דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזבו אותכם? נפרדו מכם? אינכם יודעים את הסיבה? יש סיבה - והיא פשוטה 

מאת    [ 18/10/2011 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 2497 פעמים ]

עזבו אותכם? נפרדו מכם? אינכם יודעים את הסיבה? יש סיבה - והיא פשוטה 

 

 

הפרידה הלא ברורה

 

אנשים רבים חווים פרידה שלא הם יזמו אותה. ברוב המקרים הם מבולבלים, פגועים ולעיתים ממש כואבים וניזוקים ממנה. לא פעם עולה בליבם ובראשם המחשבה - "מדוע?".

 

לעיתים, עוברות שנים ועדיין התשובה אינה ברורה להם: מדוע נפרדו מהם? כיצד זה שעזבו אותם? איך יכול להיות שזה נגמר? מה הם עשו שזה מגיע להם?

 

 

 

המחיר שעליכם לשלם

 

חשוב להבין, שכל מערכת יחסים שאי פעם הייתה לכם או שאי פעם תהיה לכם היא מערכת יחסים שלצידה תג מחיר כלשהו. אם תהיו מוכנים לשלם את אותו תג המחיר - המערכת תהיה שלכם.

 

אבל, אם מאיזושהי סיבה לא תהיו מוכנים לשלם את תג המחיר או תחליטו שאתם לא מסוגלים לעמוד יותר בתג המחיר - הסיכוי שתאבדו את הקשר הוא גבוה מאוד, למעשה הוא כמעט וודאי, והפרידה היא רק עניין של זמן.    

 

 

 

כשלא רוצים לשלם - יש לכך השלכות

 

אנשים רבים מתייסרים בגלל פרידה זוגית שקרתה להם, אבל בינם לבין עצמם הם מכחישים את העובדה שהם לא היו מוכנים לשלם את תג המחיר שנדרש כדי להמשיך ולקיים את מערכת היחסים הזאת.

 

דוגמאות:

 

1. גבר מתייסר על פרידה מאישה שאותה הוא אהב יותר מכל אחת אחרת. במבט מעמיק מסתבר שהאישה דרשה דרישות שהוא לא היה מוכן לשלם אותם (לעבור לעיר אחרת, לעבור לבית אחר ולשנות מקום עבודה). במידה והיה מוכן לשלם מחירים אלו - היה נשאר במערכת היחסים.

 

2. אישה דואבת וכואבת על כך שננטשה ונעזבה על ידי בן זוגה. היא מכחישה את העובדה שהיא נדרשה ממנו להתנהל בצורה נעימה ונשית אך היא לא הייתה מוכנה לכך. התנהגותה הסוערת והאגרסיבית כלפיו גרמה לו לעזוב אותה, אולם במידה והיא הייתה מוכנה לשלם את תג המחיר ולהתנהל בזוגיות איתו בצורה עדינה ומתחשבת ולא בצורה אגרסיבית, חסרת סבלנות וכוחנית - הייתה עשויה בהחלט להתחתן איתו ולחיות איתו שנים רבות.

 

3. גבר נאלץ להתגרש מאשתו. הוא עדיין מתגעגע אליה אבל שוכח את העובדה שהוא לא רצה להקים איתה משפחה ולכן הוא לא הותיר לה ברירה אלא לקום וללכת ממנו.

 

4. אישה נפרדה בעל כורחה מבן זוגה. היא סירבה לחזור אחריו בתשובה, וכתוצאה מכך לא הותירה לו ברירה אלא להמשיך את המסע החזרה שלו בתשובה לבד, ולמצוא אישה אחרת להתחתן איתה. אילו הייתה חוזרת בתשובה - הייתה יכולה להיות איתו היום ולהקים איתו בית בישראל.  

 

 

 

או ש... או ש...

 

יש מחירים שאיננו מסוגלים לשלם אותם. יש מחירים שאנחנו כן מסוגלים לשלם - אבל איננו מעוניינים או מוכנים לשלם. בכל מקרה, יהיה המחיר אשר יהיה - פרידה כפויה היא תוצאה של אי תשלום תג מחיר.

 

מי בדרך כלל יזכה בכל אותם בני זוג שלצערכם נפרדו מכם? במקרים רבים, אותם אנשים שכן יהיו מוכנים לשלם עבורם את תג המחיר או אלה שמלכתחילה היו מסוגלים לספק את הצרכים שאותם בני זוג דרשו והמחיר שהיה עליהם לשלם הוא קל יחסית.

 

 

וטיפ לסיום: אנשים נטושים נוטים לשכוח את החלק שלהם בפרידה. המחשבה שניתן להמשיך קשר גם ללא תשלום של תג מחיר היא מחשבה כוזבת ושקרית, המובילה רבים לא רק להפסיד קשרים זוגיים אלא גם להתאבל עליהם לאחר מכן במשך שנים, מבלי להבין את סיבת הפרידה. זכרו, גם ביחסים זוגיים אין ארוחות חינם. תמיד יש תג מחיר שבא יחד עם הקשר, ואם אינכם מוכנים לשלם את המחיר - גם הקשר לא יהיה שם באיזשהו שלב.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב