דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך ליצירת בידול עסקי ומציאת הייחודיות העסקית 

מאת    [ 16/10/2011 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3110 פעמים ]

אם אתם בדרך לפתיחת עסק, בעלי עסק פעיל או יזמים, בוודאי שמעתם הרבה את המושגים בידול עסקי, ייחודיות עסקי ויתרון יחסי. אלו הם מושגים שיווקים המדגישים פני כולנו את הצורך שלנו להיות שונים ומיוחדים ביחס למתחרינו.
כשבכל תחום עסקי קיימת תחרות, אין מנוס מחשיבה על אסטרטגיה שיווקית ובניית תוכנית שיווקית הכוללת פעילויות שונות אשר יקדמו את העסק ויובילו לחשיפה גדולה, מודעות גבוהה, גיוס ושימור לקוחות וכדומה.

אם הרצון שלנו הוא לבלוט ביחס למתחרינו, כיצד למעשה אנחנו עושים זאת? במקרה ואתם שואלים את השאלה הזו, הדרך להתחיל במסע הוא לברר איזו תועלות קיימות בשירות או במוצר שאנו מספקים, ומתוכן להבין אלו תועלות יכולות גם לבדל אותנו ממתחרינו.

הדרך הטובה ביותר היא לפנות לייעוץ שיווקי בו עורכים תהליכי חשיבה שונים, אשר מטרתם בין היתר למצוא את הייחודיות העסקית אשר תבדל אותנו ממתחרינו. אולם, לא כולנו יכולים להרשות לעצמנו יועץ או יועצת שיווקית ולכן הנה כמה דוגמאות לתהליך.


    • חיובי ואובייקטיבי – אחת הדרכים הינה לעלות על כתב את כל התכונות החיוביות והאובייקטיביות של השירות או המוצר שלנו. למשל, בעלת גן ילדים יכולה לציין כי הגן שלה לא יוצא לחופשות, כך שההורים מודעים לכך שהם לאו דווקא צריכים לקחת חופש. זהו יתרון מובהק בתחום, במיוחד בתקופות של חול המועד סוכות או מועדים לשמחה אחרים.
    חשוב מאוד שתרשמו אך ורק תכונות חיוביות ולא תעסקו בתכונות השליליות, שגם הן עלולות לצוץ בתהליך החשיבה.
    • התועלות הסובייקטיביות – לאחר שרשמתם את כל התכונות החיוביות שהעסק שלכם מספק, עכשיו עליכם לצמצם ולהחליט מהי התועלת אשר הצרכן יפיק מאותן תכונות. למשל, בעלת גן ילדים יכולה להקנות בטחון, ראש שקט, חום ואהבה.
    • התועלות הטובות ביותר – בשלב השלישי, אנו בוחרים את התועלות הטובות ביותר, אלו שהן תהיינה החשובות ביותר ללקוחותינו. למשל, בעלת גן ילדים יכולה לבחור בטחון, זמינות, בריאות, אמינות ועוד.
    • ייחודיות מול המתחרים – לאחר מכן, אנו נבחר את התועלת שאינה מיוחסת לאף אחד ממתחרינו ונמצא את הדרך להדגיש אותה בעסק שלנו.

לסיכום, ניתן לומר כי בכל תהליך של ייעוץ עסקי צריך לשים דגש על מציאת הייחודיות ובכלל הבידול העסקי איננו תהליך פשוטה. כולנו מבינים כי חשוב לנו הבידול העסקי ומציאת הייחודיות ולכן עלינו לעשות כל שביכולתנו כדי להגיע לתובנות הללו – אם או בלי ייעוץ שיווקי.

תוכלו לקרוא מאמרים נוספים כאן: http://www.it-finance.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב