דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם כדאי להשלים תואר בכלכלה במכללה? 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2442 פעמים ]

לאחרונה חזרתי מטיול ארוך במזרח, שבמהלכו התגבשה אצלי ההחלטה ללמוד כלכלה. הבעיה שלי הייתה ציון פסיכומטרי די נמוך (620) למרות שציוני בבגרות היו יפים מאוד, וכללו בגרות 5 יחידות מתמטיקה ו-5 יחידות אנגלית. ניסיתי את מזלי ברישום לכמה אוניברסיטאות והדבר לא עלה יפה כל כך.. למרות הבעסה החלטתי שלא אוותר. המשמעות בביטוי "לא אוותר" מבחינתי הייתה "לא אוותר על הזמן שלי!" מדוע להתחיל מהתחלה את כל תהליך הפסיכומטרי המתיש, אפילו כשאני יודעת שאני יכולה להשיג ציון גבוה בהרבה מהציון הנוכחי, אותו השגתי במבחן שעשיתי במהלך לימודי התיכון.

 

פניתי לאתר כלכלנים וחיפשתי מוסד לימודים חדש, ובעזרתו מצאתי מספר רב של מכללות בהן אוכל ללמוד כלכלה. השאלה המרכזית שלי הייתה – האם ישתלם לי לסיים תואר בכלכלה במכללה? איך זה ישפיע על רמת השכר שלי בהמשך ועל היכולת שלי להתקדם לתפקידים בכירים? איך יסתכלו עלי בראיונות עבודה, כאשר יישבו איתי בחדר מועמדים מהאוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב והטכניון?

 

מאז עברו 7 שנים. תאמינו או לא, את עבודתי הראשונה באחד מהבנקים הגדולים השגתי בעיקר כי המראיין היה בוגר תואר בכלכלה מהמכללה שבה למדתי. הוא הסביר לי שעבר את אותם הלבטים שכל סטודנט לכלכלה עובר לקראת סיום לימודי הכלכלה, ואף שיבח אותי על כך שחשבתי על הנושא לפני תחילת הלימודים – ושלא ויתרתי. דעו לכם: תואר ראשון בכלכלה הינו בהגדרה תואר ראשון. כל בוגר תואר בכלכלה יאמר לכם מיד שהתואר לא מספיק על מנת לקבל תמונה מלאה על נושאים כלכליים מתקדמים, ויש להשלים תואר המשך בכלכלה, במנהל עסקים או משפטים כדי להשתלב במהירות וביעילות בשוק העבודה.

 

במקרה שלי, את הניסיון שלי צברתי באמצעות העבודה. מקצוע הבנקאות לא נלמד באוניברסיטה או במכללה – הוא נלמד דרך העבודה הבנקאית וההתקדמות במוסדות פיננסיים. מוסדות הלימוד בארץ לא נועדו ללמד אתכם על מסחר מתקדם בשוק ההון, ייעוץ השקעות והיכרות עם השווקים הפיננסיים. מוסדות הלימוד מכינים אתכם באופן תיאורטי די טוב, אך לא מושלם. חשוב מאוד להדגיש: הניסיון התעסוקתי שווה לעיתים הרבה יותר מההשכלה הפורמאלית בכלכלה. הקשרים שאתם יוצרים ככלכלנים במקום העבודה, התקשורת הבין-אישית אותה אתם מפתחים במהלך העבודה והניסיון המקצועי בתחום הכלכלה שווים זהב.

 

לסיכום, לדעתי מומלץ לכם לחשוב טוב על עתידכם המקצועי, ולהתחשב בתחרות הקשה שקיימת בשוק העבודה לכלכלנים והמיקום שאתם תופסים בתחרות על המשרות הכלכליות המעניינות והמוצלחות ביותר. התואר הראשון חשוב, ואין לזלזל לעולם בהשכלה האקדמית, אך בזמנים של מחאות חברתיות כדאי שלא להחמיץ הזדמנויות לשכר הולם ולהבטחת התעסוקה העתידית שלכם.

 

למתלבטים שביניכם מומלץ להיכנס לאתר כלכלנים, אשר משווה מידע בין אוניברסיטאות ומכללות המציעות תואר בכלכלה.

בהצלחה!

 

אסנת בן סימון – כלכלנית בעלת ניסיון תעסוקתי של 10 שנים, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ממכללה במרכז הארץ ותואר שני במנהל עסקים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב