דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחיים יש 2 אפשרויות: לכעוס על מה שמפריע או ליצור משהו חדש. מה עדיף? 

מאת    [ 03/11/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2594 פעמים ]

בחיים יש 2 אפשרויות: לכעוס על מה שמפריע או ליצור משהו חדש. מה עדיף? 

 

 

לכעוס ולכעוס - במה זה יעזור?

 

אנשים כעוסים על הרבה דברים שמפריעים להם. אבל אנשים שוכחים שהכעס עצמו אינו עוזר ברוב המקרים. אתם יכולים לכעוס ולכעוס במשך שנים - ועדיין המציאות לא תשתנה, אנשים לא ישתנו והרגלים לא ייעלמו. אז מה תעשו?

 

הכעס עולה לנו. הוא עולה באנרגיה, במצב רוח טוב, בחיוביות, בשמחה, בכסף. בכל פעם שאנו כועסים - אנחנו מאבדים חלק מהטוב שבנו, חלק מהשמחה ומהקלילות. אנחנו שוכחים את החיים הטובים באמת כשאנחנו כועסים או כשאנחנו עסוקים בכעסים או במחשבות על כעסים. 

 

 

 

שינוי

 

אם כעס אינו הפתרון - אז מה הפיתרון? הפיתרון חייב לבוא משינוי עצמי. אי אפשר לכעוס על אחרים, כשבעצם התקווה היא שאחרים ישתנו. אי אפשר להמשיך ולשים את הגורל שלנו בידיים של אנשים אחרים במקום בידיים של עצמנו.

 

השינוי יבוא רק מאיתנו. אם אנחנו נשתנה, אם אנחנו נשנה, אם אנחנו נחליט ללכת בדרך חדשה - רק אז הכעס יוכל להתמוסס ולהפוך למשהו אחר, משהו חדש, משהו בעל תקווה עבורנו: חיים חדשים, אהבה חדשה, דרך חדשה ומציאות חדשה.

 

 

 

ליצור משהו חדש בכוחות עצמכם

 

אל תכעסו על אחרים - נסו ליצור דרך חדשה ואחרת בלעדיהם. משהו מפריע לכם? - חפשו דרך חדשה משלכם שתפתור את הבעיה. מישהו עומד בדרככם? - נסו דרך יצירתית שעוקפת אותו.

 

המחשבה שהאושר שלכם נמצא בידיים של הבנאדם שעומד מולכם היא בלתי נסבלת. לא ייתכן שעד כדי כך אינכם אחראיים לגורלכם ולשמחת החיים שלכם. אולם, לשם כך עליכם להניח לאותו אדם ולא לבזבז עליו אנרגיות יקרות מפז. 

 

 

 

הכי פשוט

 

שינוי הוא פשוט אם הוא מתחיל בכם ולא באחרים. לא ניתן לשנות את המציאות אם אתם ממשיכים את התקליטים הישנים שלכם, ממשיכים לדקלם את הדיסקט שתקוע לכם בראש, ממשיכים להילחם על הצד הפרטי שלכם. זה פשוט בלתי אפשרי.

 

צרו חיים משלכם, חיים שתלויים רק בכם, חיים שבהם אתם זזים ומשתנים ללא הרף במקום חיים שבהם אתם כל הזמן מקווים שאחרים ישתנו בשבילכם ועבורכם, כדי שתהיו מסופקים ומאושרים. התחילו להשתנות והפסיקו לעמוד במקום בכעס, בזעם, בעקשנות השמורה לאנשים כבדים וצדקניים.

 

 

וטיפ לסיום: כעס הוא בזבוז אנרגיה מוחלט. הוא נועד כדי ללחוץ על מישהו אחר להשתנות עבורכם בכוח. אבל אם אותו אדם הוא עקשן ואינו משתנה - אז כעס הוא דבר מיותר לחלוטין והוא פוגע באיכות החיים שלכם בצורה אנושה. יצירה לעומת זאת, היא דרך אלגנטית לחיות את החיים הטובים, אבל היא מחייבת אותכם להשתנות כל הזמן, לא לפחד משינויים ולהשקיע זמן ואנרגיה בשינויים שאתם עושים לטובת עצמכם.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב