דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנת השליטה המתאימה ביותר לכיתת ההדרכה שלך! 

מאת    [ 16/09/2011 ]

מילים במאמר: 1161   [ נצפה 3185 פעמים ]

התפתחות האינטרנט מחשוב נישא וטלפונים חכמים משנה את סביבת הלימוד ושעות הפנאי של הילדים. הטכנולוגיה כידוע מביאה איתה יתרונות וגם בעיות וסכנות.
לדוגמא, ברוב כיתות המחשב קיים חיבור לרשת המאפשר לתלמידים משועממים בעלי מחשבים נישאים או טלפונים חכמים להיעלם במרחבי האינטרנט ולעסוק בפעילות המעניינת אותם הרבה יותר מלימודים. למשל פייסבוק. המורה עלול לאבד שליטה על הכיתה והשיעור עלול להפוך לסיוט.
ברור כי רוב המורים אינם מהנדסי מחשב והינם זקוקים לכלים מתאימים כדי לנצל את יתרונות הטכנולוגיה ולמזער חסרונות וסכנות.
בדיוק לצורך זה פיתחה רדיקס סדרת מוצרי בקרה ושליטה המאפשרים למורים, הורים וגם טכנאים ומהנדסים לגשר על פערים טכנולוגיים ומרחקים גיאוגרפיים, בעזרת "עין אלקטרונית" המשגיחה על מחשבי ילדים ותלמידים במקום בו הם פועלים, בכיתת הלימוד, בקפיטריה, בבית, בקניון ולמעשה בכל מקום, ויד ארוכה המגיעה לכל פינה, מסייעת, מחבקת וגם מפעילה סמכות ומשמעת. ביניהם:

SmartClass - תוכנת שליטה ובקרה לכיתות הדרכה ומעבדות מחשבים.

NetPoint Manager - תוכנת שליטה בקרה ותחזוקת מחשבים מרחוק, ללא תלות במיקום גיאוגרפי.

במאמר זה נתמקד בתוכנת Radix SmartClass - תוכנת שליטה על כיתה מתוקשבת, המאפשרת למורה להשגיח על כל המתרחש בכיתה ובמחשבי התלמידים, למקד פעילות לנושא השיעור, לנהל פעילות אינטראקטיבית קבוצתית, להמחיש כל נושא בעזרת מצגת מולטימדיה מעשירה, לזהות תלמידים הזקוקים לעזרה ולסייע להם באופן אישי, לעודד תלמידים לקחת חלק פעיל בשיעור, לעודד מנהיגות, יוזמה ועזרה הדדית, לבחון ולהעריך הישגים ולקדם תלמידים בקצב אישי.

לבחירתך מוצעות כיום מספר תוכנות המיועדות לשליטה על כיתת הדרכה חכמה. על פי מידע סובייקטיבי המסופק ע"י יבואנים וסוחרים, על הנייר כל תוכנה עונה על כל דרישות והינה "תוכנת השליטה הטובה ביותר בשוק" או "תוכנת השליטה המתקדמת והמשתלמת ביותר". בחינה השוואתית בסביבת עבודה אמיתית מציגה תמונה שונה ופערים מהותיים הבאים לידי ביטוי בביצועים, יעילות, נוחות השימוש, חוויית משתמש וכמובן מחיר מול תועלת.

ריכזנו לנוחותך עשר נקודות אשר לדעתנו הינן החשובות ביותר בתהליך בחינת ובחירת תוכנת שליטה על כיתת הדרכה.
מובן כי לכל אדם ולכל ארגון נקודת השקפה, העדפה אישית, דרישות, צרכים ו"עשרת הדיברות" שלו. איננו מתכוונים להפעיל מניפולציות שיווקיות המזלזלות באינטליגנציה שלך. אנו מאמינים ביכולתך לבחון ולהעריך בעצמך מה טוב עבורך ועבור האירגון שלך.

אנו ממליצים לבצע בחינה השוואתית בסביבת עבודה אמיתית ולא רק על הנייר ולהשוות פרמטרים שונים. כגון: ביצועי מערכת, גמישות ונוחות תפעולית ולוגיסטית, אבטחה, התאמה לצרכים, שרות ותמיכה טכנית ומחיר מול תועלת, כדי שבסופו של תהליך תקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור האירגון שלך.

עשר הנקודות שעושות את Radix SmartClass תוכנת השליטה המתאימה ביותר לכיתת ההדרכה שלך!

1. פשטות ההפעלה

תוכנת שליטה לכיתה הדרכה אמורה להתאים לשימוש ע"י מורים שאינם בהכרח בעלי ידע מעמיק בטכנולוגיית מחשבים. לכן פנל ההפעלה (GUI) חייב להיות ידידותי ונוח לשימוש יאפשר למורה להפעיל פונקציות שימושיות בקלות במהירות, גם בתנאי לחץ, בלי ללכת לאיבוד בין שלל כפתורי הפעלה מבלבלים.

2. פעולה חלקה תחת עומס

תוכנת השליטה חייבת לפעול היטב גם תחת עומס, למשל שליטה בכיתות גדולות, שידור מצגות כבדות. אין חוכמות! תוכנה בעלת "מנוע" חזק תספק ביצועים מעולים גם בהפעלת פונקציות תובעניות, כמו שידור סרט וידאו לכיתה, צפייה מרחוק במסכי התלמידים, בעוד שתוכנה חלשה תספק איכות שידור נחותה ואיטיות בהעברת מידע.

3. שליטה מוחלטת

א. תוכנת שליטה אמורה לאפשר שליטה מוחלטת. נקודה. תלמידים אינם אמורים לנטרל או להתחמק משליטת המורה בשום מצב. גם לא ע"י התעסקות בפרמטרים והגדרות מערכת.

ב. תוכנת השליטה אמורה לזהות ולאפשר שליטה במחשבים ללא תלות באופן הזיהוי ברשת:
שם משתמש (User name) 
שם אמיתי (Real name)
שם כניסה לרשת (Login name) 
כתובת מחשב (IP address).

4. התאמה לסביבת העבודה

תוכנות שליטה מציעות מגוון פונקציות. סביר להניח שרוב הפונקציות הדרושות לך כלולות בכל תוכנה ובכל דגם המוצע לך. על פי ניסיון של מעל 8 שנים בעבודה מול משתמשי תוכנת שליטה אינטראקטיבית במגזרים שונים בישראל, טובת הלקוח מחייבת הצעת מבחר דגמים המאפשרים התאמה אופטימלית לסביבות עבודה ומגזרים שונים, כגון:
התאמה לסביבות עבודה תובעניות כגון מדעים, הנדסה, אדריכלות, תיב"ם, גרפיקה, אנימציה, מולטימדיה וכו'.התאמה לפעילות במגזרים שונים כגון חינוך, אקדמיה, תעשייה, הייטק, צבא וביטחון, בנקאות ופיננסים, וכו'.
רצוי כמובן שספק התוכנה יהיה בעל יכולת להתאים מוצר לדרישות יחודיות של הלקוח.

5. התאמה לסביבות מחשוב שונות

Radix SmartClass מתוכננת אופטימלית לשליטה במחשבים הפועלים בסביבת Windows 32/64bit .

בנוסף Radix מציעה פתרונות המתוכננים אופטימלית ל-
שליטה במולטיפוינט סרבר (Multipoint Server)
שליטה במחשבים רזים (Citrix/Thin Clients)
שליטה במחשבי לוח (iPhone; iPad; Tablets)
שליטה במחשבי לינוקס (Linux)

6. חוויית משתמש

תוכנת שליטה חייבת לפעול היטב ולהגיב ביעילות בלי לפגוע בחוויית הלמידה של התלמידים. מורה המעוניין לשדר מצגת וידאו בפורמטים שונים ובאיכות גבוהה (HD Video) או להקרין מצגת הכוללת אובייקטים תלת מימדיים (3D Solid Objects) מצפה שהמצגת תשודר מיידית, בזמן אמיתי לכל התלמידים יחד (Streaming) בצורה חלקה ונאמנה למקור. ללא סירוס המצגת או הנחתת איכות ומהירות. המורה אינו מצפה שתלמידים יבהו במסך בהמתנה ארוכה עד שקובץ המצגת יעבור ברשת לכל המחשבים ויופעל מקומית בכל מחשב ובוודאי אינו מעוניין להשקיע זמן ואנרגיה בהכנת קבצי המצגת מראש בכל המחשבים ולאבד בכך את גמישות וספונטניות ההדרכה.

7. גמישות לוגיסטית ותפעולית

תוכנת שליטה מחייבת תשומת לב לוגיסטית ותפעולית החל משלב הרכישה וההתקנה דרך תקופת השימוש.
מנגנון רישוי גמיש חוסך בטווח הקצר ובטווח הארוך, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט הלוגיסטי. רישיון השימוש מותקן במחשב אחד בלבד בבית הספר, ללא צורך בהתקנה ואקטיבציית כל מחשב בנפרד!
הוספה, הפחתה וניוד רישיונות מתבצעת בקלות ובמהירות וכל עוד נשמרת המסגרת הכוללת של מספר הרישיונות שנרכשו אין צורך ברכישת רישיונות חדשים, לא בעת החלפת חומרה ולא עבור מחשבי אורחים או מחשבים זמניים.
תוכנה המחייבת רישיון נפרד בכל מחשב מסרבלת את תהליך ההתקנה והתחזוקה, מגבילה את יכולת ניוד המחשבים בין אתרים שונים (למשל מורה המלמד במספר בתי ספר שונים) ומחייבת רכישת רישיונות חדשים כאשר מחשב ניזוק או נגנב ועבור מחשבי אורחים ומחשבים זמניים.

8. תמיכה ברשת אלחוטית

תוכנת שליטה מודרנית נדרשת לתמוך ברשת קווית ואלחוטית באופן המאפשר למורים ותלמידים להתחבר לכיתה הנכונה. גם כאשר מספר כיתות אלחוטיות פועלות ברשת אלחוטית משותפת וגם כאשר תלמידים ומורים מתניידים עם מחשבים ניידים בין כיתות שונות ובין קמפוסים ואתרים שונים. לצורך זה נדרש מנגנון שיאפשר למורה לקבוע אילו תלמידים רשאים להתחבר לכיתה ממוחשבת ספציפית ומנגנון שיאפשר לתלמיד לבחור את הכיתה אליה הוא מעוניין להצטרף.

9. לקוחות וממליצים

אנו ממליצים לשים לב לרשימת המשתמשים בתוכנות אותן הינך מעמיד למבחן ולקבל חוות דעת אובייקטיבית ממשתמשי התוכנה בישראל והמלצות לגבי איכות המוצר ואיכות השרות והתמיכה הטכנית

10. עלות מול תועלת

בסופו של דבר כל ארגון פועל על בסיס תקציב מוגבל. שום אירגון אינו מתנדב לשלם תשלומים מיותרים.
תוכנה המציעה מספר דגמים תאפשר גמישות רבה יותר בבחירת הדגם המתאים ביותר, במחיר המשתלם ביותר עבורך..

לעומת זאת תוכנה המציעה רק דגם אחד ע"פ מפרט ומחירון שנקבעו בחו"ל אינה מאפשרת גמישות ולעיתים קרובות אף מאלצת אותך לשלם מחיר כפול, הכולל תשלום עבור יכולות שאין לך כל צורך בהן.

חברת רדיקס עוסקת מעל 10 שנים בפיתוח, שיווק ויצוא מערכות שליטה ואבטחת מחשבים נישאים, תחנות קצה מתוקשבות.

תוכנת Radix SmartClass מותקנת כיום בעשרות אלפי מחשבים בישראל. באוניברסיטאות, מכללות, בתי ספר, רשתות חינוך, חברות מסחריות, חברות הייטק, צה"ל ומערכת הביטחון, שירותים ציבוריים, מוסדות פיננסים ומשרדי ממשלה.

טכנולוגיית תוכנת SmartClass מותקנת במיליוני מחשבים ברחבי העולם, ביניהם מחשבי Intel Classmate.

טל. 03-9606350




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב