דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


Mafia Wars - גרסת המציאות 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 897   [ נצפה 2015 פעמים ]

בשנים האחרונות משחקים און ליין הפכו לחלק משגרת החיים של המבקרים ברשתות החברתיות. משחקי הרשת יכולים להיות דבר מאוד מהנה וכמה מהמשחקים הפכו להיות מאוד פופולאריים, אבל יש גם סכנות.

 

לאור ההצלחה האדירה של פארמוויל, משחקי און ליין ברשת החברתית הפופולארית פייסבוק זכו לתנופה אדירה. האתר Inside Social Games טוען שמדי יום יותר מ 13 מיליון גולשים משחקים ב Cityville מבית Zynga והמשחק The Sims Social הגיע ל 9 מיליון גולשים תוך חודשיים, כאשר יותר מ 65 מיליון גולשים משחקים בו לפחות פעם בחודש.

 

מספרים כמו אלה מושכים תשומת לב רבה, ולא רק של פרסומאים או אנשי עסקים. ברשת קיימים עשרות אם לא מאות ארגונים של פשיעה מקוונת שתשומת ליבם נמשכת בעיקר למקומות בהם כמויות הגולשים הן אדירות. אין שום סיבה לחשוב או להאמין שהפצת ספאם או הונאות אחרות דרך הפייסבוק ייפסקו בקרוב, עם 800 מיליון משתמשים, פייסבוק מייצגת היום את קהילת האינטרנט כולה נכון לשנת 2004 ואתגר האבטחה רק הופך למורכב יותר ועדין יותר כיוון שלאמני ההונאה המקוונת ונוכלים אחרים היו שבע שנים כדי לפתח את המיומנויות והטכניקות שהם צריכים על מנת לנצל משתמשים תמימים ולעקוף את מנגנוני אבטחה אשר עומדים בדרכם.

 

בעולם האינטרנט יש לגשת לדברים בזהירות ובחשדנות, על אחת כמה וכמה כשמדובר במשחקים ברשתות החברתיות. אל תקבל הזמנה להשתתף במשחק מבלי שוידאת שהיא מגיעה ממקור מהימן. עליך לשאול את עצמך 'האם ההזמנה הזו באמת הגיעה מהחבר?' מומלץ אפילו לברר איתו ישירות. שאלה נוספת שעליך לשאול את עצמך 'האם המשחק הזה הוא לגיטימי?' בתשובה לשאלה זו מנוע החיפוש של גוגל יוכל לסייע לך, כי אם 'תגגל' את שם המשחק תוכל לגלות פרטים חשובים כמו מי פיתח את המשחק ומה שחקנים אחרים כתבו עליו. אם ה'גיגול' לא סיפק תוצאות מספקות סביר להניח שמדובר במשחק חדש מאוד, למרות שהרעיון להיות אחד מהראשונים שישחקו בו יכול להיות מרתק, עדיין יש בזה מידה כלשהי של סיכון. הגישה הנכונה והחכמה במקרה הזה תהיה לחכות ולראות - נכון, זו לא בדיוק גישה הרפתקנית, אבל בנושא של אבטחת מידע, בין אם במשחקים און-ליין או בכלל, הגישה המומלצת היא: עצור-חשוב- התחבר.

 

זה בטח לא נחמד לדעת שמאחורי המשחק הצבעוני עלולה להסתתר איזושהי הונאה שלמעשה מזינה ארגון פשע כלשהו. ושלא יהיו לכם טעויות, מאחורי ההונאות הגדולות ביותר ברשת לא יושב לו איזה ילד מחוצ'קן עם משקפיים אלא מאפיה של ממש שמגלגלת מיליונים של דולרים בשנה. אם אתם בין אלה רוצים להפיץ תוכנה זדונית להרבה מאוד משתמשים, הרשתות החברתיות הן ללא ספק המטרות האטרקטיביות בנמצא - מיליונים של גולשים המרוכזים במקום אחד הופכים את עולם המשחקים און-ליין ברשתות החברתיות לפלטפורמה האידיאלית לכל אותם ארגוני פשע שמטרתם היא לעקוב אחר הרגלי השימוש של הגולשים או לנסות לשים את ידיהם על מידע אישי יקר כגון סיסמאות ופרטי כרטיסי אשראי.

 

בעבר המניע שעמד מאחורי פריצות לאתרים או כתיבה של וירוסים הייתה האתגר או היוקרה, אבל כשמדובר בארגוני פשע המניע העיקרי (או אולי היחידי) הוא כסף - הרבה כסף. לדוגמא, בחלק מהמשחקים המשתמש נדרש לרכוש ציוד או סחורה וירטואליים, למטרה זו יצרה פייסבוק כסף וירטואלי שנקרא Facebook Credit. את הכסף הווירטואלי הזה רוכש המשתמש באמצעות כרטיס אשראי או שירות כגון Pay-Pal (ולא, חיוב כרטיס האשראי בסוף החודש הוא לא וירטואלי). בהתחשב במספרים הוזכרנו קודם, נוכל להסיק שמדי יום נמכרים בפייסבוק כמויות אדירות של קרדיטים לכמות אדירה של משתמשים. המשמעות - הרבה מאוד כסף, מספיק ש 100 מיליון משתמשים, שמהווים שמינית מסך כל משתמשי הפייסבוק, יקנו דולר אחד בלבד ביום כדי להפוך את תעבורת הכסף הזו לתעשייה משגשגת ופושע כלשהו למיליונר.

 

תחום הרכישות באינטרנט נחשב לבטוח למדי ולמעשה פייסבוק משקיעה משאבים רבים באבטחת שירות המכירה של הקרדיטים והכוונה כאן היא לא למנוע ממשתמשים לרכוש קרדיטים של פייסבוק. אבל זכרו, איפה שיש כסף יש הונאות והונאה נפוצה במיוחד לאחרונה היא "קרדיטים של פייסבוק בחינם". המטרה של הונאות ה"קרדיטים בחינם" היא לאו דווקא פרטי כרטיס האשראי שלכם. זוהי פשוט הונאה נוספת של גניבת זהות למטרת הפצת ספאם, נוזקות או וירוסים, המנצלת את הכמות האדירה של שחקני האון-ליין ברשת הפייסבוק. האימרה "אין ארוחות חינם" היא נכונה בכל הנוגע לחברות מסחריות והמצב אינו שונה במקרה של פייסבוק. פייסבוק לא מחלקת קרדיטים בחינם (בדיוק כמו שאפל לא מחלקת אייפדים בחינם) וגם לא מפתחות המשחקים.

 

סקר שערכה לאחרונה חברת ESET מגלה ש50% מגולשי האינטרנט לא מאמינים שנוזקות מופצות באמצעות הרשתות החברתיות. נתון זה מעיד בעיקר על חוסר המודעות של המשתמשים לכך שקיים סיכון ממשי למידע שלהם, ולכן רובם הגדול פשוט לא נזהרים – והרבה נפגעים בדרך.

 

מלבד הצורך לוודא שהמשחק וההזמנה לשחק בו היא לגיטימית על המשתמש להקפיד על כמה חוקים פשוטים כשהוא משחק און-ליין:

 

1. שים לב אילו הרשאות גישה אתה נדרש לאשר לצורך התקנת המשחק ואל תתקין אותו אם הן נראות פולשניות מדיי או שהן מבקשות גישה למידע רב ממה שנראה סביר.

 

2. הצטרפות למשחק ברשת זה כמעט כמו להתקין תוכנה חדשה למחשב שלך, אז תמיד ודא שיש לך תוכנת אנטי וירוס טובה ומעודכנת לפני שאתה מתחיל לשחק.

 

3. משחקים ואפליקציות בפייסבוק יכולים לגשת למידע האישי שלך לכן בדוק את הגדרות האבטחה של פרופיל הפייסבוק שלך כדי להיות בטוח שהמידע האישי שלך לא מגיע לאנשים הלא נכונים. עליך לתת תשומת לב מיוחדת לרשימת האפליקציות המאושרות שלך, עליך לוודא שהאפליקציות שמותקנות בחשבון שלך מגיעות ממקור מהימן ואתה מסכים להרשאות הגישה שלהן.

 

4. מחק אפליקציות שלא בשימוש.

 

זכור, המידע האישי שלך עלול להיות יותר בעל ערך ממה שאתה משער והוא שייך לך; אל תשתף אותו ללא סיבה מספיק טובה. וכדי להימנע משיתוף מידע עם אנשים שכוונותיהם מפוקפקות, שמור על ערנות בכל פעם שאתה מתחבר.

גלעד הראל הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה 3 שנים. חברת ESET הינה מפתחת ספקית בינלאומית של תוכנת האבטחה NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. בישראל, מיוצגת ESET באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב