דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרכזיות VOIP 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 2679 פעמים ]

מרכזיות VOIP מבוססות על תקשורת על גבי רשת האינטרנט. מדובר במערכות IP מתקדמות בעלות יתרונות מרובים כגון: גמישות יכולות ניהול מתקדמות וכמובן היתרון החשוב מכול - המחיר.

לכל מרכזיית VOIP יש מגוון תכונות בסיסיות בדומה למערכות הישנות כגון ניתוב שיחות, ליקוט שיחות, ניהול תורים (ACD) ודואר קולי.

ההבדל בין מרכזיות IP הפועלות על טכנולוגיות VOIP ובין המרכזיות הישנות (מרכזיות TDM ), הוא הדרך בה עובר המידע. במקרה של מרכזיות VOIP ישנו שימוש במידע דיגיטאלי על מנת לאפשר את השיחות, המידע הדיגיטאלי הזה יכול לעבור ממקום למקום באמצעות פרוטוקול תקשורת TCP-IP.

ובמילים פשוטות, מרכזיות VOIP הופכות את הצליל למידע דיגיטאלי ואחר כך לצליל האנלוגי אותו אנחנו מכירים והאוזן האנושית יודעת לזהות.

סוגי מערכות VOIP

כיום ישנם 2 סוגים של מערכות VOIP:


    • מרכזיית IP Pure
    • מרכזיית Hybrid

שתי סוגי המערכות הופכות מידע לדיגיטאלי ואחר כך לאנלוגי ההבדל בין שתיהן הוא בתהליך ההמרה המתבצע באופן שונה ובנקודת הזמן בה תהליך ההמרה מתבצע.

מרכזיות IP Pure אלו מרכזיות מתקדמות אשר מופעלות על ידי שלוחות IP בלבד. אלו מערכות מתקדמות בעלות תכונות ייחודיות הנותנות מענה במידה ומזוהה הצורך להגדלת המערכת עקב צמיחת הארגון.

לעומתן, מרכזיות VOIP מהסוג השני הנקראות מרכזיות Hybrid  הן מרכזיות TDM  (מרכזיות מהסוג הישן) שעוברות תהליך התאמה למרכזיות voip על ידי הוספת כרטיס חיבור לרשת.

אחד היתרונות הבולטים במעבר למרכזיות IP הוא החיסכון בעלויות - כל השיחות מועברות על גבי רשת האינטרנט ומכאן נולד היתרון הכלכלי.

יעילות המערכת גבוהה מאד

המרכזיות מאפשרות הקלטת כל השיחות מזהות את מקור השיחה ויכולות להקליט את תוכן השיחה אם תבחרו בכך. עוד יתרון ניהולי הוא יכולת שליפת הנתונים, המערכות מאפשרות שליפת נתונים מהירה מהעבר, זהו יתרון משמעותי ויעיל עבור ארגונים גדולים העוסקים במתן שירות לקוחות על ידי נציגי מכירות.

עוד יתרון שיכול להיות מתורגם לכסף בארגונים הנותנים מענה על ידי שיחות טלפון, הוא יכולת גבייה מדויקת. במערכות מסוג זה ניתן ליצור לכל לקוח כרטיס לקוח משלו ולחייב באופן ספציפי עבור שיחות שהתקיימו עבור לקוח.

יתרון נוסף של מערכות VOIP הוא חיבור מקדם למורי קצה כגון טלפונים סלולאריים, מחשבים ניידים ומחשבים נייחים.

אבל, וכמו תמיד יש אבל, יש נקודת תורפה, או שמא יהיה ראוי לקרוא לילד בשמו - יש חסרון. החיסרון הוא ממש כמו היתרון (שהרי לכל מטבע יש שני צדדים) החיסרון הוא במחיר. עלות ההתקנה הראשונית של מרכזיית VOIP היא עלות יקרה, אך כמו בנהיגה בה מומלץ להסתכל קדימה למרחק, גם כאן יש מקום להסתכל קדימה ולשקול את כל המרכיבים לטווח ארוך. אומנם העלות הראשונית היא יקרה אך בטווח הארוך אנו עדים לחיסכון משמעותי בעלויות ועלייה ביעילות גורמים אותם ניתן בקלות להמיר בטווח הארוך לרווח. תחשבו על זה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב