דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבקת חלבון כל מה שרציתם לדעת וטרם שאלתם. 

מאת    [ 03/11/2011 ]

מילים במאמר: 1012   [ נצפה 2675 פעמים ]

מהי אבקת חלבון?

אבקת חלבון היא אבקה בעלת ריכוז גבוה של חלבון במינונים שנעים בין 75% ועד 94% ובדר"כ עם מעט פחמימות ומעט מאוד שומנים. אבקת חלבון מומלצת אינה "אבקת קסם" והיא אינה מנפחת את הגוף יותר ממקור חלבון אחר, ז"א אין הבדל מבחינת תוצאה סופית והתפתחות שרירים, בין צריכה של אבקת חלבון לבין צריכה של גביע קוטג' אחרי אימון .
במילים אחרות, אבקת חלבון משתייכת למשפחת תוספי מזון שעוזרת לנו להשלים את צריכת החלבון שלנו ביתר קלות. אבקת חלבון איננה "סטרואידים" או "הורמונים" כמו שלצערי חלק מהציבור(שלא ממש אוהב לקרוא) חושב. אבקות חלבון הן בטוחות לשימוש ועוברות אישור של הFDA מנהל המזון והתרופות. יש כמה סוגים של חלבונים באבקות חלבון ,
כשאר סוג החלבון הנפוץ מכולן הוא "חלבון מי-גבינה" [Whey Protein] .


מדוע צריכים אבקת חלבון? 
אבקת חלבון הוא מקור מצויין לעליה במשקל. הגוף משתמש בחלבון לחידוש העור, השיער, השרירים והעצמות. חלבון גם משמש את הגוף בייצור הורמונים, אנזימים וחיזוק המערכת החיסונית. ללא כמות מספקת של חלבון הגוף מאבד את היכולת לתקן רקמות בגוף. חלבון אחד שמקבל את מלוא תשומת הלב במחקרים רבים הוא חלבון מי הגבינה (Whey Protein) המופק מחלב. בחלב יש רק כ- 5% חלבון שמתוכו רק 20% הוא חלבון מי-גבינה. בכדי להגיע לריכוזים גבוהים של חלבון כמו שיש ב- Ultimate Nutrition Prostar Whey, צריכים לסנן עשרות ליטרים של חלב. חלבון מי-הגבינה הוא החלבון הטוב ביותר לבניית רקמות ושרירים בגוף. חלבון מי-גבינה מסייע להפרשה טבעית של הורמון הגדילה (GH) העובר מטבוליזם בגוף ל- IGF-1 הבונה שרירים. חלבון מי-גבינה אף הוכח כמשפר את המערכת החיסונית ומעלה רמות של גלוטטיון בגוף (אנטי-אוקסידנט חשוב בגוף). 
אני צורך חלבון מאוכל, האם זה מספיק?
חלבון הוא אב מזון חשוב שצריך להיות מצוי בתפריט היומי שלך. חלב, עוף וטונה הם דוגמאות למזון עשיר בחלבון ומהווים מרכיב חשוב בתפריטי תזונה של חובבי כושר רבים. אולם, ערכו הביולוגי (BV )של חלבון מי-הגבינה הוא הגבוה ביותר מכל החלבונים, ולכן ספיגתו גדולה באופן משמעותי משאר החלבונים. כשאתה צורך חלבון מי-גבינה אתה מקבל יותר חלבון זמין לשרירים ולבניית רקמות מאשר חלבונים אחרים ממזון. זוהי הסיבה, שתמיד מומלץ לתגבר את צריכת החלבון היומית בעזרת תוסף אבקת חלבון איכותי.

אני שותה הרבה חלב, וחלבון מי-גבינה מופק מחלב, האם צריך חלבון בנוסף ?
חלב מכיל כ- 5% חלבון ומתוכו רק 20% הוא חלבון מי-גבינה (Whey), כלומר בכוס חלב (200מ"ל) יש 10 גרם חלבון ורק 2 גרם ממנו נחשב כחלבון מי-גבינה. כמות זניחה ביותר. אבקת חלבון של Ultimate מכילה עשרות ליטרים של חלב אשר מהם סוננו רק חלבוני מי-הגבינה האיכותיים ביותר.

מתי הזמן הטוב ביותר לצרוך את חלבון או אבקת חלבון ? 
הזמן הטוב ביותר לצריכת אבקת חלבון הוא מיד בתום האימון וגם בבוקר מייד כשקמים. חלבון מי-גבינה מתעכל ונספג בגוף הרבה יותר מהר מכל חלבון אחר (ממאכל או מאבקה). בתום האימון הגוף שלך זקוק לחלבון מיידי לבניית השרירים, ויכולת ספיגת הגוף מוגברת מייד לאחר האימון ולמשך כשעתיים אחריו. רק חלבון מי-גבינה יכול למלא את הצורך העז של הגוף לחלבון מייד בתום האימון.
מה ההבדל ביו חלבון Whey Supreme לבין חלבון Prostar Whey?
חלבון Prostar Whey מכיל אחוז גבוה יותר של חלבון (81% חלבון) לעומת 70% חלבון המצוי ב- אבקת חלבון Whey Supreme. אבקת חלבון Prostar Whey מכילה כמות נמוכה יותר של פחמימות. אבקת חלבון Prostar Whey מכיל גם אחוז גבוה של חלבון מסוג "איזולט" שהוא חלבון נקי יותר בעל ספיגה גבוהה יותר. אין ספק ששתי אבקות החלבון טובות, אולם אבקת חלבון Whey Supreme זולה יותר ורבים יגלו כי היא עונה על צרכיהם במידה מספקת. המקצוענים יותר ידרשו את אבקת חלבון Prostar Whey.

האם אבקת חלבון מי-גבינה בריא לשימוש? 
אם אתה אדם בריא, כמות של 2 עד 3 גרם חלבון לקילוגרם ממשקל הגוף אינה תזיק לך. למעשה, אפילו כמויות גבוהות הרבה יותר הוכחו כבטוחות לשימוש עבור אנשים בריאים. סביר להניח שחלבון מי-הגבינה יהיה עבורך בריא יותר מאשר הרבה מאכלים שאתה אוכל ביום יום בלי לחשוב פעמיים. חלבון מי-גבינה רק ישפר את התפריט היומי שלך.
מה נותן לחלבון איזופרים את סגולותיו ?
כל מיכל של אבקת חלבון Isopreme מופק מעשרות ליטרים רבים של חלב אשר עוברים סינון בטכנולוגיה מתקדמת שנקראת ColdPure Ultrafiltration. ליטר של חלב מכיל כ- 1% חלבון מי-גבינה בלבד! (5% מחלב מורכב מחלבון ורק 20% מתוך חלבון זה הוא מי-גבינה). תהליך הסינון היחודי של חברת אולטימייט מבודד מהחלב את כל המרכיבים הנחותים כגון: שומן, פחמימות, לוקטוז וחלבונים נחותים ומשאיר רק את חלבון מי-הגבינה. תהליך הסינון המיקרוני מתבצע בטמפרטורה נמוכה המגינה על מבנה חלבון מי-הגבינה מפני שינויים במבנה שרשראות חומצות האמינו. כמו כן, אבקת חלבון מי-גבינה Isopreme מכילה כמעט 10 גרם חומצות אמינו מסועפות BCAA למנה של 30 גרם חלבון נטו, וכמות גבוהה ביותר של חומצות אמינו חיוניות EAA.

אבקות חלבון והתוצאה: 
• חלבון מי-גבינה בעל ספיגה מירבית בגוף ובשרירים
• חלבון מי-גבינה דל בלקטוז, פחמימות ושומנים
• חלבון מי-גבינה שמתמוסס בקלות במים
• חלבון מי-גבינה טעים שכל פעם שתשתה אותו תחכה לפעם הבאה.

לא עדיף תמיד לצרוך חלבון מי-גבינה על פני חלבונים אחרים ? 
תלוי. כדאי לצרוך חלבון מי-גבינה אקסטרים מייד לאחר האימון או כשקמים בבוקר, אלו זמנים קריטיים בהם הגוף צריך חלבון מיידי. את אבקת חלבון פלוס (עם המטמיוזין) כדאי לצרוך בשאר שעות היום ולפני השינה. אלו זמנים בהם אנו מעדיפים חלבון איטי אך בעל פעילות מתמשכת.

אילו חברות נחשבות לגדולות ביותר בעולם - ואילו אבקות חלבון נחשבות לאיכותיות ביותר בעולם?

1.Ultimate Nutrition (הספונסרית הרישמית של האולימפיאה העולמית בלאס וגאס) שהיא היצרנית של אבקת החלבון [[Iso Sensation 93 שהוכתרה רשמית כטובה ביותר בעולם לאחר שנעשתה בה בדיקת מעבדה של חברת Microlab Laboratories ובמסמך הוכח רישמית ש-ISO SENSATION 93 היא הטובה ביותר בעולם, אבקת נוספת שהחברה מייצרת נחשבת לאבקת החלבון השנייה באיכויותיה בעולם היא אבקת חלבון PRO STAR 100% .
2.EAS היא חברת בת של "אבוט" העולמית שהיא חברת מזון רפואי הגדולה בעולם, הציגה אבקת חלבון שנחשבת לאחת מ-3 האבקות הפופולאריות בעולם, EAS 100 Whey 100%
3. Met-Rx - החברה הותיקה והאמינה יצרנית אבקת החלבון ultramyosyn - אולטרה מיוזין אבקת חלבון עם ערכים תזונתיים יוצאי דופן , מה שהופך אותה לאחת הבולטות בעולם.
4.ISS - החברה שמייצרת אבקת אבקת חלבון ISS MATRIX אבקת חלבון שנבחרה ע"י מגזין פיטנס העולמי כאחת מאבקות החלבון הטובות בעולם.
5. inner armor חברה שפרצה לשוק העולמי של תוספי המזון בשל הטכנולוגיות החדשות שפיתחה בתחום תוספי המזון בעולם.

אבקות חלבון -יצרנים ומותגים
לאחר שקראת על אבקות החלבון בחר מתוך הרשימה של אבקות החלבון את המתאימה לך ביותר.

iso 93 הנה אבקת החלבון הטובה והיוקרתית בעולם, בעלת אחוז החלבון הגדול ביותר שניתן להשיג מאבקות חלבון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב