דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכסף מת - יחי הברטר החדש, מאז ועד עולם - המולטי ברטר 

מאת    [ 10/10/2011 ]

מילים במאמר: 718   [ נצפה 2809 פעמים ]

הכסף מת – יחי המולטי ברטר

ההשפעות של ההתפתחויות הגלובליות של השנים האחרונות וכנראה גם בשנים הבאות, הביאו גם  לשינויים  מקומיים, הקטנת מסגרות האשראי, קיטון בביקושים, קושי בביצוע מכירות ללקוחות חדשים, שימור לקוחות ועוד. זה הזמן להשתמש בשיטה הישנה הטובה והבטוחה של הגדלת אפשרויות הצריכה וחסכון בהוצאות – הברטר. אני יודע מה אתה חושב ! הברטר הוא חסר תועלת. אבל האם יתכן שאתה טועה - לידיעתך חלק משמעותי של הסחר העולמי בסחורות ושירותים מתבצע על בסיס שיטת הברטר הקלאסית. אחת הסיבות היא שבשיטה זו מתבצעת בפועל הגנה של הסוחרים מפני תנודות שערי מטבע.  אחת הדוגמאות הידועות היא שחברת פפסי קולה החליפה  את התמורה הכספית בגין הסחורה שסיפקה לרוסיה בוודקה (למעשה עקב עסקה זו נכנסה החברה לתחום האלכוהול), עסקת הברטר הגדולה בעולם התרחשה לפני כשנתיים כאשר סין הסכימה לבנות סכר מים ענקי עבור ממשלת קונגו בתמורה לאספקת חומרי קובלט ובדיל בעסקה שהוערכה בכ 6 מיליארד לירות סטרלינג. ערב הסעודית ןאיראן הסכימו להחליף עם פקיסטאן ותאילנד נפט במזון. גם בישראל פורסמה לאחרונה עסקת ברטר בה חברת שלמה SIXT וחברת פרטנר החליפו מכוניות בתמורה למכשירים סלולרים ודקות אוויר בעסקה של כ 15 מיליון ש"ח. לאור מקרים כאלו ועוד רבים אחרים הכריז לאחרונה הירחון האמריקאי  The Wall Street Journal  "שהברטר הינו הכלי החזק והטוב ביותר לשימור כסף וחיזוק איתנותו הפיננסית של כל עסק" העריכו כי אנו נמצאים בתחילת עידן הזהב של הברטר, דווח כי בארה"ב בלבד חלה בשנתיים האחרונות עליה דרמטית של כמות עסקים המשתמשים בשיטת הברטר לקידום המכירות והקטנת ההוצאות, כמו גם ההיקף הממוצע של העסקאות עצמן עלה בשיעור ניכר. בארה"ב בלבד יש כ 600,000 עסקים המשתמשים בברטר לעומת כ 450,000 לפני כשנתיים. ברשימת ה FORTUNE 500 כ 65% מהחברות מבצעות עסקאות בברטר.

למרות דוגמאות אלו ועוד רבות אחרות אשר קורות מידי יום בין חברות בכל רחבי העולם תהה זו מצגת מטעה להכריז שהברטר הוא אמצעי תדיר ומוצלח בין שני צדדים ברוב המקרים הברטר הדו צדדי מסתיים עוד לפני שהתחיל עקב שני מכשלות: לא תמיד יש הסכמה בין הצדדים על שווי השרות או הסחורה המוחלפים ולא תמיד יש לכל צד את מה שהצד השני צריך. על מנת לעקוף בעיות אלו התפתחה שיטה נוספת הברטר רב משתתפים או המולטי ברטר. כעת בעזרת האינטרנט ומחשוב מתקדם אפשר לבצע ברטר בצורה קלה ונגישה הרבה יותר: רשת עסקית של חברים בה כל משתתף מסכים למכור ולרכוש בעזרת סחורות ושירותים: חבר מוכר שירות/מוצר ובתמורה מקבל מטבע וירטואלי בו הוא משתמש על מנת לרכוש שירות/מוצר לו הוא זקוק, הכל ללא שימוש בכסף וללא תלות במי שרכש ממך.

פעילות המולטי ברטר מאפשרת לעסק הקטן והבינוני לבצע רכישות אשר לא היו מתבצעות בלעדיו, עסקים לא היו מוצעים כסף לבצע פעילויות הכרחיות להרחבת פעילותם עקב בעיות בתזרים המזומנים, מגבלות מסגרות אשראי או פשוט חוסר יכולת לשלם מהפעילות הקיימת שלהם עבור צרכים אלו. במולטי ברטר אתה מרחיב את מעגל הלקוחות חדשים שלך, משמר לקוחות קיימים, מגדיל מכירות, מוכר את המלאי האיטי שלך או המלאי המת בערכו המלא, מנצל את המלאי המתכלה שלך ועוד, פעולות אלו יתבצעו  בעזרת החנות הוירטואלית אותה תקבל מחברת המולטי ברטר (ללא עלות), כל זאת לצד החלפת הוצאת מזומנים בפעילות השוטפת ברכישות במטבע הוירטואלי אותו קיבלת על ידי פעילות המכירה השונות או קו האשראי אותו קיבלת ללא נתינת בטחונות או תשלום ריבית בגינו.   

 פעילות המולטי ברטר תביא לרווח גבוה משמעותית לעומת פעילותך היום:

פעילות עם מולטי ברטר 

 

פעילות ללא מולטי ברטר

 דו"ח רווח והפסד

1,000,000

 

1,000,000

הכנסות רגילות

100,000

 

 

הכנסות בברטר שקל

1,100,000

 

1,000,000

סה"כ מכירות

540,000

 

500,000

עלות המכר

560,000

 

500,000

רווח גולמי

230,000

 

230,000

הוצאות קבועות

100,000

 

200,000

הוצאות משתנות רגילות

100,000

 

0

הוצאות משתנות בברטר

9,000

 

 

עמלת ברטר

439,000

 

430,000

סה"כ הוצאות

121,000

 

70,000

רווח תפעולי

 

 

 

 

73%

 

 

גידול ברווח

51,000

 

 

יתרה בבנק +

 הסבר לטבלה: ההנחות בהן השתמשנו הן כי היקף המכירות בברטר יהווה כ 10% מההכנסות ולכן גם היקף ההוצאות בברטר יהיה זהה – 100,000. עלות המכר הינה 50%, עמלת הברטר 4.5%. על פי הדוגמא אנו רואים כי הרווח התפעולי עלה בכ 73% ובחשבון הבנק התווספו עשרות אלפי ש"ח. בתזרים המזומנים חלה גם תפנית חיובית, בדוגמא השתמשו ב 100,000 ברטר שקל להוצאות שקודם לכן השתמשו בש"ח במקום בברטר שקל. השורה התחתונה ברורה: חייבים להשתמש במולטי ברטר על מנת להיות במקום בו אנו רוצים להיות בו. נאמר על ידי אחד הכלכלנים המובילים בעולם:  "אם אתה שואף לשנות את התוצאות העסקיות שלך כדאי שתנקוט בדרכי פעולה חדשות".  המולטי ברטר הוא בדיוק שינוי כזה.

 

לקראת השנה החדשה אנו מציעים לך דרך חדשה לעסק שלך


העלנו סרטון קצרצר המתאר את פעילות  B2BARTER


קבל חנות וירטואלית בחינם  וקו אשראי ללא בטחונות


שיעזרו לך להגדיל את פעילותך העסקית וחסכון בהוצאות


לקראת השנה החדשה: רישום בחינם, הנחה של 20% בעמלות


לתקופה מוגבלת   ב  www.B2Barter.co.il


שנה טובה,


תשע"ב – תהה  שנת עסקים בברטר


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב