דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם 7 העקרונות להצלחת כל מיזם כלכלי? 

מאת    [ 09/10/2011 ]

מילים במאמר: 625   [ נצפה 2548 פעמים ]

מהם 7 העקרונות להצלחת כל מיזם כלכלי?

 

 

1 • תשוקה

 

המנוע האמיתי של כל מיזם כלכלי מוצלח הוא מניע פנימי עמוק, שנמדד על פי מידת התשוקה והזיק בעיניים שהוא מעורר בנו. תשוקה עזה לממש ולהגשים רעיון מסויים היא המפתח לכל הצלחה. אם רעיון או תחום מסויים אינו מעורר בנו תשוקה עזה, סקרנות, עניין והזדהות - לא נוכל להצליח בו ועדיף שנחפש לעצמנו תחום אחר או רעיון אחר שמעורר אותנו, מזיז את ליבנו ומצית את דימיוננו.

 

 

 

2 • עבודה

 

מי שלא אוהב לעבוד קשה - שלא ייכנס למיזם כלכלי. אב, הצלחת כל מיזם כלכלי אינה תלויה רק בעבודה קשה ומאומצת אלא הסוד העמוק של ההצלחה הוא היכולת ממש להינות מעבודה קשה ולאהוב את הקושי. אנשים שהצליחו להרים מיזמים מצליחים הם אנשים שעבדו קשה מאוד, "קרעו את התחת" אבל נהנו מכל רגע. ההנאה מהמאמץ, להבדיל מהניסיון הנואש של הרבה אנשים לעשות הכל כדי לא להתאמץ, היא אחד העקרונות העמוקים המבטיחים הצלחה. העולם הוא מקום שמתגמל עבור עבודה קשה, מעמיקה, יסודית וחסרת פשרות שמניבה הנאה בפני עצמה.   

 

 

 

3 • אימון

 

אימון הוא הדרך שבה אנו רוכשים מיומנות. אין שום דרך בעולם לרכוש ולהפנים בצורה מצויינת מיומנות כלשהי חוץ מאימון שיטתי ולאורך שנים. רוב האנשים שאינם מצליחים להתמקצע ולהפוך להיות באמת טובים במה שהם עושים הם פשוט אנשים שלא היו מוכנים להתאמן מספיק זמן במה שהם עושים וכתוצאה מכך הם ויתרו ופנו לכיוונים אחרים. צריך להיות מאוד מיומן במה שאתם עושים כדי להצליח, וכדי להיות מאוד מיומן יש להתאמן לאורך תקופה ארוכה של זמן. ברוס לי, אומן הקראטה הנודע, אמר פעם: "אני לא חושש מלוחם קראטה שיודע עשרת אלפים תנוחות קרב. אני חושש מלוחם קראטה שהתאמן עשרת אלפים פעמים על תנוחת קרב אחת".

 

 

 

4 • כוח

 

להרים מיזם כלכלי או עסק משגשג זה בעצם סוג של מסע פנימי. במסע הזה ישנן עליות ומורדות, ישנם רגעי שפל ורגעי הצלחה. הסוד האמיתי להצליח טמון ביכולת שלנו להפגין את הכוח הדרוש כאשר הספקות והחששות עולים בכל כוחם. הכוח לדחוף את העגלה גם כשהדברים נראים עגומים למדי, גם כשהעלייה תלולה לפתע, גם כשיש מכשול שנראה בלתי עביר - שם נמדדת יכולת ההצלחה של האדם. אדם שיש לו מספיק כוח להתנגד לחששות ולספקות העצמיים הגדולים ביותר שלו - יצליח.

 

 

 

5 • שירות

 

כל מיזם כלכלי נועד לשרת אנשים בצורה כלשהי. שירות הוא אחד הסודות הגדולים של ההצלחה הכלכלית. ללא ההכרה שכל מיזם הוא לא יותר ולא פחות מאשר שירות, וללא הבנה מעמיקה שהצרכנים אמורים לקבל את השירות הטוב ביותר - לא ניתן להצליח. שירות אינו רק תמורה אלא זכות. מי שנהנה לשרת אחרים, מי שמחשיב את השירות לאחרים כהנאה, מי שליבו מתרחב מלעשות טוב לאחרים ומי שהחליט לתת לאחרים ערך של ממש ולא שירות חלול או נחות - יצליח.

 

 

 

6 • רעיון טוב

 

רעיון טוב הוא רעיון פשוט, משהו שאנשים באמת צריכים, רוצים או מוכנים לשלם בשבילו כדי לקבל אותו. מאחורי כל הצלחה כלכלית עומד סוג של רעיון טוב או טוב מאוד. לעיתים זה לוקח זמן למצוא את הרעיון הטוב. לעיתים מגיעים אליו במקרה, ברגע של הברקה. לעיתים משכללים את הרעיון במשך שנים עד שהוא בשל. אבל רעיון טוב הוא חלק קריטי מהצלחה.

 

 

 

7 • התעלמות

 

לא ניתן לממש הצלחה עד הסוף ולהגיע לקו הגמר המיוחל אם לא יודעים להתעלם מכישלונות ופשוט להדחיק אותם מהזיכרון. מיזם כלכלי כרוך גם בהתנגדויות של אחרים, בהשמצות, בניסיונות הרס ולעיתים אף במלחמות עם גורמים שונים. לא פעם יגיעו אנשים שינסו להוריד לכם את הרוח מהמפרשים, אנשים שיבוזו לכם, אנשים שיצחקו עליכם, אנשים שעלולים לגרום לכם להפסיק. רק יכולת התעלמות תאפשר לכם להמשיך קדימה כאילו כלום לא קרה. רק יכולת הדחקה תאפשר לכם להשכיח מעצמכם את הכישלונות המבישים ביותר שיקרו לכם במהלך הדרך. התעלמות והדחקה הם התכונות שיגרמו לכם להמשיך ולפתוח את הלב, להמשיך ולהיות טובים, להמשיך ולהאמין  - חרף ולמרות אירועים לא נעימים בדרך. 

 

 

וטיפ לסיום: הצלחה היא יותר עניין מדעי ממה שאנשים מסוגלים לתאר לעצמם. מעבר לכך, מזל אף פעם לא הזיק להצלחה של מיזם כלכלי.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב