דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסיכומטרי בזמן בית ספר 

מאת    [ 05/10/2011 ]

מילים במאמר: 326   [ נצפה 2333 פעמים ]

לאחרונה נראה כי חל גידול מסוים בקרב אלה המבקשים לעשות מבחן פסיכומטרי עוד בבית הספר התיכון. לא ברור אם המגמה החלה לצבור תאוצה בשל הבנת התלמידים את העולם התחרותי שהתפתח עם השנים או שאולי זה דווקא בשל לחץ שמופעל מצד ההורים, אבל בשורה התחתונה עושים מכוני הפסיכומטרי התאמות שונות למגוון קורסי פסיכומטרי על מנת שאלו יתאימו גם לשעות ולקצב ולעיתים אף מוזילים מחירים, שתלמידי התיכון יוכלו להשתלב בקורס.

כמובן שכמו לכל דבר בחיים, גם להחלטה זו יש שני צדדים. לצד הסיבות הרבות להקדים את מועד קיום המבחן, ולו בשל השימוש במבחן הראשון כסוג של תירגול לזה שיקחו אחרי הצבא, ישנם כמה סיבות לחשוב אם זה מתאים לכולם להתיישב ולהקדיש זמן לקורס פסיכומטרי.  אחד הדברים הראשונים שתבדקו לפני קבלת החלטה הוא אם יש לכם בכלל זמן. כן זמן. האם בכל ההמולה של השנה האחרונה בבית הספר יהיה לכם את השעות השבועיות הרבות הנדרשות על מנת לצלוח את הפסיכומטרי.

שיקול נוסף יהיו הבגרויות שלכם. עד כמה אתם מסתדרים טוב עם חומר הלימודים הקיים והאם אתם בנויים לעוד מעמסה לימודית שכזו. בכלל ההתמודדות שלכם עם העומס הינה שיקול מפתח בהחלטה על התחלת קורס פסיכומטרי. אני זוכר את עצמי בזמן התיכון ומנסה לחשוב אם הייתי מצליח לעמוד בזה, ובאיזה מקום אני חושב שדווקא הייתי עומד בזה יפה.

בשנים האחרונות עלו מספר הצעות אצל קברניטי משרד החינוך בדבר הכנסת תוכנית לימודים מסויימת לפסיכומטרי כבר בתיכון. בשל שיקולים כאלה ואחרים התוכנית התקבלה בחלקה ונכון להיום יש מספר מצומצם של בתי ספר תיכוניים המשלבים בתוכנית הלימודים שלהם שיעורים לפסיכומטרי. יעילות הלימוד בתיכון עדיין לא ברורה, לפחות באופן רשמי. אך מהיכרות אישית שלי עם מספר תלמידים אשר ביצעו את הקורס הפסיכומטרי בתיכון, נראה כי הרעיון חיובי בסך הכל. לחלקם הספיק הציון בתיכון על מנת להתקבל למקצועות אותם רצו ללמוד באוניברסיטה, והדבר חסך להם זמן יקר אחרי הצבא. ישנם גם כאלה אשר לא הסתפקו בציון שקיבלו בזמן בית הספר אך ניגשו שוב ובשל כך שכבר הכירו את המבחן, הוציאו ציונים טובים יותר ודיווחו כי העובדה שזוהי הפעם השנייה בה הם נבחנים עזרה להם מאוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב