דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע ככל שעובדים יותר - כך נעשים נמרצים יותר? 

מאת    [ 22/10/2011 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 2340 פעמים ]

מדוע ככל שעובדים יותר - כך נעשים נמרצים יותר? 

 

 

עצלנות מובילה לירידה באנרגיה

 

עצלנות דווקא מובילה לתחושה עמוקה של עייפות ושל התרופפות המשמעת. בניגוד להיגיון הבריא, דווקא ככל שעובדים פחות ומתאמצים פחות - כך רמת האנרגיה בגוף יורדת וכושר ההתמודדות הולך ויורד.

 

המסקנה המתבקשת היא, כפי שגם מחקרים מוכיחים, שככל שתעבדו יותר ותתאמצו יותר הגוף שלכם ייטען באנרגיות חדשות ותחושו נמרצים וחזקים יותר, בטוחים ואופטימיים יותר. 

 

 

 

עבודה היא מאמץ שיטתי לאורך שעות

 

יש אנשים שעושים הכל כדי לעבוד מעט. למשל, הם סידרו לעצמם את החיים כך שהם יכולים לעבוד שעה או שעתיים ביום (נניח בהשקעות בבורסה או בעסקי אוויר). הם משוכנעים שכמות הכסך שהם מרוויחים היא המדד לכך שהם "עובדים".

 

אבל זוהי כמובן שטות מוחלטת. אדם יכול לא לעבוד בכלל ועדיין להרוויח מאות אלפי שקלים בחודש (למשל מריבית על הכסף שיש לו בפקדונות או משכר דירה מדירות שבבעלותו). העניין הוא, שכאשר אדם אינו עובד ואינו נמצא במאמץ מכוון וממוקד - האנרגיות שלו הולכות ופוחתות, כי הוא אינו מזין את עצמו ואת הגוף שלו באנרגיות חדשות ורעננות הנובעות אך ורק ממאמץ. 

 

 

 

עבודה בזמן קצר אינה עבודה ולכן אינה מביאה איתה חדוות עשייה

 

זה לא מספיק לעבוד שעתיים ביום. זה לא מספיק לעשות 4 דברים ביום ואז לנוח. אלה דברים שאינם טוענים את הגוף במספיק אנרגיות חדשות. התוצאה היא שהגוף מתחיל לקרוס.

 

לאנשים שאינם עובדים או עובדים מעט קורים מספר תהליכים הרסניים: תחילה הם מאבדים את האנרגיות, בהמשך את הנחישות, אחר כך את הביטחון העצמי שלהם ואת המשמעת שלהם ובסוף התהליך הם מתחילים לפתח מחלות בגוף, לעיתים עד כדי מחלות חמורות העלולות להביא למותם.

 

 

 

גברים מתעצמים בזכות עבודה קשה

 

הנוסחה הזאת נכונה במיוחד לגברים. גברים שאינם מתאמצים ואינם מתגברים על אתגרים - פשוט הולכים ודועכים. האנרגיות הגבריות הן מטבען אנרגיות של עשייה ופעלתנות נמרצת ואינטנסיבית.

 

לכן, לגברים שמפסיקים להתאמץ נגרמים הנזקים החמורים ביותר. ישנם גברים שאיבדו את כל מה שהיה להם רק מכיוון שהם החליטו שמגיע להם להפסיק להתאמץ ושהם יכולים לנוח על זרי הדפנה. גברים שהגיעו לשיא הקריירה או לשיא ההישגים שלהם - והחליטו להרפות ולהתחיל לעשות חיים ולעבוד מעט - קורים הדברים הכי לא טובים, החל מבעיות בריאותיות וכלה בהתמכרויות, באובדן הסדר והמשמעת ובהסתאבות שלילית ומזיקה. 

 

 

 

חוסר עבודה או עבודה קלה מדי הם מחלה נפשית

 

אנשים שמובטלים לאורך תקופה ארוכה או אנשים שמצאו דרך להרוויח כסף בקלות רבה מדי - נוטים להיפגע בשל כך מבחינה נפשית ולסבול משורה ארוכה של סימפטומים לא בריאים: כבוד עצמי מוגזם, סגידה לדימוי העצמי ולמה שאחרים חושבים עליהם, ביטחון עצמי נמוך, פחדים, חרדות, התמכרויות, שעמום עמוק, דיכאון, אובדן ערך עצמי, העדר נחישות, חוסר תעוזה, סגירות, חולשה, חשיבה מתוסבכת ואובדן דרך.

 

עבודה מאומצת, אינטנסיבית ופורייה מתגמלת קודם כל בכך שהיא מובילה להבראת הנפש. במידה רבה, בעיות נפשיות ופיזיולוגיות רבות נפתרות מאליהן רק בשל כך שאדם שב לעבוד בצורה מלאה ובוחר להיכנס למעורבות תעסוקתית גדולה ולאתגרים גדולים ומשמעותיים.

 

 

וטיפ לסיום: האנשים הבריאים, הנחושים, הנמרצים ומעוררי ההשראה ביותר עלי אדמות הם אנשים שעובדים במרץ לאורך כל היום - לא משנה מה גילם, מה תפקידם ובמה הם עוסקים. האנשים החלשים, המדוכאים, הפסימיים והעצובים ביותר עלי אדמות הם אלה שאינם מתאמצים. לכן, אל תשאלו את עצמכם כמה כסף יש לכם או כמה כסף הרווחתם? תשאלו את עצמכם - כמה פעולות עשיתי היום והאם מיציתי את היום והייתי פעיל מאוד?

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב