דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא רק פינוק: יתרונות העיסוי 

מאת    [ 02/11/2011 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 2310 פעמים ]

קמת ללא חשק מהמיטה לעוד יום עמוס במשימות. מהר מאד הכאבים הישנים במפרקים התעוררו לחיים: שוב הצוואר המוגבל בתנועה, פרקי כף היד, השכמות. אולי סוף סוף אקבע לי עיסוי לשחרור הכאב, את חושבת.

 ואני שואלת- למה רק כשכואב?

 משום מה התרגלנו לחשוב על קבלת עיסוי רק כפינוק או מותרות, או במקרי חרום כשממש, אבל ממש, כואב והגוף מודיע לנו שאם לא נדאג לו מייד, הוא יוציא לנו "פטור" בדמות הגבלה משמעותית בתנועה, והרבה הרבה כאב.

 עניינו של העיסוי הוא קידום בריאות השרירים ורקמות הגוף. מעסה מקצועי לא עובד על העצמות ו/או החוליות. אך עיסוי בהחלט יכול לעזור לכל הבעיות האורטופדיות באשר הן, אפילו אם עבר הרבה זמן מאז הפגיעה.

עיסוי טוב אמור להגדיל את טווח התנועה במפרקים, לעודד חילוף חומרים בתאי הגוף, לשנות את האופן שבו מערך סיבי השריר מאורגן, כך שבתום העיסוי תרגישו קלילים יותר וכאובים פחות. עיסוי יכול לתת מענה לפריצות דיסק, בלט, דלקות בגידים ובפרקים, הפרעה בטווח התנועה, שיקום לאחר ניתוח אורטופדי, שברים נקעים ומתיחות שרירים.

אגב, מעטים מודעים לתרומה הנפלאה שעיסוי יכול לתת גם אם עברו שנים מאז הפגיעה- גם במקרים כאלו, עדיין עיסוי נכון, יכול לארגן מחדש את סיבי השריר הפגוע ו/או השרירים שמקיפים את העצם שנפגעה, כך שתחושו את השינוי בתום הטיפול.

עיסוי טוב הוא כזה שעוזר לא רק לגוף אלא מעודד גם את הנפש: יתרונו הגדול של העיסוי הוא בהפגת מתחים ולחצים. הוא מטיב עם מחזור הדם ועוזר בהזרמת הדם מהוורידים בחזרה אל הלב. דבר זה מקדם רגיעה ונינוחות. בעולמינו המטורף והמהיר, ישנה חשיבות כבירה לאפשרות לשים בצד את תלאות היום ולהתמסר לנשימות וקבלה.

קבלת עיסוי על בסיס שבועי, בעיקר במקרים של כאבים כרוניים, תעזור לגוף להתחדש על בסיס קבוע. זו הסיבה שעיסוי חד פעמי לא יכול לעזור באופן מהותי: אולי נרגעתם באופן נקודתי, אך מחר עוד פעם תחזיקו את גופכם באופן שגוי, תמשיכו לעבוד מול המחשב או לשבת שעות ארוכות, ושוב לא תינתן לגוף הזדמנות לתיקון. לא חבל?

 קבלת טיפול לגוף ולנפש על בסיס קבוע תוכל לעזור לכם לסגל הרגלים בריאים בכל הנוגע ליציבה והחזקה נכונה של הגוף. מטפל טוב יוכל לתת לכם תרגילי מתיחות פשוטים לתרגול בבית ובמשרד. בסופו של דבר, לחץ הדם שלכם יחזור לערכים תקינים, תפקודי מערכת העיכול ישתפרו, זמן השינה יתארך ואיכותה תעלה, כאבי הפרקים עשויים להיעלם וכאבי פריצת הדיסק יירגעו. (יאללה. יוצאים לדיסקו?)

 עיסוי, אם כן, איננו בבחינה של מותרות. נהפוך הוא: עיסוי הוא עניין של חובה.

 נסו את הניסוי הבא: בפעם הבאה שתקבלו עיסוי, תסתכלו על עצמכם לפני ואחרי שכיבה על המיטה. האם בתום העיסוי אתם עדיין יכולים לראות את שרידי היום שעברתם? האם התמלאתם קצת בכוחות מחודשים? האם הגוף נראה פחות נפוח ומתוח? ואיך אתם מרגישים מבפנים? האם ההקלה הגיעה פנימה עד ללב? תשובה חיובית על השאלות הללו מדברת בעד עצמה. עיסוי לגוף בשביל הנפש ולהיפך הוא עניין של אוויר לנשימה ומים לרוויה.

 שנהייה בריאים ומאושרים,

באהבה, גילי.

 

 

גילי לזר – "מסע פנימה"- 050-991-1250


טיפול בכאבים כרוניים, עיסוי לנשים בהריון


סדנאות, רייקי, פרחי באך ודמיון מודרך


Giliormer@Gmail.com


© כל הזכויות שמורות לגילי לזר 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב