דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחנים באנגלית 

מאת    [ 17/10/2011 ]

מילים במאמר: 515   [ נצפה 4896 פעמים ]

מבחנים באנגלית גורמים לצערנו להרבה תלמידים לעוגמת נפש מכיוון שהרבה מאוד תלמידים מתקשים במקצוע האנגלית. המבחנים לא תמיד משקפים את הידע של התלמידים מסיבות שונות. ישנם תלמידים שחווים לחץ לפני מבחנים באנגלית ויש להם בלק אאוט בדיוק בזמן המבחן ולמרות שהם למדו הרבה המבחנים לא מצליחים לשקף את הידע שלהם. ישנם גם תלמידים לקויי למידה שלא אובחנו ולכן תוצאות המבחנים שלהם לא משקפות את היכולות האמיתיות שלהם. ובכל זאת ישנם הרבה מאוד דרכים שניתן ללמוד להצליח בהם במסגרת מבחנים באנגלית.

ראשית, חשוב מאוד לבדוק כיצד אתם מגדירים הצלחה. ישנם הורים או תלמידים שעבורם הצלחה במסגרת של מבחנים באנגלית זה קבלת ציונים של 90 ומעלה. כל ציון מתחת לזה לא נחשב עבורם הצלחה. לעיתים, יש להבין שיש מקצועות שבהם לילד יש קושי וצריך לראות מהו הקושי. אם לתלמיד יש ציון 85 בתעודה זה לא מעיד בהכרח על קושי, אלא הרצון להצליח יותר היא שאיפה למצוינות . חשוב לשאוף למצוינות כי עצם השאיפה והרצון החזק להצלחה יחד עם ההשקעה וההכוונה יכולה להביא את התלמיד למטרה הנכספת הזאת. יחד עם זאת, חשוב לעודד את התלמידים האלו ולהדגיש ולומר להם שהם תלמידים טובים ושהם בהחלט מצליחים במסגרת של מבחנים באנגלית במיוחד מכיוון שזו שפה שנייה ומדובר בציונים לא רעים בכלל. ישנם הורים שעבורם ציונים של מעל ל70 נחשבים הצלחה וישנם כאלו שעבורם ציון עובר נחשב הצלחה כל עוד הילד בהקבצה א'. לכל אחד יש את הקריטריונים האישיים שלו להצלחה. באופן כללי הייתי רוצה להגדיר הצלחה כתחושת סיפוק של ידע והבנה שמדובר בשפה כמו אנגלית וקבלת ציונים מ75-80 ומעלה בהקבצה א' ובחמש יחידות .בכל אופן, ניתן להצליח ברמות שונות של מבחנים באנגלית גם בהקבצות ב' ו -ג' וגם ב 4  יחידות וגם ב- 3 יחידות באנגלית בציונים של 80 ומעלה. העיקר היא המוטיבציה של התלמידים והנכונות של המורים וההורים לעזור לילדים בהשגת מטרות אלו.  כמובן שככל שעולים ברמת האנגלית ובעקומת הציונים ומשפרים אותם כך תחושת הסיפוק וכמובן הידע וההבנה עולים וכן ככל שמצליחים להגיע לציונים גבוהים יותר כך גם עולה המוטיבציה להמשיך ולהשקיע באנגלית בפרט ובלימוד לקראת מבחנים באנגלית בכלל.

שנית, חשוב מאוד לעודד את ילדיכם בכל שלב בלימודיו. ואני מתכוונת גם לעודד את הילד באופן חיובי גם כאשר הילד מקבל ציונים גרועים במסגרת של מבחנים באנגלית. כאן גם המקום לשקול קבלת עזרה על ידי שיעורים פרטיים כדי לחזק את הילד ואז חשוב לבדוק בשיעורים הראשונים האם לילד ולמורה יש כימייה ודינאמיקת לימודים טובה וכמובן, כדי שילדיכם יצליח בסופו של דבר באנגלית כדאי גם לבחור מורה טוב ומיומן עם מספיק ניסיון במתן שיעורים פרטיים  וכן ניסיון ספציפי עם תלמידים מתקשים במיוחד, עם תלמידים בעלי לקויות למידה, עם תלמידים שצריכים רק העשרה או בהגשה לבחינות בגרות באנגלית. באנגלית יש המון רמות לימוד גם בבית הספר היסודי בחטיבה ובפרט בתיכון וכדי שילדכם יצליח במסגרת של מבחנים באנגלית   בסופו של דבר כדאי לבחור במורה עם ניסיון שיש לה גישה לילדים ובני נוער וכן מעודכנת בתכני ההוראה במשרד החינוך ובדרישות החדשות ובמבנה בחינת הבגרות החדשה באנגלית.

לסיכום, מבחנים באנגלית  אולי  לא תמיד משקפים את הידע והיכולת האמיתית של ילדיכם מכל מיני סיבות אך בכל זאת יש סיבות רבות ורצון רב להצליח בהם משום החשיבות של האנגלית כשפה בינלאומית שעצם ידיעתה ברמה טובה תוכל לשפר את עתיד ילדיכם ולכן חשוב מאוד להשקיע וללמוד לקראת מבחנים באנגלית.

כותבת המאמר היא יעל זנו מורה לשעורים פרטיים וקבוצתיים. לשיעורים פרטיים באנגלית  - http://www.english-yael.com/    אנסין באנגלית -- http://www.english-yael.com/english-unseen.html בגרות באנגלית -- http://www.english-yael.com/bagrut-in-english.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב