דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להוזיל את התקשורת 

מאת    [ 24/10/2007 ]

מילים במאמר: 806   [ נצפה 3750 פעמים ]

תגיות: pCon, תקשורת, VoIP, סקייפ, SMS, WiMAX, VoB

המסר העיקרי הוא - כניסתן של מתחרות חדשות לשוק הטלקומוניקציה, התפתחויות בתחום ה-VoIP וה- VoB ומגמות נוספות מביאים הוזלה משמעותית בעלויות התקשורת לארגונים.

תקשורת ותקשורת ממוחשבת, הם מרכיבי הוצאה שוטפת שהולכים וגדלים והם תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בחיי הארגון - תקשורת עם סניפים מרוחקים וועידות וידאו ועבודה מהבית, רק מוסיפים להוצאה. לכן, חשוב לחסוך ככל הניתן, בהוצאות אלה.

התרומה של אינטרנט

התקשורת באינטרנט מציעה היום מגוון פתרונות חדשים שיובילו להוזלה משמעותית. ביניהם: תקשורת IP, Triple Play (שירות הכולל בתוכו שלושה שירותים נפרדים: אינטרנט במהירות גבוהה, טלוויזיה וטלפון), HotSpot (או נקודה חמה, מקום בו קיימת גישה אלחוטית לאינטרנט), Wi-Fi ו-WiMAX (או Worldwide Interoperability for Microwave Access), המספק חיבור אלחוטי למרחק של עד 112.6 ק"מ.

האינטרנט מאפשרת היום לספק שירותי טלפון במחיר נמוך ביותר, אם כי משרד התקשורת מטיל עדיין מגבלות המפריעות להוזלה דרמטית, בנימוק שהוזלת מחירים מצד בזק, תקשה על כניסת מתחרים חדשים. גם הפופולריות העולה של ה-VoIP ושל מיזוג (Convergence) הקול, הוידאו והמידע, מובילים להזדמנות לארגונים, להוזלה מתמדת.

מצד שני, משרד התקשורת פועל לקידום התחרות בשוק התקשורת, מעבר לתחרות הקיימת בתקשורת הנייחת, בין בזק, HOT וחברות חדשות שנכנסות לתחום. שר התקשורת, אריאל אטיאס, הודיע כי יוציא מסמך מדיניות למתן רישיונות להפעלת VoIP, במטרה לאפשר לצרכנים ליהנות מאפשרויות טלפוניה נייחת במחירים אטרקטיביים.

בהקשר זה, נזכיר את כניסת HOT ו-012 לשוק ה-VoB. עוד אמורה לצאת לפועל השנה, תוכנית ניוד המספרים, אשר תאפשר לעבור מחברת תקשורת אחת לשנייה ללא שינוי המספר. צעד מסייע נוסף לחסכון, שנקט משרד התקשורת לאחרונה, היה ביטול החיוב על הפנייה אוטומאטית, אם לא הושארה הודעה.

במקביל, שורת מיזוגים משנה את מפת התקשורת: מיזוג גלובקול עם ברק-נטוויז'ן (מקבוצת סלקום). מיזוג אחר, בין בזק בינלאומי לבזקכל יצר גוף חדש השולט ב-65% משוק פתרונות התקשורת העסקיים. גם המיזוג בין קווי זהב ואינטרנט זהב קיבל אישור לאחרונה. המגמה העולה משורת המיזוגים, היא יצירת ספקיות תקשורת שיהיו מסוגלות להציע קשת פתרונות רחבה במקום אחד.

מגמות נוספות

עוד מגמות משמעותיות הן, תופעה של פריחת חברות הייעוץ להוזלה בתקשורת והופעת שרותי תקשורת במיקור חוץ. כמו כן, רואים יותר אנשים שעובדים מהבית ומחפשים אחר פתרונות זולים, איחוד סוגי התקשורת השונים או מציאת מסלול מתאים.

שוק הטלקומוניקציה נמצא במגמת גידול שצפויה להימשך; עד 2010 צפוי גידול בחיבורי הטלפוניה הסלולארית בעולם בכ-1.5 מיליארד דולר, וגידול של כ-84 מיליון קווים בטלפוניה הקווית. השורה התחתונה היא, שעלויות התקשורת יורדות באופן עקבי והן צפויות להמשיך ולרדת בשנים הבאות.

שורה של גורמים כמו VoIP, Skype, SMS, זמינות אינטרנט בכל מקום, התחרות בין הספקים, WiMAX שעומד באופק ויאפשר מרחב גדול יותר של תקשורת אלחוטית, ניידות מספרים, Quadro Play - כל אלה יוזילו את המחירים בהתמדה. המסר העולה הוא, שהתחייבות לזמן ארוך אינה רעיון טוב היום.

הדרכים לחסוך

בדרכים ובגישות שונות ניתן ליצור חסכון משמעותי בעלויות התקשורת לארגון. ביניהם: אימוץ אסטרטגיה חדשה והערכת עלות התקשורת הכוללת, איחוד כל דרישות התקשורת תחת ספקית שירות אחת, בדיקת אפשרות לשימוש ב-VoIP, שילוב של מספר טכניקות ביחד (למשל, אינטרנט ו-VPN, במקום קווים ייעודיים), בקשה של לפחות שלוש הצעות נפרדות מחברות שונות, לא להתחייב לשירותי סלולאר לתקופת ארוכות מידי (לדוגמא לשלוש שנים) ושימוש במיקור חוץ.

בד בבד צריך גם להתחשב בגורמים ובהיבטים נוספים. למשל מההיבט של אמינות השירות (לא תמיד הפתרון הזול ביותר הוא גם אמין מספיק) או לנזקים שעלולים להיגרם לפרודוקטיביות כתוצאה מתשתית לא יעילה מספיק או לאתגרים המיוחדים שב-VoIP (דוגמת נפילות באיכות הקו וסיכוני אבטחה מיוחדים).

לשירותך

אלו הספקים בתחום התקשורת מהם תוכל לקבל פתרונות מגוונים לארגונך: 012 מציעה, בין השאר, את מסלול "אתה קובע כמה תשלם" לאינטרנט לפי חבילות מותאמות אישית; 013 ברק מציעה את "one stop shop": קישור בינלאומי ומקומי לאינטרנט, תשתיות אחסון וניטור קווי הגישה; אקספון (Xfone) מציעה שיחות מוזלות לחו"ל; אדר מציעה ניתוח והוזלת הוצאות תקשורת, תוך גביית תשלום לפי חלק יחסי מההוזלה; אינטגרל מציעה פתרונות לניהול ובקרת התקשורת בארגון; בזק עסקים מציעה את בזקביל עסקי; בזקכל מציעה פתרונות הוזלה לשיחות לרשת סלולארית, באמצעות מתאמים סלולאריים שונים; גלובקול מציעה שרותי תקשורת מנוהלים וכן תקשורת פנים ארצית בקידומת 073 ברשת ה-VoIP; הוט מציעה את "לא דיברת - לא שילמת", ללא עלות אחזקת קו, ואת "דבר חופשי", עד 2,000 דקות שיחה, במחיר 59 ש"ח לחודש ופתרונות מותאמים אישית; BoomeRing Communication מציעה פתרונות חסכון בתחום הסלולאר, בשיחות מקומיות וגם תוך כדי Roaming בחו"ל; Skype (סקייפ), Vonage, JAJAH Web, NetPhone, MSM, Nikkom ועוד מציעות חבילות VoIP שונות; חברות הסלולאר - סלקום, פלאפון, מירס ואורנג', מציעות מסלולים שונים ו"חבילות משתלמות", המותאמות ללקוח, ו/או לפי דקות השיחה המתבצעות בחודש.

חברות ייעוץ מוצעות לעסקים המעוניינים להוזיל הוצאות תקשורת וניהול. לדוגמא: אבי וייס פתרונות תקשורת, חצי-חשבון, סנסקום, Talk4Less.

סיכום

לא כדאי כיום להתחייב בתקשורת לטווח ארוך, שכן צפוי כי כל שנה כמעט, נראה הוזלה משמעותית. לכן מומלץ לעקוב אחר ההתפתחויות - להתעדכן, לעדכן ולחסוך.

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם איך להוזיל את התקשורת.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא. http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=811

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב