דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרושה בת חמישים - יש לך סיכוי לזוגיות בפרק ב' 

מאת    [ 24/10/2007 ]

מילים במאמר: 870   [ נצפה 4077 פעמים ]

רונית, עורכת דין מצליחה ומקסימה בת חמישים, גרושה חמש שנים ואמא לשלושה ילדים בגילאי העשרה, שואלת אותנו במרירות: "תגידו את האמת, איזה סיכוי יש לי, בגילי, למצוא בן זוג ואהבה אמיתית?".

רונית מספרת על מסכת הייסורים שעברה עליה מאז הסכימה לראשונה, בחשש רב ותחת לחץ כבד מאד של חברות טובות, להכנס ל JDate ולנסות את מזלה בחיפוש זוגיות חדשה:

"בהתחלה הופתעתי לטובה ממגוון האפשרויות" היא מספרת. "בלחיצת עכבר אחת נפרסו לפני עשרות פרופילים של גברים. הסתובבתי בין התמונות, התעניינתי, הסתקרנתי, ואפילו האמנתי לכמה דקות ארוכות שאני מסוגלת להנות מעצם החיפוש".

"בביקור הראשון שלי באתר התנהגתי והרגשתי ממש כמו אנתרופולוגית. הייתי עסוקה בנסיון להבין את הז'אנר, להכיר את כללי המשחק, לחקור... לא הרגשתי איך חלף לו ערב שלם ליד המחשב... הזמן עף במהירות עצומה".

"למחרת החלטתי שאני הולכת צעד אחד קדימה ופונה ביוזמתי לגברים שמוצאים חן בעיני. פניתי לשלושה, ואת שאר הערב ביליתי בחלומות בהקיץ על מה יקרה עכשיו. לקח לי שבוע להבין את מה שהחברות שלי כינו בשם "חוקי המשחק" - מעט מאד גברים נענים לפניות. הרוב פשוט מתעלמים! אני לא מבינה איך זה יכול להיות?! הרי הם שם במטרה להכיר, בדיוק כמוני, לא?! ובכל זאת, עם הזמן למדתי על בשרי שזו המציאות: מתוך עשר פניות שאני שולחת, אקבל תשובה מאחד או שניים, לא יותר".

פער הגילאים בין נשים לגברים

"ומה עם פניות של גברים אלייך?" שאלנו את רונית. "או! על זה בדיוק רציתי לדבר איתכם" היא עונה. "נחשו באיזה גילאים הגברים שפונים אלי?...". הנהנו בעצב, יודעים מראש את התשובה: גרושה מקסימה בת חמישים לא תקבל כמעט אף פעם פניות מגברים בני גילה. אלה פונים, כמעט כולם, כמעט תמיד, לנשים צעירות מהם בעשור שנים ואף יותר. המציאות העגומה באתרי היכרויות, היא שנשים בנות חמישים יקבלו בדרך כלל הצעות ופניות מגברים בני שישים ואף למעלה מזה.

"למה זה צריך להיות ככה?!" שואלת אותנו רונית בתסכול ומרירות "איזה סיכוי יש לי בכלל במצב עניינים שכזה?".


משבר אמצע החיים

שיעור הגירושין בגילאי חמישים ומעלה הולך ועולה בשנים האחרונות, בכל העולם וגם אצלנו בישראל. אפשר למנות סיבות רבות לתופעה: העליה בתוחלת החיים, היכולת של אנשים לתפקד ולהרגיש בריאים וצעירים בגילאי החמישים, הלגיטימציה שיש היום לגירושין, בהשוואה לעבר, והדגשת הערכים של חיפוש אחר אושר ומימוש עצמי, הקן המתרוקן כשהילדים עוזבים את הבית ובני הזוג נשארים שוב לבדם לאחר שנים, ועוד ועוד.

"משבר אמצע החיים" מתעורר אצל לא מעט אנשים במחצית השניה של חייהם, כשכבר בגרו, הסתדרו כלכלית ותעסוקתית, הילדים כבר גדולים ופחות תלויים בהם, והם פנויים יותר לבדיקת סדרי העדיפויות שלהם, המשאלות והמאווים שלהם, מה פספסו במהלך חייהם וכבר לא הספיקו, ומה עדיין אפשר להשיג, אולי בהזדמנות אחרונה.

מתישהו סביב גיל החמישים, לא מעט גברים מתחילים לחשוש לגבריות שלהם. הביצועים המיניים שלהם כבר לא מרשימים כמו פעם, יש תחושה של חולשה בעוצמת התשוקה או ביכולת לממש אותה, ומתעוררות חרדות סביב הנושא המיני ורצון לשפר ולאתגר את התחום הזה. אצל חלק מהנשים, במקביל, דווקא יש ירידה באותן שנים בחשק המיני, סביב הכניסה לגיל המעבר, עם הקשיים הפיזיים המלווים אותו וההידלדלות ההורמונאלית. המתחים הללו מוסיפים עוד שמן למדורה הבוערת של משבר אמצע החיים.

לא מעט אנשים "מתעוררים" בתקופה הזו ומתחילים לשאול את עצמם מה יש להם בזוגיות ומה חסר להם. שאלות של מיניות ותשוקה, או קירבה ואינטימיות, שהוסתרו במהלך השנים מתחת לשטיח, מתעוררות לחיים במלוא עוצמתן ומתחילות להעסיק את בני הזוג. כעסים שלא דוברו במשך השנים עולים אל פני השטח, יחד עם תסכולים ואכזבות, ואיתם מגיעה גם לא פעם תחושה בהולה שאפשר עדיין "לשבור את הכלים" ולהתחיל הכל מההתחלה.


הכמיהה לשוב לקשר

באופן מפתיע (או לא) רוב הגברים והנשים שמתגרשים רוצים לשוב ולמצוא זוגיות. הגברים יצליחו במידה רבה יותר מהנשים, מאחר שפתוחות בפניהם הרבה יותר אפשרויות, מבחינת הגילאים של הנשים אליהם הם יכולים לפנות, ומבחינת מצבם הכלכלי, שבדרך כלל טוב מזה של הנשים שהיו נשואות להם. שנתון הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמד אותנו שגברים גרושים מתחתנים מחדש פי שניים יותר מאשר נשים.

אמנם לבני זוג בנישואים חוזרים יש סיכוי כפול לשוב ולהתגרש, אבל אפילו כאן יש יתרון לגברים, כי הנשים צפויות להתגרש למעלה מפי שניים כשמדובר בנישואים חוזרים.

בסיס לאופטימיות

"אז מה אתם בעצם אומרים לי?" רונית אומרת "שזה המצב ואין מה לעשות? שהסטטיסטיקה פועלת לרעתי? אולי אני צריכה לוותר על כל הסיפור הזה, לחפש לי חברות, ולשכוח מזוגיות... זה מה שאתם אומרים לי?!"
"למעשה אנחנו אומרים בדיוק את ההיפך!" אנחנו משיבים לה.

בתקופת השיקום לאחר גירושין נשים מרבות לעסוק בספורט ומשקיעות יותר בעבודתן, בעוד גברים נוטים להרבות בסקס על מנת להפחית בלחצים. אבל שני המינים כאחד מעוניינים, לאחר תקופת מה, בזוגיות חדשה.

לאחר זמן, בין אם מצאו זוגיות חדשה או לא, רוב הנשים והגברים מדווחים שהם שלמים עם החלטתם להתגרש, ללא קשר לסיבת פירוק הנישואים, וככלל, רובם יעידו כי הם מסופקים מחייהם.

נכון, פלח האוכלוסיה של נשים בנות חמישים, שמחפשות מחדש זוגיות, הוא כנראה הקשה ביותר בשוק. המסע עבורן מפרך פי כמה, בהשוואה לצעירות מהן, ובהשוואה לגברים בני גילם ואף מבוגרים מהן .

ובכל זאת, גם לנשים בגילאי חמישים יש סיכוי לאהבה וזוגיות חדשה, וכדאי לעבוד קשה ולהשקיע בחיפוש זוגיות טובה ואוהבת - כי זו עבודה ששכר בצידה!

"את מחפשת מחט בערימה של שחת, והחיפוש הזה יכול להמשך תקופה ארוכה ומתישה" אנחנו אומרים לרונית. "אבל אחרי הכל, את צריכה רק אחד - וגם אם קשה למצוא אותו, שווה להתאמץ! את חייבת לעצמך את המסע הזה, להעיז, לקוות, ולהמשיך למרות שזה נורא קשה ומייאש. הכרנו נשים בגילך שהצליחו - ואין שום סיבה שזה לא יקרה גם לך! אל תוותרי לעצמך ועל עצמך!"

גילי בר ויעל דורון
מכון זוגות
מכון זוגות עוסק בטיפול אישי, זוגי וקבוצתי. חדש בזוגות - דייטס: סדנה ייחודית בישראל לרכישת מיומנויות בדייטים בשילוב התנסות במצבי אמת עם דייטרים מקצועיים. http://www.zoogot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב