דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לינוקס והוזלות ל-SMB 

מאת    [ 06/11/2007 ]

מילים במאמר: 330   [ נצפה 3321 פעמים ]

תגיות: pCon, לינוקס, SMB, מחשבים, PC, Everex

שוברים את השוק

Everex הציגה מחשב PC במחיר $198, בשם TC2502 Green gPC. החברה מבטיחה להציג בשנה הבאה מחשב נייד מבוסס לינוקס, במחיר נמוך מ-$300.

המפרט


המחשב נמכר כעת בארה"ב ברשת וול-מארט. הוא מגיע עם מעבד 1.5GHz Via C7-D, דיסק קשיח בנפח 80GB, זכרון של 512MB ונגן DVD והוא אינו כולל מסך.

לינוקס כיתרון ולינוקס כחסרון

חסרון מסוים, לפי מבקרים מסויימים, הוא השימוש במערכת ההפעלה לינוקס. נכון, מדובר במערכת איכותית שגם מאפשרת להוזיל את הדגם, אבל רוב המתעניינים במחשבים אלה, הם ארגונים ומשתמשים פרטיים, שמחפשים להוציא כמה שפחות, וזה כולל גם את התמיכה והמומחיות שתידרש. מנגד, טוענת החברה, מדובר בגרסה של לינוקס אובונטו, שנקראת GOS ואמורה להיות קלה לשימוש, עבור המשתמש הממוצע. אותו משתמש, גם לא יירכוש מחשב בסיסי כל כך, לצורך ביצוע דברים מתקדמים מאוד, שאיתם הוא עשוי להזדקק לידע מתקדם בלינוקס.

גוגל בכל מקום

כן, גם כאן. המחשב ייכלול קיצורים לכמה שרותים מוכרים של גוגל. יש האומרים, כי זה עשוי להיות "בלון ניסוי" מסוים, לקראת השקת מערכת הפעלה של גוגל לטלפונים ניידים. נכון לעכשיו, המידע על שני אלה אינו יוצא מגדר חרושת שמועות, אך בכל זאת מדובר בגוגל וחשוב להזכיר.

למה הידיעה חשובה?

הוזלת מחירי רכיבי חומרה בסיסיים והוזלת מחשבים בכלל, היא מגמה שמתחזקת כל הזמן. לדוגמא - בזמן האחרון בולט מאוד פרוייקט מחשב לכל ילד- מטרתו להגיע למחשב נייד בסיסי במחיר $100 לכל ילד, אבל הוא משפיע בכיוון של הוזלת מחירי הניידים בכלל, גם עבור ארגונים.

ידיעה זו, מציגה ביטוי מוחשי בשטח, למגמת הוזלה חשובה זו. משמעותית מאוד, גם העובדה כי המחשב יופץ במסגרת רשת וול-מארט הפופולארית, שבחרה להמר עליו.

רקע על רכש לארגוני SMB

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp או עוד הרחבות על רכש לארגוני SMB, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: SMB - רק תבחר !: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=727#d1

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב