דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתן לחלק את העולם לשניים: אוהבי מוח ואוהבי הנאה 

מאת    [ 13/10/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2323 פעמים ]

ניתן לחלק את העולם לשניים: אוהבי מוח ואוהבי הנאה  

 

 

אוהבי מוח

 

אוהבי מוח הם אנשים שבוחרים ללכת בדרך מעשית ורצינית לחיים. הם משקיעים, בונים, אחראיים מאוד וכתוצאה מכך - גם משגשגים. אוהבי מוח הם אנשים שמגיעים לתוצאות, שמקריבים את זמנם ואת מרצם למען המטרות שלהם, מתמידים, משלמים את המחיר אבל מגיעים לתוצאות הסופיות.

 

אוהבי מוח אינם פועלים בצורה של גחמות או אימפולסיביות אלא בצורה מושכלת, מחושבת, מתוכננת מראש, סבלנית ויסודית. כתוצאה מכך הם מקבלים את התמורה המלאה וחייהם הופכים להיות טובים ובטוחים.

 

 

 

אחריות, שגשוג ויציבות

 

מהי המשמעות של "אוהבי המוח". אוהבי מוח פשוט אוהבים את השכל, את ההיגיון, את החשיבה, את הראש. הם מבינים שהראש יכול להביא אותם אל פסגות ואל הצלחות שלא יאומנו.

 

הבטן וההנאות אינם במקום הראשון אצלם. במקום הראשון הם שמים תמיד את החשיבה, את התכנון, את ההבנה ואת הלוגיקה של החיים. רק אחרי זה הם יתפנו להנאה, אבל קודם כל עבודה, סדר, אחריות, מקצוענות, ניקיון, השקעה והתמדה.    

 

 

 

אוהבי הנאה

 

אוהבי הנאה הם אנשים שבוחרים ללכת בדרך הפתלתלה והבעייתית של הנאות החיים. זהו שביל מטורף ורצוף כיופים שבסופו בדרך כלל ניצבת תהום עמוקה, שחורה ונוראית.

 

אוהבי הנאה מתקשים לעמוד בפני פיתויים. ברגע שפיתוי מגיע - הם שוכחים הכל ומייד רצים להשיג אותו. הם שמים את האוכל, את המין, את הרכב היפה או את החופשה המפנקת לפני כל דבר אחר. המשמעת, התוכנית והסדר - מהם והלאה. 

 

 

 

בלבול, רעבתנות וחוסר כל

 

אצל אוהבי ההנאה ישנו בלבול נפשי מובנה וקבוע באישיותם. ישנו רעב גדול. ותמיד ישנה תחושה של חוסר כל. בגלל שאוהבי הנאה אינם חושבים על יום המחר, אינם מתכננים, פועלים בצורה אימפולסיבית ולא מחושבת - הם תמיד מתעוררים רק אחרי שהספינה התחילה לשקוע.

 

קשה להם להתמיד, קשה להם לדחות סיפוקים, קשה להם לתכנן כמה צעדים קדימה, קשה להם לוותר על עוד הנאה קטנה ועוד ביס, קשה להם לעמוד בפיתויים, ולכן גם קשה להם בחיים.

 

 

 

כיצד תזהו אוהבי הנאה וכיצד תזהו אוהבי מוח

 

זה מאוד פשוט לזהות אוהבי מוח ואוהבי הנאה. אוהבי מוח הם בדרך כלל אנשים נשואים, שמרנים ומבוססים מבחינה כלכלית. אוהבי הנאה הם בדרך כלל רווקים או גרושים שמצבם הכלכלי הוא בדרך כלל בכי רע.

 

ייתכן מצב, שבו אדם מסויים יהיה אוהב הנאה בתחום הקריירה (ואז מצבו הכלכלי יהיה תמיד בכי רע) אבל בתחום הזוגיות הוא דווקא יהיה חובב מוח (ואז הוא יהיה נשוי שנים רבות לאותה אישה). וכמובן יכול להיות מצב הפוך, שבתחום הקריירה הוא יהיה חובב מוח (ויקים אימפריה משגשגת מבחינה כלכלית) ובתחום הזוגי הוא יהיה דווקא חובב הנאה (ואז הוא יהיה גרוש ומסובך עד הראש עם כמה ילדים מכמה נשים).

 

 

וטיפ לסיום: אוהבי המוח הם הנמלים הקטנות של החיים. אוהבי ההנאה הם החרגולים שרוקדים כל הקיץ ואחר כך בוכים כל החורף.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב