דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המדריך לקניית דירה ראשונה 

מאת    [ 03/10/2011 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2458 פעמים ]

הרגע התחתנתם? ילד ראשון? אתם בטוח רוצים כבר לצאת מהדירה השכורה לחיים עצמאיים באמת, עם דירה משלכם. אבל איך עושים את זה? איך מוצאים דירה ומה צריך לבדוק?

רוב האנשים גרים בדירות שכורות במשך שנים. דבר זה אינו מפתיע לאור היתרונות הרבים של שכירת דירה: אפשר לעבור דירה במהירות ובקלות ללא צורך להתמודד עם שיפוצים או עם שכנים בעייתיים, אפשר להתגורר בדירות מרוהטות ועל ידי כך לחסוך בעלויות הכרוכות ברכישת דיור ובהובלות. בנוסף, בעל הנכס הוא זה שצריך לדאוג לתיקונים כגון הצפות, בעיות צנרת וכו'. כמובן שלא כל הדירות באות מרוהטות, אבל אז תמיד אפשר לחפש ריהוט יד שניה בלוחות השונים באינטרנט.

עם זאת, שכירת דירה סובלת גם מלא מעט חסרונות: הדירות בדרך כלל לא משופצות, קשה לערוך בהן שינויים ולהתאים אותן לצרכי המגורים הייחודיים שלכם. בנוסף, מעבר דירות תכוף מקשה על תחושת יציבות. היתרונות של קניית דירה הם לא מעטים: הדירה בבעלותכם ולא בבעלות בעל בית קפריזי שעשוי להעלות את שכר הדירה עם כל חידוש חוזה (ראו המחאה החברתית שפרצה בעקבות עליית מחירי הדיור), בידכם החופש לעצב את הדירה לפי רצונכם, זאת ועוד, מדובר בנכס משמעותי שסביר שערכו יעלה עם השנים.

אחד החסרונות המשמעותים שבשכירת דירה הוא הצורך ביציבות, צורך המתחזק עם הקמת המשפחה. כך, בשלב בו מצטרפים ילדים למשפחה, אנשים רבים שוקלים לעזוב את הדירות השכורות ולרכוש דירה משלהם. קניית דירה, כמובן, אינה עניין של מה בכך. קודם, יש למצוא את הדירה המתאימה במסגרת התקציב, וכן לקחת בחשבון את סביבת המגורים. כשמחפשים דירה לקנייה, חשוב לבדוק את סביבת המגורים בקפדנות יתרה מאשר כשמחפשים לשכור דירה, זאת על ידי שיטוט באזור בשעות שונות, התייעצות עם שכנים ומכרים. מומלץ גם לבדוק פרטים על חנייה לרכב פרטי, תחבורה ציבורית באיזור וכדומה.  

כשניגשים לקנות דירה, עלינו לברר אם יש לנו את הסכום הדרוש לקניית הנכס. אם לא, נצטרך לקחת משכנתא, וכן לברר בבנקים למשכנתאות מה התנאים המוצעים לקבלת משכנתא. אפשר להיעזר ביועצי משכנתאות שתפקידם לערוך את הבירורים במקומכם. כמובן שלפני חתימת החוזה על קניית הדירה חשוב לבדוק את הנכס: מי הבעלים הרשום בטאבו? האם הדירה נבנתה עם היתר? האם יש עליה צו משפטי כלשהו? לשם כך, כדאי להיעזר בעורך דין.

תהליך קניית הדירה הוא תהליך ארוך, שיכול לקחת חודשים רבים ולפעמים כמה שנים. אבל בסופו של דבר, מטרתו של תהליך זה הוא לשפר את איכות חייכם ולהפוך אתכם מדיירים בדירות שכורות לבעלי בית המתגוררים בדירה שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב