דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוכרת מבוגרים - זה בידיים שלכם! 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 702   [ נצפה 2745 פעמים ]

סוכרת מבוגרים – זה בידיים שלכם

סוכרת מבוגרים, הידועה גם כסוכרת מסוג 2, היא אחת המחלות הנפוצות והמאיימות בעשורים האחרונים. עבור החולים היא מהווה מקור לנזקים תפקודיים ולירידה באיכות החיים. עקב היותה מחלה תורשתית היא נתפשת כגורל משמיים, צל מאיים המרחף מעל ראשם של בעלי הגנים הפוגעניים. בפועל, סוכרת מבוגרים היא תופעה תזונתית וכשמתחילים בטיפול בה בזמן, ניתן להעלים אותה כליל.

 

לא מחלה, מצב מטבולי

אין ספק שסוכרת מבוגרים היא תופעה תורשתית. אולם לא כל בעלי התורשה המתאימה לוקים במחלה. לעומתם, גם אנשים שהתורשה אינה קיימת במשפחתם עשויים ללקות בה. מדוע? משום שיש אלמנט נוסף שבמקרים רבים משמעותי אף יותר מהגורם התורשתי, הוא הגורם התזונתי. בעלי התורשה הם למעשה לא אלו שילקו במחלה, אלא אלו אשר גופם יהיה יותר נוח ללקות בה, אם אורח חייהם יספק את התנאים המתאימים.

אורח החיים הגורם לסוכרת מבוגרים כולל מחסור בפעילות גופנית, השמנה, לעיתים עישון, אך בעיקר - תזונה לקויה לאורך שנים. התזונה הלקויה מתבטאת בצריכה גבוהה של מזונות המכילים רדיקלים חופשיים, כגון מטוגנים, שמנים שאינם בכבישה קרה ופיצוחים, צריכה גבוהה של מוצרי חלב ובשרים, אך יותר מכל - צריכה לא מאוזנת של פחמימות, הגורמת לנזק מטבולי הדרגתי.

מרבית הלוקים בסוכרת מבוגרים הם בעלי הנטייה להרבות במתוקים, פירות, לחמים ואף דגנים כגון: אורז, חיטה, בורגול, גריסים, תירס וחבריהם. הנטייה להרבות במזונות אלו לאורך שנים גורמת לתנודתיות יתר של הגלוקוז והאינסולין בגוף, מצב זה גורם לשרשרת של תגובות, שבהדרגה מפחיתות את רגישות התאים לאינסולין.

 

פחמימות? מה קשור לסוכרת?

אחת הטעויות הנפוצות באוכלוסיה בכלל ובפרט בקרב הסוכרתיים, היא אי הבנת הקשר בין פחמימות לגלוקוז; הגלוקוז נתפש כ"סוכר טהור", כמו זה המצוי בפירות ובמתוקים, הדגנים והבצקים נתפשים כפחמימות שאינן סוכר. אך פחמימות אלו, הנקראות 'עמילנים', מפורקות במערכת העיכול ליחידות בודדות של גלוקוז, כלומר סוכר. לכן גם צריכה מרובה של בצקים ודגנים לאורך שנים, לצד החיבה היתרה למתוקים, מעודדת סוכרת מבוגרים.

טעות זו היא גם אחד הבסיסים לעובדה שהתופעה עדיין כה נפוצה, למרות קלות הטיפול בה; החולים המאובחנים עושים כמיטב יכולתם להפחית במתוקים, אך עדיין מרבים באכילת לחמים, דגנים ואף עוגות, כל עוד הן ממותקות בממתיקים מלאכותיים ואולם כל אלו ממלאים את דמם בגלוקוז, הממשיך לצוף בכלי הדם ולגרום לנזקים.

הפחמימות ה'מלאות'; קמח מלא, דגנים מלאים ומוצריהם, אינם מעודדים הופעת הסוכרת, אך בהימצאה גם הם מפריעים לריפוי; אמנם אינם גורמים לתנודתיות של רמות גלוקוז ואינסולין, עקב פירוקם האיטי במערכת העיכול, אך הם עדיין מספקים את כמות גדולה של גלוקוז.

 

"בלי פחמימות?? תני לחיות!"

 סיבה נוספת לכך שסוכרת המבוגרים עדיין כה נפוצה, היא חשש החולים משינוי התפריט; מנגנונים הישרדותיים של הגוף גורמים לפחמימות להיראות כמזון האטרקטיבי ביותר, עד כדי התמכרות. למעשה, הופעת הסוכרת היא תוצאת ההתמכרות, בדיוק כפי שבעיות בדרכי הנשימה הן תוצאה של עישון סיגריות.

כאשר אדם מקבל את הבשורה שעליו להפחית בפחמימות הוא מגיב בדכאון, בתחושה שלא נותר לו יותר מה לאכול, ש'לוקחים ממנו' את מזונותיו האהובים ואף את המקור לשמחת החיים! נקודת מבט זו מקשה מאוד על הסוכרתיים לשנות הרגלים, והם נמצאים במלחמה תמידית כילדים שמגניבים ממתקים.

לכן חשוב מאוד ללוקים בסוכרת מסוג 2 להתוודע למזונות ולמתכונים חדשים; קטניות, ירקות, מזון מהחי במידה הנכונה, אגוזים ושקדים, יכולים להוות תפריט עשיר ומספק מאין כמוהו בהימצא המתכונים המתאימים. אלו מצויים בשפע ברשת האינטרנט ואצל היועצים התזונתיים. הסוכרתיים המטופלים בדרך זו מתרגלים במהרה לתפריט החדש והעשיר ואף מודים שהוא תורם לתחושה טובה כללית.

 

הטיפול הטבעי בסוכרת מבוגרים

הטיפול הטבעי בסוכרת מבוגרים פועל לשיקום כלל מערכות הגוף ובפרט תהליך חילוף החומרים, באמצעות תזונה נכונה, פעילות גופנית ומעט תוספים טבעיים. התהליך מבוצע בליווי ויידוע של הרופא המטפל, והמטופל אף נדרש לעבור בדיקות דם חוזרות בכל שלושה חודשים.

הטיפול כולל הפחתה משמעותית בצריכת הפחמימות מכל הסוגים, איזון כללי של התפריט ומציאת פתרונות לתזונה חלופית. לצד התזונה מותווים למטופל מספר תוספים טבעיים והוא מתבקש לעסוק בקביעות בפעילות גופנית לפי העדפתו. התהליך גורם גם להרזיה טבעית. לאחר הטיפול יש לשמור על תפריט מאוזן, אך גם ניתן לאפשר חריגות באירועים.

בסוכרתיים שאינם זקוקים לאינסולין, תופעות המחלה נעלמות ברוב המקרים תוך שלושה עד שישה חודשים. לאחר תחילת הזרקות אינסולין לא ניתן יותר להפוך את התהליך, אך טיפול טבעי משקם את כלי הדם, מונע החמרה, מסלק תופעות לוואי ומעלה את איכות החיים.

 

לבריאות!

 

מרווה ארז, נטורופתית


מדריכה לחיים בריאים ומאושרים


www.gufnefesh.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב