דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על נמאס לי, מריבות וחדרי החושך שביניהם| ציונה אבירם 

מאת    [ 23/10/2011 ]

מילים במאמר: 561   [ נצפה 2116 פעמים ]

"נשבעת לך, נמאס לי מהחיים האלה, לא יכולה יותר! כל הזמן אנחנו רבים...על כל דבר! מזלי שבבוקר כשאנחנו שותים קפה ביחד והוא מסיע אותי לעבודה- אין מריבות. טוב, כל אחד עסוק בעניינים שלו...והאמת, אין לי חשק להתקרב אליו. כשאני כועסת- אני לא מרשה לו לגעת בי! דיי, נמאס לי. חייבת לעשות שינוי בחיים. רוצה להיות מאושרת. רגועה" 

מוכרת לכן סיטואציה זו? ( ומופנה גם לגברים כמובן.  מטעמי נוחות נכתב בלשון נקבה)

ואת שואלת את עצמך – למה? למה זה מגיע לי? נמאס לי! בשביל מה אני צריכה את כל המריבות האלה? בטח יש חיים אחרים חוץ מאשר לריב עם הבעל. להתגרש? זה לא פתרון...הוא באמת אדם מקסים. אבא טוב. מאהב נהדר. אבל המריבות האלה- הורגות אותי. כבר אין לי כוחות. מותשת. נמאס לי! למה זה קורה לי??? 

" את באמת רוצה לדעת מה קורה לך?"

אני שואלת ולא מחכה לתשובה: "האם תהיי פתוחה וקשובה לכל מה שאומר לך?" "בטח! בשביל זה אני פה!!! " עונה היא במהירות."אז בואי נצא לדרך ונתחיל בנקודת מוצא חשובה: מי שנמצא פה בחדר זו את. וזו את שהולכת לעשות שינוי בחיים. אל תצפי ממנו שישתנה לפנייך. אבל דבר אחד ברור: ברגע שאת תשני את הגישה שלך אליו – הוא ישתנה!" "כ"כ נמאס לי שאני מוכנה לעשות הכול!" ענתה נחרצות. 

בואי נדבר על מריבות, אוטומט וחדרי חושך..

אז מהיום, כל פעם שהוא יגיד לך משהו שיגרום לך להרים את הקול. לריב איתו – תיקחי נשימה עמוקה. אל תגיבי. התגובה שלך כשאת עונה לו מיידית - אם זה צעקות. וויכוחים. דרמות – זה האוטומט שלך. אלה חדרי החושך שלך שמגיבים למה שהבעל שלך אמר. הוא רק נגע במקומות הרגישים שלך. לא פתורים . מקומות שפחדת לגעת בהם. לעשות בהם שינויים. והנה הוא, הבעל היקר שלך- בכל מריבה, מקפיץ לך את האוטומט ומציף את הפחדים ! 

וניקח דוגמא מהחיים...

הכתיב לך מה לעשות. איך להתנהג ומצפה שתנהגי ותפעלי בדרך שלו. ואת-  לא מקבלת את זה. את הרי יודעת מה הכי  טוב בשבילך. עומדת על שלך. לא קשובה לו. מתווכחים. רבים. חגיגה בנמל. "נמאס לי" את אומרת ובאמת נמאס לך...כמה אפשר לריב! ברגע זה של מריבה - את יקירתי, הפעלת את האוטומט שלך. את המקומות הלוא פתורים שלך. 

תכלס- אז איך מתגברים על האוטומט כי באמת " נמאס לי"?

ברגע זה – עצרי את המריבה. הוויכוחים. הפעילי כוח שמתנגד לאוטומט שלך. הגיבי ממקום אחר. בוגר. מבין. אולי בהתחלה תרגישי מתוסכלת אבל בסופו של דבר זה ישתלם. ככל שתפעילי יותר כוח שמתנגד לאוטומט הזה – כך תרגישי שאת כאילו מתעברת ומתמלאת באושר.  חדרי החושך שלך הופכים לאור. את אומרת לעצמך- יש! עשיתי את זה!!! שום דבר לא יעצבן אותך. מרגע זה, התגובות שלך יבואו ממקום נקי  ולא מתוך האוטומט המוכר והידוע. 

מהם אותם חדרי חושך ומקומות לא פתורים שאנחנו מדברים עליהם?

יש כמה מקורות ונמנה חלק מהם: אמונות חוסמות. גלגולים קודמים. השקפת עולם. זיכרונות ילדות. טראומות. כל אלה ועוד,  גורמים לנו להתנהל בעולם בכלל ובזוגיות בפרט באופן שרק פוגע בנו. פוגע באושר האישי שלנו. ובדוגמא זו- האגו וחוסר הנכונות להקשיב ולהיות פתוחה- היה הגורם למריבות ולהגיע לתחושה  של " נמאס לי". ברגע ששמים את האגו בצד. פחות עקשנים ויותר קשובים להבין שיש עוד אמיתות בחיים - דברים יתחילו להסתדר. 

 
ולסיכום: מה  שאנחנו רוצים בחיים- זה להיות מאושרים. מאוזנים. רגועים ושלווים. ברגע שיש לנו נכונות ורצון להתמודד עם אותם מחסומים- הדרך אל האושר תהיה זרועה בכוכבים. ואת הכוכבים האלה - אנחנו זורעים במו ידינו .
 
 
ציונה אבירם –נומרולוגית

מומחית בתחום הזוגיות, משפחה ומערכות יחסים
http://www.roga2002.com/DEFAULT.asp 
 

ציונה אבירם - נומרולוגית, מומחית בתחום הזוגיות, נישואין ומערכות יחסים * חברת פאנל בתוכנית זמן מיסטיקה המשודרת בערוץ 10. * יועצת בקו המומחים של רדיו 103fm-רדיו ללא הפסקה המשודרת בכל יום ד' בין 17.00-18.00.* מנהלת פורום נומרולוגיה באתר הנשים הגדול- אסימון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב