דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שמנים ארומאטיים והאפקט המרפא שלהם 

מאת    [ 29/10/2007 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 3069 פעמים ]

ארומתראפיה פירושה: טיפול בריח.
לשמנים הארומאטיים יש תכונות נפלאות היכולות לעזור לנו לרפא את עצמנו ולשמור על בריאותנו בדרך טבעית ופשוטה. את השמנים ממצים מזיקוק שמן מ:העלים, הפרחים או משרף הצמח.השמנים הארומאטיים מהווים את מערכת החיסון של הצמח: הם מגנים עליו מפני מחלות ומזיקים. הם מכילים בתוכם עושר רב של מאות חומרים פעילים, טהורים וטבעיים המשפיעים על בריאות העור, הגוף ,הנפש והרוח:חלק גדול מהשמנים המשמשים לטיפול בבעיות פיזיות, הם בעלי אפקט מרפא רב גם במישור הרגשי והנפשי. לכל שמן- תכונות שונות. הם מעודדים את כוחות הריפוי הטבעיים שבאדם ומאזנים את הגוף והנפש.השימושים בשמנים רב:הם מסייעים ל:שיפור זרימת דם, חידוש ושיקום תאי עור, בניית קולגן,האטת הזדקנות העור,לבישום , טיפוח הגוף, להקלת וריפוי תחלואים כמו:כאבי ראש, שרירים תפוסים, דלקות בשרירים, הורדת לחץ דם, עצירות, פטריות, טיפול בכינים ,כאבי אוזניים, כאבי גב, דכאון, כאבי ראש,פצעי בגרות, כאבי מחזור,דליות ברגליים, כוויות, עקיצות, כאבי ברכיים, דלקות פרקים,הרגעה ושלווה,המרצה, הצטננות, ריכוז,כאבי בטן, קדחת השחת, פצעים, צלקות טריות וישנות,סימנים כחולים,טחורים, פסוריאזיס,כאבים ולמטרות רבות אחרות.
לכל שמן -קשת ריפוי רחבה במישורים שונים. לדוגמה: שמן אתרי קמומיל: אנטי דלקתי חזק, מרגיע את הנפש, מרחיב כלי דם(אנטי-ספזמודי), מרגיע כאבים, טוב לבעיות בקיבה ועוד...
את תערובות השמנים רוקחים על- פי הבעיות הספציפיות של כל מטופל.חלק מהתערובות הן למריחה מקומית על העור, חלקן מטפטפים במבער , חלקן מטפטפים באמבט וחלקן לבליעה- תלוי במקרה הספציפי.
והנה כמה טיפים לשימוש בשמנים והאפקט המרפא שלהם:
לבנדר: שמן חובה בכל בית: יעיל מאוד בטיפול בכוויות וצריבות, מונע הווצרות צלקות, אנטיביוטיקה טבעית, תורם להגלדת פצעים ולהחלמתם,מחדש תאי עור, ממריץ את מחזור הדם,ועוד.אופן השימוש:טיפה על המקום הפגוע 4 פעמים ביום.
עץ-התה:מחטא, אנטי ויראלי, אנטי בקטריאלי, אנטי פטרייתי, מצוין לכוויות שמש, פצעי בגרות, אפטות בפה ועוד.לטפטף טיפה ישירות על המקום הפגוע.
מנטה:מעולה להצטננויות- לטפטף טיפה על הכרית לפני השינה או על דש הפיג'מה. לחיזוק מערכת הנשימה ולמחזוריותה, לטיפול בבעיות עיכול, נפיחות וגזים,ריח רע מהפה, שפעת, נזלת, דליות ברגליים, כאבי ראש ומיגרנות, ראומטיזם, עייפות ועוד.
קמומיל:מצוין למצבי עצבנות , נדודי שינה-לטפטף שתי טיפות על הכרית, אנטי בקטריאלי, מחטא ונוגד זהומים,אנטי דלקתי חזק, לדלקות פרקים, כאבי ראש,אסטמה, שלשול, נקעים, מתח נפשי, מועקה, משכך כאבים, ועוד.
אקליפטוס:אנטי דלקתי, משתן, מחטא, מרגיע כאבים, אנטי ויראלי, לטיפול בשיעולים והתקררויות-לטפטף על דש הבגד טיפה בכל צד. יעיל ל:דלקות בדרכי שתן, סכרת, כוויות שמש, דוחה חרקים ועוד.

אין להכין תערובות ללא ידע מוסמך ויסודי בנושא -זה יכול להיות מסוכן מאוד משום שהשמנים הארומאטיים הם חומרים מאוד מרוכזים.
דורית מאיר-דיאטנית, נטורופתית ומומחית לטיפולי פנים בקוסמטיקה טבעית, מטפלת מוסמכת ב: צמחי מרפא, פרחי באך ושמנים ארומאטיים, מנחת סדנאות להרזייה ותזונה נבונה ל:ילדים, נוער ומבוגרים, מאמנת אישית COACHING להרזייה. מטפלת בקליניקה יפה בהוד השרון ובכפר סבא.
טלפון: 097444715, 0544266880, כתובת האתר:
WWW.DORIT-MEIR.COM



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב