דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית שוק ההון 31.10.2011 

מאת    [ 31/10/2011 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 1687 פעמים ]

תל-אביב: צבע אדום בפתיחת שבוע המסחר

על רקע ההסלמה בדרום בסוף השבוע, ובזמן שאזעקות "צבע אדום" המשיכו להישמע בערים רבות גם במהלך יום המסחר הראשון של השבוע – ננעלה הבורסה הישראלית אמש בירידות שערים, בניגוד למגמה הירוקה ששררה בעולם בסוף השבוע שעבר. אם הפסקת אש שהוכרזה אמש תתגלה כאמיתית, הדבר עשוי להוביל למגמת תיקון היום, אך עם פתיחת המסחר בשאר העולם, צפוי שהמשקיעים בת"א יסתכלו גם על ביצועי הבורסות במזרח מלפנות בוקר, על הפתיחה באירופה ועל החוזים העתידיים לגבי יום המסחר החדש בוול-סטריט.

כזכור, בסופו של יום המסחר אתמול נפל מדד ת"א 25 ב-2%, ומדד ת"א 100 העמיק אף יותר עם ירידה של 2.2% - נקודות שפל יומיות עבור שני המדדים המובילים של אחד העם. עוד נזכיר, כי את שבוע המסחר הקודם סיים מדד ת"א 25 דווקא בעלייה מצרפית של 4.1%, בעוד מדד ת"א 100 טיפס 3.7%.

בעוד המצב הביטחוני ופתיחת המסחר בעולם ישלטו על סדר היום של המשקיעים והסוחרים, עשויה להיות השפעה מסוימת גם לאישור פרק המיסוי של מסקנות ועדת טרכטנברג בממשלה אמש. בהתאם להמלצות צוות המומחים שמונה בעקבות המחאה החברתית של הקיץ האחרון, יועלה המס שמשלמים המשקיעים על רווחים בבורסה מ-20% ל-25%, ומס החברות יועלה באחוז בודד ל-25%. זאת בניגוד לכוונתה המקורית של ממשלת נתניהו, שביקשה להמשיך בהורדות מס החברות שביצעו ממשלת קודמות.

מכיוון שהמלצות המיסוי היו ידועות מזו תקופה ארוכה, סביר שאם תהיה להצבעה בממשלה השפעה על המסחר,  הרי שהיא תהיה שולית. מן הצד השני, יש גם מי שממשיך לטעון כי ועדת טרכטנברג לא הרחיקה לכת מספיק: כ-25 אלף בני-אדם השתתפו אמש בהפגנות ברחבי הארץ למען "תקציב חברתי".

בעולם: אחרי העליות מגיעים החששות

לאחר שבוע ירוק במיוחד בבורסות העולם, שעשוי להפוך את חודש אוקטובר אשר נגמר היום לחודש החיובי ביותר בוול-סטריט מאז שנת 1974, מסתמן שינוי מסויים במצב-הרוח הפיננסי, כאשר החוזים העתידיים מצביעים על ירידות אפשריות עם פתיחת המסחר ברבות מבורסות העולם.

בשעת כתיבת שורות אלו, החוזים העתידיים מצביעים על צפי לירידה של 0.5% במדד ה-S&P 500 האמריקני, עם פתיחת המסחר היום בארה"ב. חוזים עתידיים מצביעים גם על צפי לירידות בשוקי המזרח, בבורסות חשובות כמו יפן ואוסטרליה, אך כמובן, בשעה שבה תקראו את הסקירה תוכלו אתם להיות כבר חכמים יותר ולדעת בדיוק כיצד ננעלו הבורסות של אסיה והפאסיפיק. מי שיוכל לחזות מה יעשו המדדים וירכוש אופציות דיגיטליות יוכל להרוויח עד 74% תשואה.

נתוני מאקרו חשובים ישפיעו השבוע על מהלך המסחר, והעיקרי שבהם הוא נתון האבטלה לחודש אוקטובר, שיפורסם ביום שישי עם פתיחת המסחר בארה"ב – בשעות אחה"צ שעון ישראל. ציפיות השוק הן כי האבטלה תישאר על כנה, ברמה של 9.1%, כאשר כל הפתעה – לטובה או לרעה – תשפיע בהתאם על המדדים המובילים לא רק בארה"ב אל גם בעולם כולו. הפתעה חיובית או שלילית תשפיע לא רק על הבורסות, אלא גם על מצבו בסקרים של נשיא ארה"ב ברק אובמה.

בזירת המט"ח, המשיך השבוע הין היפני לשבור שיאים חדשים למול הדולר. הקרב המרתק שבין שני המטבעות, עליו המלצנו לשים לב בשבוע שעבר, הסתיים גם השבוע בהתחזקות נוספת של המטבע היפני, שממשיך להיסחר בגבהים אליהם לא הגיע מאז מלחמת העולם השניה. דולר אמריקאי אחד שווה כעת 75.76 ין, ואף נפל במהלך יום המסחר האחרון לשפל של 75.35 ין, לאחר שסוחרי המט"ח לא ראו גם השבוע כל התערבות אפקטיבית מצד הבנק המרכזי של יפן למניעת ייסוף נוסף בשער הין. למול היורו התחזק הין לרמה של 107.16 ין ליורו, ואילו הקרב בין היורו לדולר נגמר בתוצאה של 1.4145 דולר ליורו אחד.

כדאי לשים לב השבוע: האם הנפט ימשיך לטפס?

לא רק בורסות העולם זינקו בשבוע החולף, אלא גם הנפט – הסחורה התעשייתית החשובה ביותר, המהווה תשומה עיקרית לרבות מהפעילויות התעשייתיות והכלכליות. מחיר הנפט עומד כעת על 93.11 דולר לחבית - משמעותית מעל רף ה-90 דולר. למרות שחוזים עתידיים מצביעים על ירידה מסויימת היום, הנפט עדיין צפוי לסגור היום את החודש הטוב ביותר שלו מאז מאי 2009.

השאלה העיקרית היא כמובן מה יקרה בהמשך השבוע: אם החוזים העתידיים, על הנפט ועל המדדים, מסמנים תחילתה של תקופת ירידות חדשה, אז עד לאן יירד הנפט? ואם החוזים העתידיים מסמנים על הפסקה קלה בעליות לצורך "לקיחת אוויר" – עד לאן ה"זהב השחור" יעלה?

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות באתר easytrade. אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).

easytrade מסחר דיגיטלי מתקדם -  מסחר באופציות  אופציות בינאריות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב