דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסרת שיער - לייזר וIPL 

מאת    [ 21/09/2011 ]

מילים במאמר: 332   [ נצפה 2427 פעמים ]

הסרת שיער הופכת בשנים האחרונות לפופולרית ונפוצה בישראל ובעולם יותר ויותר, עד שגלשה למעשה גם לעולמם של הגברים. מה שהיה עד לפני מספר שנים עסק לנשים בלבד הפך לנחלת הכלל, ותרבות הסרת השיער הגיעה גם למעמד הביינים ומטה. כיום קיימות מספר שיטות שונות לצורך הסרת שיער, בינהן: שעווה, גילוח, לייזר, IPL ועוד. כאשר מדובר על טיפולי הסרת שיער לצמיתות כמעט מיד קופצים לראש 2 מושגים הלוא הם הלייזר וה-IPL. אז מה בעצם ההבדל בינהם?

הסרת שיער בלייזר הוא הליך קוסמטי בו משתמשים במכשיר לייזר כדי להסיר את שיער המטופל, כאשר מבצע אותו רופא מוסמך או אחות מוסמכת. השיטה הומצאה בשנות ה-90, כאשר המכשיר הראשון יצא לשוק לפני 8 שנים, ונעשת פופולרית יותר ויותר מיום ליום. השיטה מספקת תוצאות טובות, ונפוצה בכל העולם. הטיפול עובד ע"פ עיקרון פירוק על ידי אור ("פוטותרמוליזיס סלקטיבי"). מכשיר הלייזר יורה את קרן אור שחודרת לתוך העור, גל האור מכוון לפגוע בפיגמנט כהה בלבד, וכתוצאה מכך, הוא פוגע בשיערות ולא בעור עצמו. כאשר קרן הלייזר פוגעת בשיערות, היא מחממת אותה במטרה לגרום לה נזק ולהרוס אותה, כדי שהיא לא תצמח מחדש.

IPL לעומת זאת פועל בצורה מעט שונה. IPL או Intense pulsed light הינה טכנולוגיה המבוססת על מחשב, כאשר בהליך המזכיר במעט את האפקט של הפלאש במצלמה, נשלח הבזק של אור לכיוון השיער. היתרון הגדול הIPL לעומת הלייזר הוא בעיקר בהרכב הגל. במכשיר IPL ניתן לקבוע עוצמות גל שונות, הליך המסייע לטפל באנשים בעלי טווח גוונים רחב יותר של שיער. על ידי כיוון הגל לאורכים שונים ניתן לחדור לעומקים שונים בעור. לשיטת IPL  מייחסים גם פחות כאב בעת הטיפול ולאחריו, למרות שחשוב להדגיש כי בסופו של דבר כאב הוא אינדיבידואלי. יתרון נוסף של הסרת שיער בIPL על פני הלייזר הוא העובדה כי ניתן לתקן גם שינויים בפיגמנטציה של העור באמצעות הIPL.

ניתן לסכם ולומר כי כיום ישנה עדיפות קלה לשיטת הIPL על פני הלייזר, בין אם בגלל ההתאמה למגון סוגי שיער או בין אם בגלל הכאב המופחת יחסית לעומת הלייזר. בכל מקרה מומלץ לבדוק את ההתאמה לשתי השיטות ורק אז לקבל את ההחלטה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב