האם עורכי דין בישראל פעילים בפייסבוק
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם עורכי דין בישראל פעילים בפייסבוק 

מאת    [ 18/09/2011 ]
מילים במאמר: 572   [ נצפה 1728 פעמים ]

 
 

מי מאיתנו לא מכיר את הרשת החברתית "פייסבוק"? תשאלו כל ילד במדינת ישראל ומיד יאמר לכם מה זה פייסבוק וכמה שעות הוא מבלה שם במהלך היום.

כמה נתונים על פייסבוק: פייסבוק הינו האתר השני הפופולארי באינטרנט, ורשומים בו למעלה מ- 350 מיליון משתמשים! על-פי נתוני חברת המדידה "קומסקור", 90% מהגולשים בישראל נחשפים לפייסבוק, עובדה המעמידה את מדינת ישראל במקום השני בעולם בשיעור החשיפה לרשת החברתית.

לאור עובדה זו, הפך הפייסבוק לאחת הדרכים העיקריות בחיינו ליצירת קשרים ושמירה עליהם, וכן לזירת פרסום מובילה.

האם עורכי דין בישראל משכילים להשתמש בפייסבוק ככלי שיווקי או כאמצעי תקשורת עם לקוחות?

כאמור, הפוטנציאל השיווקי והתקשורתי הגלום בפייסבוק הינו עצום. לאור זאת, מפתיע לגלות כי באופן יחסי למספרם, מעטים הם עורכי הדין בישראל, או משרדי עורכי דין, אשר יצרו פרופיל עסקי ברשת החברתית.

להערכת אנשי מקצוע בתחום, כ- 10% בלבד מקרב עורכי הדין בישראל פעילים בפייסבוק, כאשר מתוכם כ- 5% בלבד עושים בו שימוש כחלק מעבודתם וכאמצעי תקשורת עם לקוחות.

מדוע עורכי דין בישראל אינם משתמשים בפייסבוק בעניינים עסקיים?

עו"ד שירה אלה טוענת שהסיבה העיקרית לכך, היא חששם של עורכי הדין בישראל מפני כללי האתיקה הנוקשים מחד, והבלתי בהירים מאידך, של לשכת עורכי הדין בנוגע לפרסום באינטרנט. עורך דין, או משרד עורכי דין, שיימצא כמי שהפר את כללי האתיקה הללו יכול למצוא את עצמו עומד לדין משמעתי עקב כך.

עו"ד אלה מציעה מספר סיבות נוספות לכך: טשטוש ההפרדה בין חייו המקצועיים של עורך הדין לבין חייו האישיים, החשיפה האישית העצומה שאותו עורך דין יידרש לה ולקיחת חלק בדיונים בנושאים שונים העומדים על סדר היום החברתי.

אולם יש לשים לב, כי המכנה המשותף לסיבות אלה הוא החשיפה האישית לה נדרש עורך דין כאדם פרטי הפותח פרופיל בפייסבוק. דא עקא, סיבות אלו אינן מסבירות מדוע משרד עורכי דין לא יפרסם את עצמו דרך דף בית בפייסבוק, או מדוע עורך דין פרטי או משרד עורכי דין לא יעשו שימוש ברשת החברתית ליצירת קשר עם לקוחות.

לכן, לדעתי, הסיבה העיקרית לאמור לעיל היא חששו של עורך דין או משרד עורכי דין מפני אובדן היוקרה שלו בעיני הציבור. נראה שהתפיסה הרווחת בקרב עורכי דין בישראל היא, שפייסבוק הינה רשת חברתית העלולה לשדר רדידות מסוימת ולהוריד את קרנו של אותו עורך דין או אותו משרד עורכי דין אשר פתחו בה פרופיל עסקי. 

מה ניתן לעשות כדי להגדיל את השימוש בפייסבוק ע"י עורכי דין בישראל?

נראה שיש מספר דרכים להגדיל את השימוש בפייסבוק ע"י עורכי דין בישראל:

1. לשכת עורכי הדין- על לשכת עורכי הדין להגמיש את כללי הפרסום באינטרנט בכלל, וברשתות חברתיות בפרט. כמו כן, עליהם לדאוג שכללים אלו יהיו בהירים כמה שניתן.

2. עורכי הדין עצמם- על עורכי הדין לשקול מחדש את משוואת הסיכוי-סיכון הגלומה בשימוש בפייסבוק. עליהם להפנים את הפוטנציאל השיווקי והתקשורתי העצום הקיים בפייסבוק, העולה לטעמי עשרות מונים על פני חששות שונים מביצוע שימוש עסקי שם.

3. הציבור הרחב- על הציבור הרחב לעודד בדרכים שונות עורכי דין ומשרדי עורכי דין אשר מבצעים שימוש עסקי בפייסבוק. כך ייטב לכולנו מבחינת הזמינות, הנגישות והשקיפות של עורך הדין, או משרד עורכי דין, אשר נותן לנו שירות.

סיכום

באופן יחסי למספרם, מעטים הם עורכי הדין ומשרדי עורכי הדין אשר מבצעים שימוש עסקי בפייסבוק. מפתיע לגלות, שבשנת 2011, שנתיים לאחר שנפתחה האפשרות להשתמש גם בשפה העברית בפייסבוק, עדיין לא משמשת הרשת החברתית הגדולה בעולם את עורכי הדין בישראל לקידום ענייניהם העסקיים ולשיפור השירות אשר ניתן על ידם לציבור הרחב.

אני תקווה, כי הגורמים שציינו לעיל יעשו את המוטל עליהם על-מנת לקדם את תחום עריכת הדין בישראל בכל הנוגע לפרסום ותקשורת בפייסבוק.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב