דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי הבעיה המינית שהחברה הנורמטיבית אינה מוכנה ואינה בשלה לדבר עליה? 

מאת    [ 22/10/2011 ]

מילים במאמר: 576   [ נצפה 2432 פעמים ]

מהי הבעיה המינית שהחברה הנורמטיבית אינה מוכנה ואינה בשלה לדבר עליה?

 

 

הטענה הפופולרית ביותר של גברים ביחס לסקס

 

הטענה הקבועה ביותר של גברים ביחס לחיי האהבה והמין שלהם היא זו: רוב הגברים מרגישים שהם אינם מקבלים מספיק יחסי מין או שאיכות המין שלהם אינה מספקת. טענה נוספת הנשמעת מצד גברים היא שברגע שהקשר הזוגי שלהם מתמסד והם מביאים את הילד הראשון - ישנה ירידה דרמטית ובדרך כלל בלתי הפיכה באיכות חיי האהבה ובכמות יחסי המין שלהם עם בנות הזוג שלהן. 

 

חשוב לעשות הבחנה בין תחילת קשר זוגי לבין המשכו. בתחילת קשר זוגי יחסי המין הם על פי רוב תכופים, איכותיים וכמותיים - ולכן גם מספקים את מרבית הגברים. אלא שבהמשך הדרך, הכמות המינית נופלת ובדרך כלל גם האיכות המינית נפגעת.

 

 

 

שני סוגים של גברים

 

קבוצת הגברים נחלקת באופן גס לשתי קבוצות: 

 

קבוצת המיעוט - בקבוצה זו נכללים הגברים בעלי ליבידו מיני נמוך יחסית (טסטוסטרון נמוך), שאינה מרוכזת במין ואינה כפייתית לגבי מין. גברים אלה אינם נפגעים ואינם "מורעבים" כתוצאה מהירידה החדה בתדירות ובאיכות המינית במסגרת חיי הזוגיות שלהם, ולכן הם מסוגלים להמשיך ולחיות בהרמוניה זוגית וביציבות זוגית לאורך שנים רבות גם ללא צורך בכמויות מין משמעותיות במסגרת הזוגיות. 

 

קבוצת הרוב - בקבוצה זו נכללים הגברים בעלי הליבידו המיני הגבוה (טסטוסטרון גבוה). זו קבוצה שעסוקה באופן כפייתי במין, זקוקה מאוד למין וצורכת מין בכמויות גדולות. עבור קבוצה זו, הירידה בכמות ובאיכות המין במסגרת הנשואים שלהם פוגעת בהם באופן קשה וכתוצאה מכך גם מובילה לפגיעה באיכות הזוגית שלהם, במוכנות שלהם להשקיע בקשר ובהרמוניה וביציבות הזוגית שלהם. גברים "מורעבים" אלה נוטים לבגוד בנשים שלהם, להאשים את הנשים שלהן בחוסר חשק מיני מבלי להבין שישנו פער מיני טבעי בין נשים וגברים, להאמין שהנשים שלהן אינם אוהבות אותם אם הן לא מוכנות לשכב איתם בתדירות גבוהה, לבקר את הנשים שלהם בכל הזדמנות בתקווה שהדבר יגרום לנשים שלהן לספק להם יותר מין בשל רגשות אשם, לנהל יחסים זוגיים טעונים ולהוציא על הנשים שלהם בצורה של אלימות מילולית או פיזית את הכעסים והתסכולים המיניים שלהם. 

 

 

 

בחירות זוגיות - מדוע לגברים אין שכל?

 

רוב הגברים אינם בוחרים בת זוג בגלל שהיא חכמה או אינטליגנטית, אלא קודם כל בגלל שהם נמשכים אליה מאוד. ללא משיכה מינית חזקה - מרבית הגברים יימנעו מלהתחייב כלפי אישה והם גם לא יחזיקו איתה מעמד זמן רב. 

 

נשים רבות אינן מבינות כיצד בחורים מוכשרים ואיכותיים יוצאים לבסוף עם הנשים הכי לא איכותיות "רק" בגלל שהן סקסיות או טובות במיטה. הסיבה לכך, היא שגברים מייחסים למין חשיבות מכרעת ועליונה בבחירת האישה שלהם בעוד שמרבית הנשים אינן שמות את המשקל הרב ביותר על משיכה או איכות מינית בבואן לבחור בן זוג ופרטנר לחיים אלא על שיקולים מגוונים אחרים - כמו אינטליגנציה, חוש הומור, כישורי אבהות, יכולת השתכרות, חברות ונאמנות. 

 

 

 

תוצאה ידועה מראש

 

למרבה הטרגדיה, מרבית הנשים אינן רוצות, אינן מוכנות ואינן מסוגלות לספק לגברים שלהן מין בכמות נדיבה ובאיכות גבוהה לאורך מספר רב של שנים. התוצאה של עובדה זאת היא שגם גברים שבוחרים להתחתן עם נשים שטובות במיטה מאבדים עם השנים את האיכות המינית שאפיינה את הזוגיות שלהם בתחילת הדרך וגם הם מגיעים בסופו של דבר למבוי סתום ביחסים בגלל הבעיה המינית.

 

לעומת זאת, גברים שמתפשרים על מידת המשיכה המינית שלהם לבנות הזוג שלהם ובוחרים בנשים איכותיות ומוכשרות אבל פחות סקסיות או טובות במיטה - מתלוננים על העדר חיי אהבה ומין מספקים, ועל רעב מיני עצום שאינו בא על פתרונו.

 

 

וטיפ לסיום: הפער הדרמטי בין גברים לנשים בכל הקשור למין הוא משהו שהחברה הנורמטיבית אינה מסוגלת להודות בו או אפילו לדבר עליו. לכל היותר, הבעיה מוצגת כ"חוסר השקעה מספקת בקשר" או כעל "בעיה של תקשורת". התוצאה המעשית של מצב זה היא קריסה הדרגתית של חיי המין הזוגיים הטובים והעדר פתרונות ראויים לבעיה המינית עבור חלק גדול מהגברים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב