דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ידעתם שגאווה זה בעצם דימוי עצמי נמוך? 

מאת    [ 27/09/2011 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 2487 פעמים ]

ילדים קטנים לעולם אינם נגועים בגאווה. ילדים קטנים הם טבעיים, מהותיים עם דימוי עצמי תקין.

גאווה מתחילה להתפתח כאשר האדם מנסה בכל כוחו לשמור על חשיבות עצמית. אדם המנסה לשמור על החשיבות העצמית שלו לרוב אינו חש כלל חשוב ואף להפך.

כאשר יש לי תכנים לא פתורים מהילדות שלי בתוך תת המודע שלי הם מהווים מעיין וואקום תמידי המושך אותי כל הזמן לכיוון התנהלות וצרכים של ילד קטן. בשביל לתפקד כראוי בחברה ולשמור על תדמית מקובלת היטב אני שם על עצמי משקולת של חשיבות עצמית, גאווה על מנת לא לצאת מאיזון. אני לא מסוגל לאפשר לחברה לראות שבעצם מה שאני רוצה זה שיאהבו אותי כמו שאני. בעצם מה שאני רוצה זה שיפנקו אותי, יביאו לי, יחמיאו לי ויעודדו אותי – בחוויה שלי החברה תדחה אותי וממש לא תקבל את הצרכים והרצונות הפנימיים שלי בצורה חיובית.

כאשר אני שם על עצמי את משקולת הגאווה. אני יוצר מצב בו אני מונע מאחרים להתקרב אלי באמת ולראות אותי באמת. אני לא יכול לאפשר לאף אחד להתקרב לבפנים שלי על מנת שלא יזהו מה באמת קיים בתוכי. בליל סודות ופחדים לא פתורים מהילדות.  בליל רצונות ותשוקות שלא קיבלו מענה בקטנותי, תחושות עמוקות של חוסר משמעות ועוד.

אני הופך את עצמי למעל כולם. אני מגביה את עצמי ובכך ממדר את הרגשות שלי מהסביבה, יתכן ואני נותן לכולם, מייעץ לכולם, מקשיב לכולם. יתכן ואני הופך לבעל רכוש רב וכולם מעריצים אותי או שאני בוחר לעסוק במשרה שלא מאפשרת באמת שיתקרבו אלי. כל אחד והטכניקה שלו אך המשותף לכולם הוא שאני ממליך את עצמי למלך בממלכה שלי ומונע אפשרות של קשר אינטימי וקרוב בגובה העיניים. כשווה בין שווים.

הבעיה בגאווה שבסופו של דבר אני בודד, אני לא מסוגל להיות באינטימיות ואני כל הזמן עסוק בלהשקיע אנרגיה על מנת לטפח את המשקולת ששמתי על עצמי. מפחד שאם לא אשמור עליה בסופו של דבר החלק שאותו אני כ"כ רוצה להסתיר מהעולם (ומעצמי) יתגלה ואז החברה תדחה או תנטוש אותי.

בעיה נוספת בגאווה שאני כל הזמן דרוך. אני לא מסוגל להרפות ולנוח. החיים הופכים להישרדות יומיומית ולחץ תמידי שמה יגיע עכשיו מישהו ויפגע בי. אני כל הזמן דרוך למנוע פגיעה אפשרית בי ובדימוי העצמי. שאף אחד חלילה לא יזהה מה קיים מתחת למשקולת הגאווה שהנחתי על עצמי.

אז מה עושים?

כיוון שאדם שלוקה בגאווה מנותק מחלקים רבים בתוכו, שאינו מוכן או מסוגל להיות איתם בקשר. הפתרון הוא להתחיל להתאחד עם עוד ועוד חלקים מודחקים שאיננו רוצים לראות.

ואיך עושים זאת?

אחד מהסודות העיקריים של בעל הגאווה הוא הרצונות שלו. הוא לא מסוגל לבקש. במיוחד לא מסוגל לבקש דברים רגשיים כמו פינוק. במיוחד לא דברים רגשיים שאינם מקובלים חברתית. לדג' שילטפו לו את הראש כי זה נעים לו.

אז הדרך הישירה והפשוטה ביותר היא ללמוד להתחיל לבקש. להתחיל לבקש סיוע טכני. (לדג' לעזור לי לסחוב משהו) להמשיך דברים רגשיים שיש להם מקובלות חברתית (לדג' שיכינו לי כוס שוקו חם כי כואב לי הראש) ולהמשיך בדברים אינטימיים ללא מקובלות חברתית (כמו לדגדג אותי בגב כי זה נעים לי להירדם ככה)

אז קדימה מה באמת בא לכם אבל פוחדים שידעו על זה?

תמצאו מישהו ותתחילו להתאמן בלבקש. וגם אם לא נעניתם, לא נורא...

זה בסך הכל תרגול :)

חני בורנשטיין מומחית להגשמה עצמית - יוצרת התוכנית האומץ לחיות http://www.liveyourlife.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב