את הגודל הטבעי שלנו לגודל טבעי חדש, טוב ומשמעותי יותר, אבל לא להסתמך על אחרים לשם כך, כי בצורה זאת אנו יוצרים לעצמנו גודל מזוייף שיכול ועלול להתנפץ לנו בפרצוף בשנייה אחת. גודל מזוייף גורם לנו פחות להשקיע בגדילה האישית שלנו, משום האשליה שאנחנו כבר גדולים ומסוגלים.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב